شهید عالی حاتموند:

حامی و پشتیبان امام باشید

شهید «عالی حاتموند» در وصیت‌نامه خود آورده است: حامی و پشتیبان امام عزیز باشید و خط انقلاب اسلامی ایران را تا ظهور امام زمان ادامه دهید.
کد خبر: ۴۲۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲ - 21November 2020

حامی و پشتیبان امام باشیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، فرهنگ ایثار و شهادت به یادگار مانده از مکتب عاشوراست و از مهمترین آموزه‌های این مکتب انسان ساز، مبارزه با ظلم و فساد، استقامت تا پای جان و تسلیم زر و زور نشدن است که در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام بهترین شاگردان دانشگاه انسان‌سازی اباعبدالله الحسین (ع) بودند.

امروزه نقش اسناد و مدارک در بازشناسی و تنویر اندیشه بخش‌های مختلف اجتماع، به‌ ویژه کسانی که توفیق لمس و درک فرهنگ و شرایط ویژه دوران تاثیر گذار  دفاع مقدس را نداشته اند، اهمیت فراوانی دارد؛ البته اهمیت اسنادی که از بار فرهنگی و هویتی منحصر به فرد و ویژه ای برخوردار هستند دو چندان است. این گونه اسناد می‌توانند، ضمن ایفای نقش اطلاع رسانی که خصیصه اصلی این ارزش‌های مکتوب هستند، خود موجب یک هویت مستقل فکری و فرهنگی و مُبَلغ یک جریان انسان ساز معنوی باشند.

وصیت‌نامه‌های شهدا از با ارزش ترین اسناد به یادگار مانده از دوران دفاع مقدس هستند که گردآوری، حفظ و نشر آنها یک رسالت عظیم فرهنگی است. در لابه لای همین وصیت‌نامه‌ها می‌توان به بازشناسی و درک صحیحی از مقتضیات یک جامعه اسلامی دست پیدا کرد. در همین راستا  وصیت‌نامه شهید « عالی حاتموند» در ذیل آمده است:

 وصیت‌نامه شهید عالی حاتموند:

بسم الله الرحمن الرحیم

با درود به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و شهدای راه جنگ تحمیلی که با نثار خونشان سرزمین اسلامی را از لوث وجود بیگانگان پاک می‌نمایند. من سرباز اسلام  عالی حاتموند، از خانواده ای فقیر که در یکی از روستاهای بخش چگنی می‌باشم به دنیا آمده و سپس پدرم با این که  معلول بود، ولی با تلاش فراوان من را به جایی رسانید تا بتوانم به خدمت مقدس سربازی پا نهم از آن روزی  که به خدمت به زیر پرچم داوطلبانه شتافتم بعد از 3 ماه آموزش مرا با بچه‌های دیگر که فامیل و دوست بودیم به کردستان بردند سرزمینی که بعضی اجانب داخلی در آن بلد به ریختن خون برادران خود شوق فراوان داشتند مشغول به خدمت شدیم.

هر روز و هر شب با درگیری‌های پی در پی می توانستیم حملات دشمن را با جلال قدر خدا دفع نماییم. به تو می‌گویم مادر عزیز من داوطلبانه به خدمت رفتم و می دانم مزدوران از خدا بی خبر دست از سر ما بر نمی دارند و ما عاقبت به راهی خواهیم رفت که کلیه برادران دینی ما شربت آن را نوشیدند و می‌نوشند. اما تو مادر درست است که داغ فرزند رنج آور و استخوان سوز است، دلیر باش و شجاع باش همانند همه مادرانی که به سوگ عزیزان خود می‌نشینند و می‌گویند شجاعانه باید فرزندان ما کشته شوند تا ایران عزیز از لوث وجود عناصر ضد انقلاب پاک شود.

مادر جان راه من بازگشت ندارد ولی تو باید به کلیه اقوام و برادرانم یک به یک بگویی که در سوگ من ناراحت نباشند و تا می توانند راه من که راه کلیه شهدای راه حق بوده ادامه دهند. مادر به همسرم بگو که غیرت داشته باشد و  صبور باشد چون دنیا به کسی وفا نکرده. مخصوصاً آنانی که انقلابی بوده و همواره به دین و ایمان و انقلاب اسلامی عزیز فکر می‌نمایند. مادر جان پیامی دارم که پیام مرا به گوش کلیه مردم ایران برسانید و آن است که پیوسته تمام مملکت ایران حامی و پشتیبان امام عزیز باشید و خط انقلاب اسلامی ایران را تا ظهور امام زمان ادامه دهید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار