معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

طرح مدیریت و کنترل کرونا با مشارکت سپاه در لرستان آغاز می‌شود

«مریم کوشکی» از آغاز طرح مدیریت و کنترل اپیدمی بیماری کرونا به شیوه محله و خانواده محور در هفته اول آذر خبر داد و گفت: این طرح با مشارکت سازمان بسیج سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و سایر ادارات انجام و ۱۰۱۹ تیم مراقبتی سلامت در آن مشارکت دارند.
کد خبر: ۴۲۷۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ - 21November 2020

طرح مدیریت و کنترل کرونا به شیوه محله محور،  با مشارکت سپاه در لرستان آغاز می‌شود

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «مریم کوشکی» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز در جمع خبرنگاران از آغاز طرح مدیریت و کنترل اپیدمی بیماری کرونا به شیوه محله و خانواده محور در هفته اول آذرماه خبر داد و گفت: این طرح با مشارکت سازمان بسیج سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و سایر ادارات انجام و ۱۰۱۹ تیم مراقبتی سلامت در آن مشارکت دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بر پایه این برنامه کشوری استان لرستان به ۷۷۱ محله تقسیم شده است، ادامه داد: این تقسیم بندی براساس تعداد پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت است.

کوشکی عنوان کرد: به ازای هر پایگاه سلامت سه تیم مراقبتی، یک تیم حمایتی و یک تیم نظارتی خواهیم داشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تیم‌های مراقبتی متشکل از مراقبین سلامت و نیروهای داوطلب بسیج بوده و شامل ۲۰۳۸ نفر هستند.

این مسئول همچنین در خصوص تیم‌های حمایتی و نظارتی اظهار کرد: وظیفه ساماندهی تیم‌های حمایتی را سازمان بسیج سپاه بر عهده داشته و در قالب ۷۷۱ تیم نظارتی حدود ۸۳۶ نفر مشارکت دارند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به منظور بیماریابی و پیشگیری از شیوع آن به طور وسیع در جامعه برنامه ریزی شده است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: در این برنامه تست‌های تشخیص سریع در درب منازل و مراقبت‌های پزشکی در منازل نیز انجام می‌شود.

کوشکی گفت: بیماران تازه از بستری مرخص شده، گروه‌های پرخطر و موارد مشابه با شناسایی و اعلام تیم‌های مراقبتی توسط تیم‌های مراقبت در منزل متشکل از یک پزشک و یک پرستار در منزل مراقبت می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار