پیشنهاد تلویحی بحرین به فلسطینی‌ها برای سازش با صهیونیست‌ها

یک مسؤول ارشد در وزارت خارجه بحرین گفت که در نشست سه‌جانبه امارات، اردن و بحرین مسأله میزبانی منامه از نشستی فلسطینی ـ اسرائیلی و میانجی‌گری منامه در این خصوص مطرح شده است.
کد خبر: ۴۲۷۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ - 19November 2020

پیشنهاد بحرین برای برگزاری نشست فلسطینی-اسرائیلیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک مسؤول ارشد در وزارت خارجه بحرین به روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» اظهار داشت که در نشست سه‌جانبه‌ای که چهارشنبه (دیروز) در ابوظبی برگزار شد، این احتمال شکل گرفت که بحرین به عنوان میانجی مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان عمل کند.

بر اساس این گزارش، این مسؤول بحرینی افزود: شاه بحرین (حمد بن عیسی آل‌خلیفه) پیشنهاد میزبانی (منامه) نشستی برای ازسرگیری مذاکرات میان فلسطینی‌ها و اسرائیل را داده است.

منبع مذکور در ادامه تصریح کرد، «عبدالله دوم» شاه اردن به شاه بحرین و، ولی عهد ابوظبی «محمد بن زاید» گفته که اردن به ازسرگیری مذاکرات میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها کمک می‌کند.

دیروز نشست سه‌جانبه در ابوظبی میان عبدالله دوم شاه اردن، حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین و محمد بن زاید آل نهیان، ولی عهد ابوظبی برگزار شد.

در این نشست، سه طرف بر لزوم برقراری صلح عادلانه و فراگیر بر پایه راهکار دو دولتی و مطابق با مرز‌های سال ۱۹۶۷ تأکید کردند.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که دیروز هیأتی بحرینی به ریاست «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین وارد فلسطین اشغالی شد و با مقامات این رژیم دیدار کرد.

وزیر خارجه بحرین در یک نشست خبری مشترک گفت، صلح واقعی نیازمند پایان دادن به درگیری‌های اسرائیل و فلسطین است. او گفت بحرین خواستار از سر گیری مذاکرات سازش میان طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار