انتخاب کتب دفاع مقدس در ششمین دوره انتخاب کتاب سال سیستان و بلوچستان

«مجموعه سپیده» از مجموعه کتب کودک و نوجوان دفاع مقدس در ششمین دوره انتخاب کتاب سال استان سیستان و بلوچستان شایسته تقدیر شد.
کد خبر: ۴۲۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ - 19November 2020

انتخاب کتب دفاع مقدس در ششمین دوره انتخاب کتاب سال سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی آیین تجلیل از نویسندگان برتر در ششمین دوره انتخاب کتاب سال استان سیستان و بلوچستان امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

در این مراسم «مجموعه سپیده» از مجموعه کتب کودک و نوجوان دفاع مقدس با تالیف «سعیده سعادت خواه» شایسته تقدیر شد.

«سعیده سعادت‌خواه» نویسنده کتب کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، در خصوص هدف از آشنایی کودکان با کتب دفاع مقدس اظهار داشت: از آنجایی که دفاع مقدس جزئی از فرهنگ و اصالت ایران و یکی از سرمایه های ارزشمند ایران است و لازم است که هر نسلی با این دوران ارزشمند آشنا شود،سعی بر آن داشتم که نسل جدید را با دوران دفاع مقدس آشنا کنم.

وی با اشاره به جایگاه تربیتی قصه برای کودکان افزود: به دلیل اینکه قصه با ظریف‌ترین لایه‌های درونی کودک ارتباط دارد و با رویا و خیال کودک هماهنگ است، از لحاظ تربیتی و شخصیتی میتواند روی کودک و نوجوان اثر بگذارد. به همین دلیل یکی از راه هایی که میشود برای انسان ارزش گذاری کرد و معنا و مفهوم بخشید قصه و داستان است.

این نویسنده در ادامه افزود: علاوه‌ بر تاثیری که قصه و داستان از کودکی میتواند روی یک فرد داشته باشد، میتواند در آینده کودک نیز تاثیر داشته باشد.

وی عنوان کرد: بی کیفیت یا بی محتوا بودن داستان ها توسط مولفان داخلی باعث میشود بیشتر انتشارات به سمت ترجمه کتاب روی بیاورند که باید در این زمینه مسئولین مربوطه به زیرساخت ها توجه و مشکلات رفع کنند.

سعادت‌خواه در پایان گفت: علاوه بر مسئولین کشوری، مسئولین استانی نیز باید سعی و تلاش کنند تا قشر جوان با انگیزه و پشتکار بیشتر کار کنند تا تعداد بیشتری از افراد به سمت تالیف کتاب روی بیاورند و تاثیر بیشتری در روند فرهنگی و بومی هر منطقه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار