مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

کتاب، بهترین ظرفیت برای بیان حقایق دفاع مقدس است

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: ماموریت مهمی که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر عهده دارد تلاش برای ثبت و نشر حقایق دفاع مقدس است که کتاب بهترین ظرفیت برای ثبت حقایق به شمار می‌رود و گسترش فرهنگ کتابخوانی بهترین ظرفیت برای نشر این حقایق است.
کد خبر: ۴۲۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷ - 20November 2020

سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: از دیر زمان کتاب، بهترین یار بوده و علیرغم رقبای پرظرفیت، پرجاذبه و سرسختی همچون شبکه‌های ماهواره‌ای و پیام رسان‌های اجتماعی که در سال‌های اخیر برای کتاب در عرصه اجتماعی رخ نمایی می‌کند، اما کتاب هنوز یار مهربان بوده و بالاترین جاذبه‌ها را دارد.

وی افزود: کسانی که به دنبال کسب معارف، حقایق و دانش و رشد و ارتقای کمالات خود هستند کتاب را بهترین یار و امن‌‌ترین ظرفیت برای پیگیری آرمان‌ها، آرزوها و خواسته‌های قلبی خود می‌دانند. امیدوارم توجه به کتاب و کتابخوانی و مراجعه تشنگان حقیقت به این ظرفیت مهم هر روز بیشتر و بیشتر شود.

این مسئول ادامه داد: ماموریت مهمی که اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بر عهده دارد تلاش برای ثبت و نشر حقایق دفاع مقدس است که کتاب بهترین ظرفیت برای ثبت حقایق به شمار می‌رود و گسترش فرهنگ کتابخوانی بهترین ظرفیت برای نشر این حقایق است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از همه تشنگان حقیقت در حوزه معارف دفاع مقدس درخواست دارم برای کسب حقایق این حماسه جاوید به مقوله کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته باشند. کسانی که می‌‌توانند حقایق را ثبت و آن را تبدیل به کتاب کنند پا در میدان جهاد فرهنگی بگذارند و با تولید آثار فاخر ادبی در حوزه دفاع مقدس، حقایق این حماسه ماندگار را تبدیل به جویبار زلال معرفت کنند تا در ساحت جامعه جاری‌‌ و هرکس به قدر وسع خود از این جویبار بهره‌مند ‌شود.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب طی سال‌های اخیر در دیدار با هنرمندان و نویسندگان دفاع مقدس آرزو و خواست قلبی خود را مطرح فرمودند، که این خواست منطقی، 100 برابر شدن تولیدات هنری و ادبی حوزه دفاع مقدس است، گرچه ایشان وضع کنونی تولیدات آثار را خوب دانستند.

وی ادامه داد: از 2 سال گذشته که این خواسته، توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده جهت‌گیری های مناسبی در حوزه تولیدات ادبی صورت گرفته که در سطح استان نیز پیگیری‌های مناسب و شایسته‌ای از سوی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این حوزه و همچنین صاحبان قلم و نویسندگان انجان شده که به حمدالله نویدبخش یک آینده درخشان در این حوزه است.

این مسئول در ادامه به نهضت تولید آثار ادبی اشاره و گفت: اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در سال جاری برنامه‌ای را تحت عنوان نهضت تولید آثار ادبی در حوزه دفاع مقدس در قالب اطلاعیه، پیام و بیانیه در فضای مجازی و رسانه منتشر کرده است. در این طرح از نویسندگان، هنرمندان، پیشکسوتان و علاقه‌مندان به حوزه ادبیات پایداری دعوت شده تا وارد عرصه تولید آثار ادبی شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: براساس بررسی صورت گرفته طی ۴ ماه اخیر روند تولید آثار ادبی و ارائه این آثار به دبیرخانه نهضت روند پرشتابی داشته و تاکنون بیش از ۱۵۰ اثر توسط نویسندگان، شاعران و اهل فرهنگ و ادب در حوزه دفاع مقدس تولید و جهت بررسی و کارشناسی تخصصی و کیفی به دبیرخانه نهضت تولید آثار ادبی ارائه شده است.

وی بیان داشت: دست تک تک نویسندگان و هنرمندان فعال در تولید آثار ادبی دفاع مقدس را می‌بوسم و برادرانه و خاضعانه از همه آنها درخواست دارم که این قلم را زمین نگذارند و با اراده‌ای مستحکم نهضت تولید آثار فاخر ادبی حوزه دفاع مقدس را تقویت کنند.

این مسئول تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب هنری و ادبی خراسان، هنرمندان و نویسندگان می‌توانند قابلیت خود را در سطح کشور به منصه ظهور و بروز برسانند و جایگاه خراسان رضوی را در سطح کشور ارتقا ببخشند.

یوسفعلی‌زاده در پایان گفت: از تلاش‌های نویسندگان دفاع مقدس، اهالی فرهنگ و ادب که در ستاد اجرایی نهضت تولید آثار ادبی و شورای علمی و تخصصی این نهضت که کار ممیزی و محتوایی آثار را بر عهده دارند قدردانی می‌کنم. این عزیزان به این نهضت لبیک گفتند و دست به قبضه قلم بردند تا همچون پیشکسوتان دفاع مقدس و مدافعان عرصه‌های عزت و شرف با نوشتن حقایق دفاع مقدس پاسدار حرمت خون شهیدان و ارزش‌های دفاع مقدس باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها