بروجردی در گفتگو با دفاع پرس:

مذاکرات به نتیجه برسد یا نه، ایران برنده میدان خواهد بود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر به توافق خوب که همان توافق در بالاترین سطح است، دست یابیم و حتی درصورتیکه مذاکرات به نتیجه نرسد، جمهوری اسلامی ایران برنده میدان خواهد بود.
کد خبر: ۴۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۷ - 08March 2015

مذاکرات به نتیجه برسد یا نه، ایران برنده میدان خواهد بود

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس با اشاره به در پیش بودن دور آتی مذاکرات هسته ای  ایران و کشورهای 1+5 گفت: بدون تردید، مذاکره دهها ساعته وزیر امور خارجه آمریکا با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره یک موضوع و حول محور مسئله هسته ای از سویی نشان دهنده اهمیت جمهوری اسلامی و از سوی دیگر نمایانگر اهمیت موضوع هسته ای کشورمان برای ایالات متحده است چرا که آمریکایی ها از روز اول صراحتا اعلام کردند که ایران نباید به انرژی هسته ای دست یاید.

وی در ادامه افزود: مذاکرات هسته ای برای دفاع از حقوق مسلم ملت ایران انجام می شود و طبیعتا تصمیمات تیم مذاکره کننده باید بر اساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی اتخاذ شود تا نتیجه مد نظر را بدست آورد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس همچنین اظهار داشت: تفاوت امروز ما با 10 سال گذشته این است که ما امروز از صفر تا صد دانش هسته ای را در دست داشته و موفق به استخراج اورانیوم و غنی سازی آن به صورت کاملا بومی شده ایم لذا بر آن مسلّطیم.

بروجردی با اشاره به فرمایش حکیمانه و هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر "نرمش قهرمانانه" تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در موضع قدرت بوده و تیم مذاکره کننده ما در مقابل کشورهای عضو1+5 به عنوان یک قدرت صلح طلب در حال مذاکره است .

وی اظهارداشت: ما در هر دو حالت برنده میدان خواهیم بود به این مفهوم که اگر به توافق خوب که همان توافق در بالاترین سطح است دست یابیم و بالعکس حتی درصورتیکه مذاکرات به نتیجه نرسد، جمهوری اسلامی ایران برنده میدان خواهد بود چرا که در نهایت دنیا درمی یابد که دلیل عدم حصول نتیجه در موضوع هسته ای ایران، زیاده خواهی های آمریکا بوده است.

گفتنی است دور آتی مذاکرات هستهای ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 از 24 تا 29 اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار