سردار یوسفعلی‌زاده تشریح کرد؛

مؤلفه‌های موفقیت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی در جشنواره «مالک اشتر»

سردار یوسفعلی‌زاده، عملیاتی شدن احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و تدوین دانشنامه دفاع مقدس و تکمیل و ساخت یادمان‌های شهدای گمنام را از جمله مؤلفه‌های موفقیت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در جشنواره مالک اشتر دانست.
کد خبر: ۴۲۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹ - 02November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست بصیرتی کارکنان این اداره‌کل با تبریک هفته وحدت و سالروز میلاد امام صادق (ع) اظهار داشت: دشمنان اسلام تلاش دارند بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند؛ بر همین اساس تجزیه مسلمین را به عنوان یک راهبرد اساسی دنبال می‌کنند.

وی افزود: باید باور داشته باشیم که وحدت، اساس عزت و ابهت یک امت است. اسلام در هر عرصه که پیروز شده بواسطه وحدت و انسجام بین مسلمانان بوده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) با درس‌آموزی از تاریخ پر فراز و نشیب بشریت، دین اسلام و سیره ائمه معصومین تا به امروز منادی وحدت مسلمین شدند. نامگذاری هفته وحدت از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در راستای تحقق این مهم بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: جبهه حق با اتحاد مستحکم می‌شود و برای جهان اسلام تولید قدرت می‌کند. امت اسلام با وحدت از تفرقه رهایی پیدا می‌کند. اگر به دنبال پیشرفت ایران اسلامی هستیم و اگر می‌خواهیم آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا را حفظ و آن را ترویج کنیم در سایه وحدت محقق خواهد شد.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: برای مقابله با نظام سلطه وحدت اصلی‌ترین راهبرد خواهد بود. دشمن تلاش می‌کند از مسلمانان بر علیه مسلمانان نایب بگیرد. جنگ‌های نیابتی در منطقه محصول عدم اتحاد جهان اسلام است و بیانگر آن است که مسلمانان از فرمایش نبی‌مکرم اسلام (ص) مبنی بر حفظ وحدت مسلمین فاصله گرفته است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به فرارسیدن روز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرد و بیان داشت: امام خمینی (ره) همواره تأکید داشتند که هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید. در این فرمایش امام راحل وحدت وجود دارد و ملت ایران اسلامی را متوجه این حقیقت کرد که دشمن شماره یک انقلاب اسلامی آمریکاست و باید برای مقابله با دسیسه‌های استکبار جهانی از همه توان خود استفاده کنیم.

وی در ادامه به کسب موفقیت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در جشنواره مالک اشتر اشاره کرد و ابراز داشت: جشنواره مالک اشتر هرساله با هدف تقدیر از فرماندهان سازمان‌ها، نیروها و یگان‌های موفق‌تر نیروهای مسلح و الگوسازی واحدهای نمونه برای سایر واحدها و ترویج شایسته‌گزینی و شناسایی عناصر کارآمد برگزار می‌شود.

وی افزود: طبق تدبیر حکیمانه فرمانده معظم کل قوا، در نیروهای مسلح علاوه بر نظارت‌های تخصصی و میدانی و بازرسی‌های موردی، کنترل راهبردی با عنوان اشراف کلی فرماندهی نیز به وجود آمده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: نتایج حاصله از ارزیابی‌ها علاوه بر اینکه هر فرمانده را در رده خودش نسبت به وضعیت و عملکرد رده‌های تحت امر مسئولیتی به اشراف می‌رساند، ترازی خواهد بود که هر سازمان و نیرو برنامه‌های خود را با آن تنظیم کرده و ضمن تعیین الویت‌های کاری، معایب و نواقص را کشف و برای رفع آنها اهتمام می‌ورزد.

یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: از خروجی‌های مهم اشراف فرماندهی، شناسایی سازمان‌ها، نیروها و رده‌های پیشرو و فرماندهان و مدیران موفق‌تر است که عملکرد آن‌ها به صورت فصلی ارزیابی و به صورت سالانه نیز در چهار سطح سازمانی، در قالب جشنواره‌ای به نام مالک اشتر، از آن‌ها قدردانی می‌شود. اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های نیز در جشنواره مالک اشتر که در آبان سال جاری برگزار شد به عنوان منتخب معرفی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: این توفیق ثمره مجاهدت یک‌یک کارکنان این اداره‌کل است و این انتخاب تکلیف ما را سنگین‌‌تر می‌کند؛ بر همین اساس تأکید می‌کنم که تلاش و مجاهدت خود را افزایش دهید تا بتوانیم هر جه بهتر مأموریت‌های محوله را به انجام برسانیم.

این مسئول در ادامه مؤلفه‌های موفقیت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان را در جشنواره مالک اشتر برشماری کرد و گفت: اولین مؤلفه، عملیاتی شدن احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به عنوان یک اولویت مهم است. پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به دلیل نبود اعتبار، در سال 1397 متوقف شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته بخشی از اعتبار مورد نیاز تأمین و عملیات اجرایی مجددا آغاز و فاز نخست این پروژه در هفته دفاع مقدس افتتاح شد و عملیات عمرانی تا تکمیل پروژه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: در 50 نقطه استان که میزبان شهدای گمنام بودند برای ساخت یادمان این شهدای والامقام اقدامی صورت نگرفته بود که با پیگیری‌های انجام شده و جلب مساعدت‌ها و مشارکت‌های مردمی عملیات عمرانی در 28 نقطه آغاز شد که یادمان‌های شهدای گمنام در برخی از این نقاط به بهره‌برداری رسیده و یدر برخی از نقاط نیز در حال ساخت و تکمیل یادمان هستند.

این مسئول افزود: تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان به عنوان اولویت اصلی این اداره‌کل در دستور کار قرار گرفته و این مأموریت عملیاتی شده که نخستین جلد این دانشنامه در هفته دفاع مقدس رونمایی شد. هر چه زمان می‌گذرد با رفع معایب عملیات تدوین دانشنامه سنجیده‌تر پیش می‌رود.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: در حوزه ادبیات، نهضت تولید آثار ادبی به عنوان گامی مؤثر در جهت تحقق تدبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر 100 برابر شدن تألیفات دفاع مقدس، در استان در حال شکل‌گیری است. طی سه ماه اخیر بیش از 75 اثر به دبیرخانه واصل شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این رقم به 150 اثر افزایش پیدا کند که با این حجم آثار مأموریت در حوزه ادبیات دفاع مقدس به اندازه پنج سال پیشرفت داشته است.

یوسفعلی‌زاده افزود: در حوزه تبلیغات و گرامیداشت مناسبت‌ها گام‌های مؤثری برداشته شده است. گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان بیش از آنچه که اعلام شده بود انجام گرفت. برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت، تبلیغات محیطی، استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها از جمله اقداماتی است که در حوزه تبلیغات و گرامیداشت مناسبت‌ها انجام گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: حوزه فضای مجازی به یک مأموریت با ماهیت فنی تبدیل شده که با استفاده از ظرفیت‌های استانی مأموریت در این بخش تقویت شده است. دفتر نمایندگی خبرگزاری دفاع مقدس در استان به صورت مستقل افتتاح شد و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد. دفتر نمایندگی خبرگزاری در ارزیابی‌های دوره‌ای تک رقمی است.

این مسئول ادامه داد: در حوزه اقشار، پیشکسوتان، زنان و روحانیت شاهد یک پویایی هستیم و اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان پیشرفت‌های چشمگیری داشته و مأموریت‌های حوزه اقشار با قوت دنبال می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه هنری و سینمایی، سال گذشته اولین جشنواره فیلم دفاع مقدس با عنوان کهربا به عنوان یک حرکت ابتکاری برای نخستین بار در استان برگزار شد که حجم آثار واصل شده به دبیرخانه این جشنواره غیر قابل تصور بود.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: احداث ساختمان مرکز اسناد دفاع مقدس و راه‌اندازی کمیته اسناد و مدارک با حضور دستگاه‌های مختلف استانی از دیگر مؤلفه‌های موفقیت اداره‌کل به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: توسعه و گسترش حوزه مأموریتی اداره‌کل در شهرستان‌ها، اقدامات حفاظت اطلاعات در راستای جلوگیری از شکست‌های حفاظتی، دسترسی به منابع مالی و داشتن انظباط مالی، سازماندهی نیروی انسانی از دیگر مؤلفه‌هایی است که در موفقیت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در جشنواره مالک اشتر مؤثر بودند. 

این مسئول در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های کارکنان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی در کسب موفقیت در جشنواره مالک اشتر گفت: این مؤلفه‌ها مبانی موفقیت اداره‌کل هستند و باید در اجرای مأموریت‌های سالانه همواره مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها