حداد عادل در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

«ادبیات دفاع مقدس» مدرسه بزرگی برای تربیت نسل آینده است

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه ادبیات آیینه‌ای است که می‌تواند واقعیت دفاع مقدس را در خود منعکس کند، گفت: ادبیات دفاع مقدس یک مدرسه بزرگ تربیت نسل آینده برای ادامه راه انقلاب اسلامی خواهد بود.
کد خبر: ۴۲۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۲ - 21November 2020

«غلامعلی حداد عادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه ادبیات آیینه‌ای است که می‌تواند واقعیت دفاع مقدس را در خود منعکس کند، اظهار داشت: هرچه این آینه صیقلی‌تر و پُرجلاتر و بزرگ‌تر باشد، آن واقعیت را بهتر می‌تواند منعکس کند. دفاع مقدس به برکت ادبیات پایدار و ماندگار خواهد شد.

وی افزود: شعر، رمان‌ و داستان‌ می‌توانند نسلی را که شاهد اتفاقات انقلاب و دفاع مقدس نبوده‌ را با آن رخدادهای عظیم آشنا کند و نسل‌های آینده را برای حفظ ارزش‌ها و دستاوردها مصمم‌تر کند. در یک جمله می‌توان گفت ادبیات دفاع مقدس یک مدرسه بزرگ تربیت نسل آینده برای ادامه راه انقلاب اسلامی خواهد بود.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی به لزوم ترجمه آثار ادبی مربوط به دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آثاری از دفاع مقدس به زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده که مورد استقبال قرار گرفته است.

کرونا و فرصت جدید هفته کتاب/ مردم کتاب خوب بخوانند

حداد عادل با اشاره به برگزاری هفته کتاب گفت: در دورانی که شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم و مردم به واسطه توصیه‌هایی که برای درخانه ماندن می‌شوند، فراغت بیشتری پیدا کرده‌اند که همین موضوع برای برگزاری هفته کتاب فرصت جدیدی است که باید به بهترین شکل از آن بهره گرفت.

وی در ادامه ضمن تبریک هفته کتاب و بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار به همه فعالان خدمتگذار حوزه نشر، عنوان کرد: بهترین انیس و مونس کتاب است؛ به مردم فرهنگی و فرهنگ دوست ایران توصیه می‌کنم در هفته کتاب و این ایام شیوع کرونا به بهترین شکل ممکن برای مطالعه استفاده کنند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: در این روزها اگر بازار برخی از کالاهای قدری راکد است به‌نظر بازار کتابفروشان باید رونق داشته باشد و لذا توصیه می‌کنم مردم در این اوضاع و احوال، اوقات فراغتشان را با خواندن کتاب‌های خوب پُر کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار