پیام تبریک مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به مناسبت هفته بسیج؛

هدف بسیجیان رساندن کشتی انقلاب به چشم‎انداز آرمانی است

سرهنگ «محسن رشیدی» به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج پیام تبریکی صادر کرد.
کد خبر: ۴۲۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷ - 20November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به مناسبت هفته بسیج  پیام تبریکی صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:

بسمه تعالی

«وَ اَعِدّا لَهُم مَا استَطَعتُم مِّن قُوَّهٍ وَّ مِن رِّباطِ الخَیلِ تُرهِبُونَ بِهِ عَدُوَّاللهِ وَعَدُوَّکُ»

هفته بسیج، یادآور صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین و ارتش بیست میلیونی در مقطع حساس تاریخی و سرنوشت‌سازی است؛ با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، استکبار جهانی به سر کردگی آمریکای جنایتکار که  این انقلاب مردمی را مانعی بزرگ  بر سر راه رسیدن به اهداف خود در منطقه خاورمیانه به‌ویژه کشور ایران می‌دانستند، با دسیسه‌های شیطانی خود و استفاده از هر ابزاری تلاش می‌کردند جلوی رشد نهال نو پای انقلاب اسلامی را بگیرند. در این شرایط، امام بزرگوار با نگاهی جامع‌نگر و فراگیر و عملی نمودن ایده ای بی‌نظیر در دنیا، آینده و امنیت نظام اسلامی و کشور را تضمین کردند و در پنجم آذر سال 1358 فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر فرمودند.

اکنون پس از گذشت بیش از چهار دهه از تشکیل بسیج، این چشمه زلال معرفت سرچشمه رودخانه خروشانی شده است که نه تنها در سراسر خاک پاک ایران زمین ساری و جاری است و به عاملی پایدار برای حفظ امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است، بلکه  در فراسوی مرز‌ها نیز، حاکمیت نظام سلطه و شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار و متحدانش و همچنین رژیم صهیونیستی را دچار چالش و افول کرده است.

در دوران دفاع مقدس اگر فقط بر توان نظامی و نیروهای مسلح کشور تکیه می‌شد، به دست آوردن پیروزی در مقابل دشمن متجاوز و همدستانش امری غیرممکن و یا بسیار دشوار بود اما حضور نیروهای مخلص بسیجی و مردمی در کنار سایر برادران  رزمنده، این امر را محقق کرد.

تفکر بسیجی علاوه بر آنکه یکی از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت راهبردی نظام در بازدارندگی و اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی است، عاملی گره گشا در مقاطع  حساس کشور و بحران‌های سخت طبیعی و غیر طبیعی بوده است. اگر در سیل پلدختر جوانان جهاد گر در معرکه‌ای که شاید میدان آزمونی دیگر بود، با پشتِ پا زدن به همه تعلقات دنیوی سعی در زدودن غبار غم از چهره هموطنان سیل‌زده خود داشتند و صحنه‌هایی دیگر از ایثار و گذشت را به نمایش گذاشتند و یا با شیوع ویروس کرونا، جوانان بسیجی و جهادگر به هر نحوی که می‌توانند به یاری هموطنان آسیب دیده از این ویروس منحوس می‌شتابند، نشان از تاثیر عمیق گسترش تفکر بسیجی در بین این ملت ولایتمدار به‌ویژه جوانان دارد و اگر امروز با وجود تحریم‌های سخت اقتصادی دشمن، انقلاب اسلامی مقتدرانه مسیر رشد و تعالی را طی می‌کند، نشان از مدیریت جهادی و استفاده از ظرفیت‌های علمی و عملی فوق العاده‌ جوانان بسیجی است که هدفشان  رساندن کشتی انقلاب اسلامی به چشم انداز آرمانی  است.

امروز در گفتمان مردمی دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی، وظیفه همگان است که برای ترویج تفکر بسیجی به ویژه در نسل‌های متمادی انقلاب اسلامی، از همه سرمایه‌های ملی بهره برداری نمایند‌.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان  ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ۹۲هزار شهید بسیجی کشور، هفته بسیج  را به آحاد بسیجیان جان برکف  تبریک و تهنیت عرض نموده و اعلام می‌کند در سایه رهبری و فرماندهی امام خامنه‌ای عزیز(مدظله‌العالی) تا پای جان بر سر آرمان‌های امام و رهبری، ایستاده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار