خطیب‌زاده:

سیاست فشار حداکثری پامپئو به شکست حداکثری انجامیده است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: قابل درک است که چرا پامپئو که دوره‌اش رو به پایان است، دچار سرخوردگی شده، چون سیاست فشار حداکثری او به شکست حداکثری انجامیده است.
کد خبر: ۴۲۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ - 19November 2020

خطیب‌زاده: سیاست فشار حداکثری پامپئو به شکست حداکثری انجامیده استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (پنجشنبه) در توئیتی در واکنش به توئیت مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نوشت: «قابل درک است که چرا پامپئو که دوره‌اش رو به پایان است، دچار سرخوردگی شده است. چون سیاست فشار حداکثری او به شکست حداکثری انجامیده است».

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا که روز چهار‌شنبه برای برگزاری نشستی مشترک با وزرای خارجه بحرین و رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر کرده بود با انتشار پیامی در توئیتر مدعی شد: «کار‌زار فشار حداکثری علیه رژیم ایران همچنان مؤثر است. این کارزار، این رژیم را از دسترسی به سرمایه‌هایی برای انجام اقدامات بدخواهانه محروم می‌کند. کاهش فشار گزینه‌ای خطر‌ناک است که منجر به تضعیف مشارکت‌های جدید منطقه‌ای به منظور برقراری صلح خواهد شد و این رژیم را تقویت می‌کند.»

خطیب زاده همچنین پیش از این در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی پرس تی وی درباره تلاش دولت کنونی آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران با بیان اینکه فشار حداکثری اکنون به شکست حداکثری رسیده، عنوان کرد: دیگر کاری از آن‌ها بر نمی‌آید، مگر ادامه دادن همین جنگ روانی علیه ملت ایران.

وی افزود: آن‌ها همین طور از سر سرخوردگی تلاش می‌کنند با وضع تحریم‌های تازه چنین وانمود کنند که سیاست فشار حداکثری آن‌ها همچنان زنده است. همه می‌دانند که آن‌ها تا چه حد ناکام بوده‌اند و نتوانسته‌اند به هیچ یک از اهداف فشار حداکثری دست یابند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها