رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان:

تزریق امید و انگیزه در جامعه از اهداف برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر است

مهدی پارسا یکی از اهداف برگزاری جشنواره ابوذر را تزریق امید و انگیزه در جامعه دانست و گفت: دشمنان در جنگ رسانه‌ای به دنبال ایجاد فضایی دوقطبی، تزریق ناامیدی و فتنه‌انگیزی بوده و به همین دلیل سعی داریم در این جشنواره روحیه خودباوری را در بین اصحاب رسانه و امید را در جامعه تزریق کنیم.
کد خبر: ۴۲۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴ - 19November 2020

تزریق امید و انگیزه در جامعه از اهداف برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر است

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «مهدی پارسا» رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان امروز در جلسه هم‌اندیشی جشنواره رسانه‌ای ابوذر در سالن اجتماعات بسیج رسانه استان با بیان اینکه در جشنواره ابوذر از بخشی از زحمات اصحاب رسانه استان تجلیل به عمل می‌آید، اظهار داشت: اصحاب رسانه در این روزهای سخت کرونایی از طریق دوربین، قلم و نگاه متعهدانه و تخصص خود فعالانه و با دقت عمل کردند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان یکی از اهداف برگزاری جشنواره ابوذر را تزریق امید و انگیزه در جامعه دانست و تصریح کرد: دشمنان در جنگ رسانه‌ای به دنبال ایجاد فضایی دوقطبی، تزریق ناامیدی و فتنه‌انگیزی بوده و به همین دلیل سعی داریم در این جشنواره روحیه خودباوری را در بین اصحاب رسانه و امید را در جامعه تزریق کنیم.

وی با اذعان به اینکه اصحاب رسانه استان گیلان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های مختلف به جشنواره ابوذر ارسال کنند، افزود: استان گیلان دارای خبرنگاران و اصحاب رسانه بسیار توانمند و حرفه‌ای بوده و این افراد می‌توانند آثار خبری خود را در قالب‌های مختلف خبری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

پارسا با تأکید بر لزوم تربیت خبرنگاران در طراز انقلاب اسلامی تاکید کرد: استکبار با استفاده از همه ابزار رسانه‌ای خود سعی در ایجاد ناامنی اجتماعی در جامعه دارد لذا یکی از مهم‌ترین رویکردهای بسیج رسانه در استان گیلان تربیت کادر و خبرنگاران در طراز انقلاب و افزایش سواد رسانه‌ای در استان گیلان است.

وی با بیان اینکه باید در جشنواره‌هایی ازجمله ابوذر به مشکلات استان توجه شود، متذکر شد: گیلان علیرغم ظرفیت‌های خود دارای مشکلات عدیده‌ای در برخی موارد بوده و بر همین اساس در جشنواره ابوذر به این امر توجه جدی شده است.

«ابراهیم افشاری» دبیر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه سبک‌های جدید خبری در جشنواره ابوذر باید مورد تأکید قرار گیرد، خاطرنشان کرد: دیگر سبک‌های خبری تغییر کرده و مردم باید با خواندن تیتر جذب خبر شود لذا یکی از مهم‌ترین هدف از جشنواره رسانه‌ای ابوذر ارسال سبک‌های جدید خبری توسط خبرنگاران است.

دبیر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان گیلان یکی از رویکردهای داوران در جشنواره ابوذر را توجه به سبک‌های خبری دانست و افزود: هرچه در رسانه‌های استان سبک‌های جدید خبری ارائه شود مخاطب جذب رسانه شده و می‌تواند دغدغه‌های خود را به‌طور شفاف به رسانه‌ها بیان کنند زیرا رسانه جزئی از مردم است.

افشاری با اذعان به اینکه در جشنواره رسانه‌ای ابوذر از متخصصان حوزه رسانه در بخش داوری استفاده می‌شود، تصریح کرد: هرساله در جشنواره رسانه‌ای ابوذر بهترین آثار به بخش داوری ورود کرده و با استفاده از متخصصان حوزه رسانه سعی شده تا بهترین آثار انتخاب شود زیرا هدف اصلی در داوری‌ها ارزش و سبک‌های خبری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار