سازمان ملل بر حق حاکمیت همیشگی سوریه بر جولان اشغالی تاکید کرد

ساعاتی پس از آنکه وزیر خارجه آمریکا به جولان اشغالی سوریه رفت، سازمان ملل در قطعنامه‌ای بر سوری بودن جولان اشغالی تاکید کرد.
کد خبر: ۴۲۷۳۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳ - 20November 2020

سازمان ملل بر حق حاکمیت همیشگی سوریه بر جولان اشغالی تاکید کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا»، مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه‌ای بر حاکمیت دائمی سوری‌ها بر جولان اشغالی سوریه تاکید کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد حاکمیت همیشگی ملت سوریه بر جولان اشغالی این کشور با ۱۵۳ رای موافق تصویب کرده است.

بر اساس این گزارش؛ مجمع عمومی سازمان ملل از صهیونیست‌ها خواست که از بهره برداری بی رویه، نابودی و از میان بردن منابع طبیعی در جولان اشغالی و نیز اراضی فلسطینی از جمله قدس خودداری کنند.

مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه خود از اشغالگران خواست که همه اقدامات زیانبار به محیط زیست از جمله اقداماتی که شهرک نشینان انجام می‌دهند و زباله‌های خود را در جولان اشغالی سوریه می‌ریزند، و نیز آنچه در اراضی فلسطین اشغالی انجام می‌دهند، را پایان دهند.

سازمان ملل این اقدامات را برای برای منابع آبی خطرناک توصیف کرده و آنرا برای سلامت غیرنظامیان زیانبار برشمرده است.

تصویب این قطعنامه پس از آن رخ می‌دهد که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، در اقدامی بی سابقه که ناقض همه قوانین و کنواسیون‌های بین المللی است، به عنوان نخستین وزیر امور خارجه آمریکا و از زمان اشغال بلندی‌های جولان در سال ۱۹۶۷ به این منطقه سفر کرد و مدعی شد: این منطقه برای همیشه متعلق به اسرائیل است.

وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به این اقدام پمپئو آنرا اقدامی تحریک آمیز پیش از پایان دوره زمامداری ترامپ و نقض آشکار حاکمیت سوریه دانست.

احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب هم بازدید وزیر خارجه آمریکا از شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری و بلندی‌های جولان اشغالی سوریه را محکوم کرده بود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها