فرمانده سپاه خراسان‌ جنوبی خبر داد؛

افتتاح ۳۷۰ طرح محرومیت‌زدا در خراسان‌ جنوبی/ محروميت‌زدايی مهم‌ترین هدف بسیج و سپاه است

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی بسیج سهم استان ۹۵۰ پروژه پروژه کوچک، زودبازده و عام‌المنفعه محرومیت‌زدا بود، گفت: طی هفته بسیج ۳۷۰ پروژه با اعتبار ۱۷۳ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۴۲۷۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ - 19November 2020

افتتاح ۳۷۰ طرح محرومیت‌زدا در خراسان‌جنوبی/ محروميت‌زدايی مهم‌ترین هدف بسیج و سپاه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سردار «علی قاسمی» فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج، اظهار داشت: آنچه تاکنون این انقلاب را زنده نگه داشته است پایبندی مردم به ولایت فقیه و بصیرت در تمام صحنه‌ها بوده است.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی سپاه و بسیج در عرصه‌های مختلف، بیان داشت: سپاه خراسان‌جنوبی با تشکیل قرارگاه‌های متعدد مأموریت‌های دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفظ و حراست از آن و تشکیل بسیج و عمیق بخشی فرهنگی کشور و استان خراسان‌جنوبی را دنبال می‌کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی به قرارگاه دفاعی امنیتی شهید ناصری اشاره و تبیین کرد: تأمين امنيت، محروميت‌زدايی و مردم ياری از مهم‌ترین اهداف تشکیل این قرارگاه است و یگان‌های مرزی و ۱۳ گردان امام حسین (ع) تحت مدیریت و فرماندهی این قرارگاه هستند.

قاسمی ادامه داد: همچنین قرارگاه امام هادی (ع) سپاه خراسان‌جنوبی با ساختار میدانی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه است که با ۱۲ ناحیه بسیج، ۱۲۰ ناحیه مقاومت، ۳۴ گردان بیت‌المقدس، ۱۶ گردان کوثر و بیش از دو هزار و ۵۰۰  پایگاه و کانون مقاومت بسیج، کار مردم یاری و آمادگی دفاعی مردم را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه قرارگاه امام علی (ع) سپاه استان با یگان امنیتی و ۱۴ گردان امنیتی طرح آرام سازی شهرها و مقابله با اغتشاشات و آشوب‌های شهری را مدیریت می‌کند، اضافه کرد: همچنین قرارگاه فرهنگی با نهضت امیدآفرینی و بصیرت‌افزایی کار عظیم و با اهمیت جنگ نرم در مقابله با استکبار رسانه‌‌ای و گفتمان سازی ارزش‌های انقلاب را دنبال می‌کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی به حیطه فعالیت‌ها و وظایف قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه اشاره و تصریح کرد: این قرارگاه با فعالیت خود در شش دهستان در بحث اقتصاد مقاومتی و اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی با مدیریت گروه‌های جهادی و سازماندهی خیرین و ایجاد اشتغال کوچک و زودبازده در مناطق روستایی و محروم استان فعالیت دارد.

قاسمی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی در زمینه پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی اجرای ۴۰ هزار پروژه عمرانی کوچک، زودبازده و عام‌المنفعه بود که از سال ۹۷ در کشور آغاز شد.

وی با اعلام اینکه در راستای اجرای این طرح سهم استان خراسان‌ جنوبی ۹۵۰ پروژه پروژه کوچک، زودبازده و عام‌المنفعه محرومیت‌زدا بود، مطرح کرد: طی هفته بسیج ۳۷۰ پروژه با اعتبار  ۱۷۳ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی عنوان کرد: این پروژه‌ها با استفاده از ظرفیت مردمی، کمک خیران، بخشی از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی و کمک‌های قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی مربوط به سپاه تأمین اعتبار و در مراحل اجرایی از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها