فرمانده ۲۳ ساله لشکر علی بن ابیطالب (ع) در یک نگاه+ اینفوگرافی

شهید مهدی زین‌الدین زمانی که مسوولین لشکر علی بن ابیطالب (ع) را برعهده گرفت، تنها ۲۳ سال داشت.
کد خبر: ۴۲۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰ - 21November 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید «مهدی زین‌الدین» فرمانده دلاور لشکر علی بن ابیطالب (ع) قم تنها ۲۳ سال داشت که به فرماندهی تیپ ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) منصوب می‌شود. پس از مدتی تیپ ۱۷ به لشکر ارتقاء یافت و آقامهدی فرمانده این لشکر شد. عملیات‌های «والفجر» که سپری شدند، زمزمه آزادسازی جزایر مجنون برخاست.

زین‌الدین به عنوان طراح و برنامه ریز اصلی عملیات وارد عمل شد. نبرد خیبر آغاز شد و مهدی دلاور، سرافراز و سربلند از جزایر مجنون بیرون آمد و دشمن مایوس و ناتوان از فرمانده جوان ۲۳ ساله‌ای که باعث شکستش شده بود، با عنوان «خیبرشکن» نام می‌برد. تا آنجا که به گفته فرماندهان عالی رتبه جنگ، آقا مهدی نخستین کسی بود که طلسم نبرد روز را شکست.

اغلب کسانی که سردار مهدی زین‌الدین را شناختند و از نزدیک با او همکاری داشتند، او را فرمانده دل‌ها خوانده‌اند. شهید مهدی زین‌الدین در ۲۷ آبان سال ۱۳۶۳ زمانی که به همراه برادرش به منظور شناسایی منطقه از کرمانشاه به سوی سردشت در حال حرکت بودند، مورد حمله ضد انقلاب قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

در ادامه و در سالروز شهادت این فرمانده بزرگ اینفوگرافی‌ای از زندگی وی توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‎های دفاع مقدس تهیه و منتشر شده است.

فرمانده ۲۳ ساده لشکر علی بن ابی طالب در یک نگاه+ اینفوگرافی

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار