دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تداوم ترامپیسم در جامعه آمریکا/ قواعد سیاسی واشنگتن از هم پاشیده است

ترامپ از صحنه ریاست‌جمهوری کنار خواهد رفت، اما «ترامپیسم» در جامعه آمریکا باقی می‌ماند؛ لذا بایدن باید قبول کند که در چهار سال ریاست جمهوری خود، با پدیده ترامپیسم مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۷ - 22November 2020

تداوم ترامپیسم در جامعه آمریکا/ ترامپ قواعد سیاسی را واشنگتن را بر هم زده استگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: با پایان دوره ریاست جمهوری چهار ساله دونالد ترامپ و شکست از رقیب دموکرات خود جو بایدن، ترامپ در طول ۳۰ سال گذشته دومین رئیس جمهور جمهوری‌خواه پس از جورج بوش پدر بود که فقط یک دوره توانست، در کاخ سفید بماند و در طول این چهار سال، با تصمیمات ساختارشکنانه خود در جامعه آمریکا ادبیات جدیدی را با ترکیب لومپنیسم سیاسی و نژادپرستی از نوع سفیدپوستان آمریکایی را وارد ادبیات سیاسی جامعه آمریکا کرد، تا دیگر ایالات متحده آمریکا به‌مانند ادوار گذشته الگوی یک کشور به اصطلاح دموکراسی لیبرال کامل، در جهان نباشد و انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ اولین انتخاباتی باشد که در آن هنجار‌ها و ساختار انتخاباتی آمریکایی، توسط شخص ترامپ و طرفدارانش زیر سوال برود و پس از شکست در رأی الکترال، در برابر جو بایدن دموکرات، سیستم انتخاباتی آمریکا توسط وی به یک سیستم فاسد تشبیه و متهم به تقلب نیز شد.

انتخاباتی که علی‌رغم پیروزی جو بایدن ۷۸ ساله، هنوز آبستن حوادث بعد از انتخابات باشد، حوادثی که می‌تواند توسط طرفداران خشمگین و قانون شکن دونالد ترامپ، رقم خورده و به اردوکشی خیابانی نیز منجر شود.

خشونت‌های خیابانی در کشوری که در آن حمل اسلحه نیز آزاد می‌باشد، می‌تواند از سوی طرفداران ترامپ بواسطه سرخوردگی از شکست سیاسی شخص متبوعشان رقم بخورد.

بدون شک نپذیرفتن شکست از سوی دونالد ترامپ و اتهام زنی وی به سیستم انتخاباتی کشور و تقلب، بوم رنگی است که سیستم سیاسی آمریکا را نشانه رفته است و ترامپ با این رفتار‌های نابهنجار، تیشه به ریشه جامعه لیبرال دموکراسی آمریکا می‌زند تا بیش از گذشته، زیر پوست سیستم سیاسی ایالات متحده آمریکا نمایان شود.

جامعه‌ای که در آن بی‌عدالتی، نژادپرستی از نوع آمریکایی و شکاف طبقاتی بیشتر به چشم می‌آید و ترامپ با اجرای سیاست‌های افراطگرایانه خود در طول این چهار سال، بیشتر به آن دامن زد؛ تا لایه‌های پنهان آن را بیشتر آشکار کند.

ترامپ از صحنه ریاست‌جمهوری کنار خواهد رفت، اما «ترامپیسم» در جامعه آمریکا باقی می‌ماند. ترامپ به نماد به ناهنجاری، ریختن وضعیت و زیر پا گذاشتن ساختار و قواعد سیاسی جامعه آمریکاست که بایدن باید قبول کند که در چهار سال ریاست جمهوری خود، با پدیده ترامپیسم مواجه خواهد شد و آن لبه تیغی است که سیاست‌های وی را نشانه خواهد گرفت.

گزارش از رضا مهر عطا

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار