فرمانده سپاه کربلا خبر داد؛

اجرای ۱۴ هزار و ۵۱۸ برنامه به مناسبت هفته بسیج در مازندران/ اجرای طرح شهید «سلیمانی»

سردار سیاوش مسلمی از اجرای ۱۴ هزار و ۵۱۸ برنامه در ۲۲ شهر مازندران به مناسبت هفته بسیح خبر داد و گفت: برنامه‌ها با شعار «بسیج پیشرو خدمت امیدآفرینی» و با رویکرد نهضت خدمات خالصانه و مومنانه برنامه‌ریزی شده است.
کد خبر: ۴۲۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱ - 18November 2020

اجرای ۱۴ هزار و ۵۱۸ برنامه به مناسبت هفته بسیج در مازندران/ اجرای طرح شهید «سلیمانی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلای مازندران امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: خبرنگاران در جهاد رسانه در مقابل دشمن تمام قد و با تمام ابزار و هوشمندی لازم در صف اول مقابله با دشمنان هستند.

وی از اجرای ۱۴ هزار و ۵۱۸ برنامه و ۶۶ عنوان در ۲۲ شهرستان خبر داد و افزود: برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج با شعار «بسیج پیشرو خدمت امیدآفرینی» با رویکرد نهضت خدمات خالصانه و مومنانه پیش‌بینی شده است.

سردار مسلمی با بیان اینکه بسیج عظیم‌ترین و ماندگارترین یادگار امام عزیز است که توانسته از ابتدای انقلاب تا امروز در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کرده و توانست تهدیدات را با توجه به ظرفیت عظیمی که در آن نهفته است به فرصت تبدیل کند، گفت: بسیج پدیده بی‌نظیری است که امام عزیز از متن مردم تشکیل دادند که به موقع و به‌هنگام برای حفظ انقلاب و ارزش‌های اسلامی در هرجایی که اسلام و قرآن به نیازمنداست، وارد میدان می‌شود.

بسیج بزرگترین مولفه قدرت نرم است

فرمانده سپاه کربلا افزود: هر جا بحران طبیعی، امنیتی، مشکلات اقتصادی و ... بوده بسیج به عنوان بزرگترین قدرت نرم حضور دارد چراکه از بطن مردم و از جنس مردم است و در همه عرصه‌ها پیش قراول بوده است.

وی گفت: بسیج یکی از بزرگترین مولفه‌های قدرت نرم در جمهوری اسلامی است که توانسته نظام و انقلاب را در حوزه‌های مختلف سیاسی و... نجات بدهد.

این مسئول به نقش ارزشمند و مردمی بسیج در اوایل انقلاب در بحث ریشه‌کنی فلج اطفال اشاره کرد و گفت: همچنین در اوایل ۹۹ در بحث مقابله با تهدید ویروس کرونا بی‌نظیر عمل کرد.

سردار مسلمی افزود: امروز آنچه که برای ما و دشمن واضح و روشن است این است که هر تهدیدی که در کشور حادث شد به واسطه حضور قدرتمند بسیج تبدیل به فرصت شد.

این مسئول با بیان اینکه حضور بسیج فقط به تشکیل پرونده خلاصه نمی‌شود، گفت: هر کسی که روحیه ایثارگری و جهادی داشته باشد و ولایت فقیه و آرمان‌های امام (ره) را بپذیرد و در هر لباس و منصب و قومیت دل در گرو انقلاب داشته باشد و برای رشد و تعالی انقلاب دغدغه‌مند بوده، بسیجی است.  

تفکر جهادی انقلاب به تمدن بزرگ اسلامی نزدیک می‌شود

وی دغدغه‌مندی نسبت به رفع مشکلات مردم و اعتلای انقلاب اسلامی و دشمنان و استکبار را از ویژگی‌های بارز مدیر جهادی دانست و افزود: اگر این تفکر بر جامعه حاکم شود تفکر جهادی انقلاب با سرعت هرچه بیشتر به تمدن بزرگ اسلامی که مدنظر رهبری است نزدیک می‌شود و هرچه روحیه جهادی کمتر باشد حرکت انقلاب با کندی و مشکلات زیادی مواجه خواهد بود.

این مسئول به ورود بسیج در رفع مشکلات اشاره و از اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» خبر داد و گفت: این طرح از شنبه یکم آذر با هدف ریشه‌کنی و قطع ویروس کرونا با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های پایگاه‌های بسیج در سطح استان آغاز می‌شود.

سردار مسلمی با بیان اینکه این طرح شامل شناسایی، مراقبت، رصد، پایش و درمان بیماران کرونایی است، گفت: همچنین در بحث کمک‌رسانی به افراد با مشکلات جسمی و فیزیکی با تمام ظرفیت‌های بسیج آماده خدمت هستیم.

وی ادامه داد: در این طرح تاکنون هزار پایگاه مقاومت اعلام آمادگی کردند و پیش بینی می‌شود بیش از سه هزار پایگاه پای کار بیایند.

این مسئول زمان اجرای طرح را تا پایان ۹۹ اعلام کرد و گفت: غربالگری روزانه افراد مشکوک، شناسایی افراد پرخطر، کنترل و مدیریت مبتلایان ویروس کرونا، رصد مکان تردد افراد مبتلا از طریق نرم‌افزار‌ها در این طرح پیش‌بینی شده است و ۶۰ تیم بسیج جامعه پزشکی آماده به خدمت هستند.

سردار مسلمی اضافه کرد: این طرح با هدف منطقه مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانه محور با استفاده از ظرفیت هر خانه یک پایگاه سلامت است که استاندار به عنوان فرمانده قرارگاه، فرمانده سپاه به عنوان فرمانده عملیات، رئیس دانشگاه علوم پزشکی به عنوان معاون قرارگاه و سایر ادارات عضو قرارگاه هستند.

بسیج پاکترین و ناب‌ترین نهاد مردمی است

وی در ادامه با بیان اینکه شجره طیبه بسیج در گام دوم انقلاب به درخت تنومندی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: امروز بسیج به عنوان پاکترین و ناب‌ترین نهاد مردمی، برای کشور دل می‌سوزاند و برای آبادنی و پیشرفت آن تلاش می‌کند.  

سردار مسلمی تصریح کرد: بسیج پاک‌ترین نهاد مردمی در کشور است که برای آبادانی و پیشرفت تلاش می‌کند که در طول ۴۱ سال انقلاب اسلامی نمونه‌هایی از عملکرد بسیج در میدان‌های مختلف و بحران‌های گوناگون را شاهد بودیم.

این مسئول در ادامه ضمن تشریح برنامه‌های هفته بسیج گفت: هزار و ۹۷۹ دیدار با خانواده شهدا، هزار و ۴۰۸ دیدار با خانواده ایثارگران، ۴۲۵ مراسم بزرگداشت شهدا، ۸۵۶ مسابقه ورزشی، هزار و ۱۴۸ نشست بصیرتی، دو هزار و ۲۷۷ گشت رضویون، ۴۹۲ اردوی جهادی کمک به نیازمندان و مستضعفین در مناطق محروم از جمله برنامه‌هاست.

این مسئول همچنین ادامه داد: ۳۵۶ برنامه تولیدی در قالب کلیپ، موشن‌گرافی و...، راه اندازی ۱۴۹ پویش در فضای مجازی، توزیع ۴۰ هزار و ۷۹۵ بسته معیشتی با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان، توزیع بسته‌های بهداشتی با اعتبار هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، ۱۴۹ سری اهدای جهیزیه با اعتبار ۳ میلیارد تومان، تهیه لوازم التحریر با اعتبار ۲ میلیارد تومان، ۱۶۴ میلیون تومان کارت هدیه، افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های محرومیت‌زدایی، افتتاح ۲۰ پایگاه مقاومت، ساخت و افتتاح ۲ سالن ورزشی، افتتاح ۱۲۶ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی، افتتاح ۳۵ گلزار شهدا، افتتاح ۵۵ طرح اقتصاد مقاومتی، افتتاح ۱۵ واحد خانه مسکونی، افتتاح ۶۳ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی و ۶۳ واحد مددجویان کمیته امداد، افتتاح ۴۲ صندوق قرض‌الحسنه از دیگر برنامه‌های این هفته به شمار می‌آید.

وی مجموع هزینه‌کرد پروژه‌های محرومیت‌زدایی را ۱۹ میلیارد و ۵۵۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: اعزام ۱۹۰ بازرس بسیجی به اداره صمت، ۱۵۰ بازرس بسیجی در حوزه بهداشت به اداره صمت و دانشگاه علوم پزشکی نیز از برنامه‌های این هفته است.

سردار مسلمی به نقش سپاه کربلا در برخورد با محتکرین اشاره کرد و گفت: کشف دو و نیم تن روغن نباتی در نکا، چنج و نیم تن روغن جامد در جویبار، ۳۲۰ قطعه لاستیک ماشین‌آلات سنگین در قائمشهر، ۱۰ تن روغن نباتی در بابل، یک دستگاه موتور سنگین در بابلسر، ۱۰۰ تن ذرت دانی در محمودآباد، پنج تن آجیل و خشکبار در میاندورود، ۲ هزار و ۵۰۰  تن کنجاله سویا، ۹۱۰ تن سبوس در سوادکوه، هفت تن کود شیمیایی در بابل، پنج هزار و ۵۸۱ عدد کود شیمیایی و سم در قائمشهر از اقدامات سپاه در هفته‌های اخیر بود.

بسیج مدل موفق و مطلوب در پیشبرد اهداف انقلاب است

«علی ابراهیمی گتابی» مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلای مازندران نیز با بیان اینکه بسیج طی ۴۱ سال از آزمایش‌ها و آزمون‌های مختلف در عرصه‌های گوناگون سربلند بیرون آمد و امروز تبدیل به یک مدل موفق و مطلوب در پیشبرد اهداف انقلاب است.

وی افزود: ما شاهد بودیم در طول این ۴۱ سال هر موقع تفکر بسیج حاکم بود و مسئولین در اداره جامعه با استفاده از تفکر بسیج کار را پیش می‌بردند کار به خوبی انجام می‌شد و هر موقع مسئولین در اداره جامعه از تفکر بسیج فاصله می‌گرفتند دچار چالش و سردرگمی می‌شدند.

ابراهیمی گتابی ادامه داد: به فرموده حضرت امام در هر کشوری نوای دلنشین بسیج طنین انداز شود چشم طمع جهانخواران از این کشور بدور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار