معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع):

اجرای برنامه‌های هفته بسیج با شعار «بسیج؛ پیشرو خدمت و امید آفرین» در قم

«مهدی کبیری پور» از اجرای برنامه‌های هفته بسیج امسال با شعار «بسیج، پیشرو خدمت و امید آفرین» از جمعه سی ام آبان تا پنجشنبه ششم آذر در قم خبر داد.
کد خبر: ۴۲۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸ - 19November 2020

اجرای برنامه‌های هفته بسیج با شعار «بسیج؛ پیشرو خدمت و امید آفرین» در قمبه گزارش دفاع‌پرس از قم، سرهنگ «مهدی کبیری پور» معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج در ساختمان هنر و رسانه شهید ماهرخ استان قم برگزار شد، اظهار داشت: بسیج در همه عرصه‌ها پیشرو خدمت است و بی مزد و منت برای رضای خدا کار می‌کند.

وی با اشاره به نامگذاری ایام هفته بسیج گفت: جمعه ۳۰ آبان آغاز هفته روز بسیج با عنوان «معنویت و سلامت»، شنبه اول آذر «بسیج فرزند مسجد خادم مردم»، روز یکشنبه دوم آذر با نام «بسیج مطالبه‌گر و عدالت‌خواه» و روز دوشنبه سوم آذر به عنوان «بسیج و سبک زندگی اسلامی ایرانی» نامگذاری شده است.

کبیری پور ادامه داد: روز سه‌شنبه چهارم آذرماه به نام «بسیج ولایی انقلابی و تمدن‌ساز»، چهارشنبه پنجم آذر «بسیج، نیروی مقاومت ملت ایران» و پنجشنبه روز پایانی این هفته که مصادف با سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) می‌باشد، با عنوان «بسیج، خدمت مؤمنان و ایثارگری» نام گذاری شده است.

وی با اشاره به شرایط خاص کرونایی کشور ادامه داد: فعالیت بسیج در حوزه فرهنگ در قالب تمرکز بر خدمت رسانی در فضای مجازی و اجرای برنامه‌های بصیرتی خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) عنوان کرد: برپایی ایستگاه‌های سلامت با نام «شهید سلیمانی» با همکاری معاونت بهداشت و درمان استان و با هدف ارائه خدمات بهداشتی در قالب کمک به درمان بیماران و کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها برای قطع زنجیره کرونا از جمله برنامه‌های هفته بسیج است.

وی تصریح کرد: طرح نذر ماسک توسط بسیج اصناف با توزیع ۷۰ هزار ماسک رایگان بین عموم مردم، برپایی ایستگاه سلامت، توزیع ماسک نیم بها با مشارکت بسیج دانشجویی با ظرفیت تولید روزانه ۵۰ هزار ماسک، توزیع ۱۰ هزار ماسک برای کارگران ساختمانی و توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی به همت بسیج کارگری استان نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج خاطر نشان کرد: طرح پایش و عارضه یابی با عاملیت سازمان بسیج مهندسین صنعت و سازمان بسیج کارگری و همچنین طرح عمران روستا به همت بسیج مهندسین عمران نیز ۲ طرح دو ساله است که در هفته بسیج مجددا از سر گرفته می‌شود.

کبیری پور همچنین برپایی ۲۰ مورد میز خدمت توسط بسیج ادارات تا پایان سال و طرح اهدای خون در سوم آذرماه با مشارکت کارکنان بسیج عضو ادارات و کارخانجات و بسیج پیشکسوتان را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد.

وی افزود: حضور۶۵ مشاور بسیجی در ندامتگاه مرکزی قم به منظور کاهش و رفع مشکلات اجتماعی و حضور طلاب بسیجی در بیمارستان‌ها و تکمیل روند درمان معتادین پس از مرحله سم‌زدایی و ترک در کمپ قمرود و تمامی مسائل مربوط از قبیل اشتغال زایی و کمک به خانواده‌های معتادان در مرحله ترک اعتیاد از جمله برنامه‌های بسیج در این هفته می‌باشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم با اشاره به اینکه جشنواره نجم در دوم آذر با عنوان نهضت جوانان مسئله محور در فضای مجازی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: نهضت مطالبه‌گری و پیگیری موضوعات بصیرتی و برپایی مسابقات فرهنگی، بصیرتی در محله‌ها، اجرای برنامه‌های هنری و اختتامیه‌های جشنواره فیلم مقاومت، افتتاح نگارخانه ماهرخ در ساختمان هنر و رسانه، برپایی کارگاه‌های گرافیک و خوش‌نویسی و برگزاری شب شعر مجازی توسط بسیج هنرمندان و درنهایت نواختن زنگ بسیج از طریق سامانه شاد برای دانش آموزان از دیگر برنامه‌هایی است که متناسب با هفته بسیج اجرا می‌گردد.

کبیری پور تصریح کرد: در طول هفته بسیج پانزده هزار دست غذای گرم توسط بسیج محلات تهیه و به همت ۲۵۰ گروه جهادی توزیع می‌شود، همچنین بازسازی و تعمیر مسکن ۵۰۰ خانواده محروم با مشارکت کمیته امداد و زیباسازی ۵ مدرسه در سطح روستا‌های قم توسط نیرو‌های جهادی بخش دیگری از برنامه‌های هفته بسیج خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار