دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

هدف «ترامپ» از پاکسازی در پنتاگون چیست؟

ترامپ از مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۶ تاکنون یک هدف را همچنان دنبال می‌کند؛ هدفی که باعث پاکسازی پنتاگون در این روزها شده است.
کد خبر: ۴۲۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۱ - 15November 2020

هدف «ترامپ» از پاکسازی در پنتاگون چیست؟گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: بیستم آبان ماه جاری تنها یک روز پس از برکناری غیرمنتظره «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که «دونالد ترامپ» سه مقام ارشد دیگر از جمله رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را تا پیش از پایان دولتش برکنار خواهد کرد.

سی‌ان‌ان در گزارش خود نوشت که برکناری اسپر آخرین برکناری در روز‌های پایانی ترامپ در کاخ سفید نخواهد بود؛ «بیل بار» دادستان کل، «کریستوفر رای» مدیر اف‌بی‌آی و «جینا هاسپل» مدیر سیا احتمالا در لیست اخراجی‌های ترامپ قرار داشته باشند.

روز جمعه نیز شبکه‌های سی‌ان‌ان و ان‌بی‌سی نیوز اعلام کردند که «جینا هاسپل» مدیر سازمان سیا در نشست روز جمعه در کاخ سفید برای ارائه گزارش اطلاعاتی به دونالد ترامپ حضور نداشته است؛ همین مساله گمانه‌زنی‌ها درباره اخراج وی توسط ترامپ را تقویت کرده است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز گفت که گرچه حضور هاسپل در این نشست‌ها به‌طور عادی، الزامی و اجباری نیست، ولی عدم حضور وی نیز نشانه خوبی نخواهد بود؛ از طرفی سازمان سیا حاضر به اظهارنظر در این خصوص نشده است.

در کنار این اتفاقات، اما روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی تاکید کرد که ترامپ از مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۶ تاکنون یک هدف را همچنان دنبال می‌کند و آن خروج تمامی نظامیان آمریکایی از افغانستان است.

نیویورک تامیز نوشت: اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در پاکسازی پنتاگون برنامه‌های وی در خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را تسریع می‌بخشد.

براساس توافقنامه آمریکا و طالبان، واشنگتن متعهد شده که در صورت تضمین طالبان بر عدم استفاده از خاک افغانستان برای حمله به آمریکایی‌ها و متحدانش و همچنین قطع ارتباط با القاعده، تمام سربازان خود را از افغانستان خارج کند.

با تمام این تفاسیر باید منتظر تغییرات دیگری در پنتاگون تا پایان ریاست جمهوری دونالد ترامپ باشیم، تغییراتی که شاید ترامپ را به یکی از اهدافش که چهار سال دنبالش است، می‌رساند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار