رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور خبر داد:

اجرای طرح واكسيناسيون طيور روستایی با مشاركت بسيج سازندگی

علی سلیمانی گفت: به مناسبت هفته بسیج طرح واكسيناسيون طيور روستایی با مشاركت بسيج سازندگی سپاه ناحیه نیشابور اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷ - 21November 2020

به گزارش دفاع‌پرس از نیشابور، «علی سلیمانی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور اظهار داشت: براساس بررسی‌های صورت گرفته طيور بومی و روستایی يكی از منابع مهم ويروس نيوكاسل محسوب می‌شوند که بالا بردن سطح ايمنی در اين موجودات می‌تواند خطر انتقال آلودگی از طیور بومی به طيور صنعتی را از راه‌های مختلف بطور قابل توجهی كاهش دهد.

وی افزود: برای جلوگیری از انتقال ویروس نیوکاسل، طرح واكسيناسيون طيور روستایی با استفاده از واكسن مقاوم به حرارت نيوكاسل با مشاركت بسيج سازندگی در طول هفته بسیج در نیشابور اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: حجم عملیات واكسيناسيون طيور روستایی 310 هزار دز است كه از یکم آذر تا 10 آذر اجرایی می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور کرد: قبل از اجرای این طرح روستاییان باید پرندگان خود را از روز قبل در فضای محصور نگهداری کنند و حداقل 8 ساعت قبل از شروع واكسيناسيون، آب را از آن‌ها دور كنند تا در زمان دريافت واكسن تشنه باشند.

سلیمانی ادامه داد: برای هر پرنده 20 سی سی (حاوی 1 دز) از محلول تهيه شده در نظر گرفته و در مجموع آب حاوی واكسن برای تمام پرندگان يك خانوار محاسبه می‌شود و در ظرف يا ظرف‌های تميز و پلاستيكی عاری از مواد ضدعفونی يا شوينده، در اختيار هر خانوار قرار می‌گيرد. مهم است كه پرندگان تمام آب حاوی واكسن را مصرف كنند.

سرهنگ پاسدار «علی نیک‌یاد» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور نیز گفت: هر گروه واكسيناسيون روستایی از 2 نيروی بسيجی تشكيل می‌شود كه با هماهنگی بسيج سازندگی سپاه ناحیه نیشابور توسط کارشناسان دامپزشكی آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار