درباره مسأله بازگشت آوارگان سوری؛

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با مقام روسی دیدار کرد

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در جریان دیدار با معاون وزیر خارجه روسیه با وی در خصوص عملکرد کمیته تدوین قانون اساسی سوریه و نیز مسأله بازگشت آوارگان سوریه گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۴۲۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ - 20November 2020

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با مقام روسی دیدار کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری سانا، «گیر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد. دو طرف در جریان این دیدار در خصوص عملکرد کمیته تدوین قانون اساسی سوریه گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش، پدرسون و بوگدانوف همچنین درباره مسأله بازگشت آوارگان سوریه به خانه و کاشانه خود رایزنی کردند. طرف روسی در جریان دیدار مذکور بر حمایت‌های روسیه از سازمان ملل برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشور خود تأکید کرد.

کنفرانس بین‌المللی «بازگشت آوارگان سوری» اخیراً با حضور مقامات ۲۷ کشور در شهر «دمشق» پایتخت سوریه انجام شد. «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در ابتدای این کنفرانس بین‌المللی سخنرانی کرد و مسائلی را در خصوص بحران آوارگان مورد توجه قرار داد که از جمله مهمترین آن‌ها کارشکنی‌های غرب در مسیر بازگشت این آوارگان بود.

رئیس جمهور سوریه در جریان این سخنرانی تصریح کرد: غرب از آوارگان سوری برای تحقق اهداف سیاسی استفاده می‌کند. واقعیت آن است که کشور‌های غربی مانع از بازگشت آوارگان سوری به خانه و کاشانه خود می‌شوند. آن‌ها با بکارگیری سیاست «ترغیب و تهدید» از بازگشت آوارگان به مناطق محل سکونت خود ممانعت به عمل می‌آورند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار