استاندار بوشهر:

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا تکلیف دینی و اجتماعی است

عبدالکریم گراوند با بیان اینکه بیماری کرونا با رعایت پروتکل بهداشتی کنترل می‌شود گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برابر کرونا یک تکلیف و وظیفه دینی و اجتماعی است و همه باید در برابر این ویروس احساس مسئولیت کنند.
کد خبر: ۴۲۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴ - 18November 2020

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا تکلیف دینی و اجتماعی استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «عبدالکریم گراوند» استاندار بوشهر امروز در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با گرامیداشت هفته بسیج و با تاکید بر توجه ویژه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار داشت: در پی افزایش فوتی‌های کرونایی محدودیت‌های سخت‌گیرانه اعمال می‌شود تا جان انسان‌ها از خطرات ابتلا به کرونا محفوظ بماند.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا با رعایت پروتکل بهداشتی کنترل می‌شود گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برابر کرونا یک تکلیف و وظیفه دینی و اجتماعی است و همه باید در برابر این ویروس احساس مسئولیت کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای هفت اقدام در قالب طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های مقابله با کرونا تصریح کرد: راهبردهای هفت‌گانه در قالب طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی اعمال می‌شود.

وی با اشاره به این راهبردها تصریح کرد: تشدید نظارت بر رعایت پروتکل بهداشتی و اجرای اعمال قانون، تست گسترده، هدفمند و هوشمند در بیماریابی از جمله اقدامات است.

گراوند کمک به دستگاه‌های خدمات‌رسان توجه به قرنطینه و رهگیری هوشمند را از دیگر موارد دانست و تاکید کرد: همکاری رسانه‌های گروهی و اصحاب رسانه مکتوب، شنیداری و تصویری برای فرهنگ سازی در توجه به محدودیت‌ها امری مهم است.

وی حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری بستری‌‌ها از دیگر راهبردهای مدیریت محدودیت‌ها برای مقابله با کرونا است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه باید نگذاریم پاییز و زمستان سیاه در عرصه شیوع کرونا رخ دهد گفت: فرمانداران و مسئولان باید از حداکثر ظرفیت‌ها برای اعمال محدودیت‌های کرونایی دو هفته‌ای استفاده کنند تا پاییز و زمستان سیاه رخ ندهد.

وی از اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های مقابله با کرونا از شنبه اول آذرماه خبر داد و تصریح کرد: صنوف و مشاغل مختلف باید بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا فعالیت کنند و بدون شک بدون اغماض با متخلفان برخورد قاطع می‌شود.

گراوند همکاری پایگاه‌‌های مقاومت بسیج با دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی در اعمال محدودیت‌ها را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در مدت زمان اجرای این محدودیت‌ها برگزاری هرگونه جلسات غیرضروری و بازدید از پروژه‌های مختلف در استان بوشهر ممنوع است.

استاندار بوشهر، با بیان اینکه در شهرهای با وضعیت قرمز یک سوم نیروها، در شهرهای نارنجی یک دوم و در شهرهای زرد هم دو سوم نیروهای ادارات اجازه فعالیت دارند خاطر نشان کرد: در این زمینه فعالیت مراکز امدادی، اورژانسی، بهداشتی، درمانی، خدماتی و شهرداری‌ها مشمول محدودیت‌ها نمی‌شود.

گراوند با اشاره به اینکه در شهرستان‌های 10 گانه بوشهر تنها مرکز استان دارای وضعیت قرمز کرونایی است افزود: دیگر شهرستان‌های استان بوشهر به جز بندر دیر که دارای وضعیت زرد است مابقی نارنجی هستند.

وی با بیان اینکه تعطیلی‌ها فقط شامل مشاغل و کسب و کارها نیست تاکید کرد: فعالیت مدارس، آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها به صورت حضوری و مراسم‌های فرهنگی و مذهبی تعطیل است.

استاندار بوشهر، با اشاره به اینکه در سطوح مختلف آموزش‌ها و مدارس غیرحضوری است خاطرنشان کرد: کارمندان ادارات که محل کار و سکونت‌شان متفاوت است برای تردد به شهر و محل کار خود، باید معرفی‌نامه به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار