مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

مقاومت اسلامی، ثمره شجره طیبه «بسیج» است/ مهار کرونا با استفاده از ظرفیت‎ بسیج محقق می‌‌شود

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: در 41 سالگی نهضت مقدس بسیج، دامنه تأثیرگذاری این تشکل مردمی از گستره ملی به جغرافیای کلان جهان اسلام تسرّی یافته‎ و کشورهای مختلف اسلامی از برکات بسیج بهره‌مند شده‌اند.
کد خبر: ۴۲۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۷ - 22November 2020

سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: بسیج مستضعفین زمانی تشکیل شد که جوانان این سرزمین با شور و شعور انقلابی خود، ایران اسلامی را از لوث فعالیت‎های پلید لانه جاسوسی آمریکا پاک کرده و به دنبال آن، سیل عظیمی از تهدیدات و فشارهای جبهه استکبار علیه ملت ما به راه افتاده بود.

این مسئول ادامه داد: فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «کشوری که 20 میلیون جوان دارد، باید 20 میلیون تفنگدار داشته باشد»، نشان از ایمان آن رهبر نورانی به وعده نصرت الهی و لبیک ملت عزیز ایران نشان از اعتماد به فرامین و منویات بنیانگذار عظیم‎الشأن انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: 5 آذر سالروز تشکیل بسیج مسضعفین به‎فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب حقیقتاً یک یوم الله است زیرا همین نیروهای آتش به‎اختیار بسیج هستند که در مقاطع حساس تاریخ، ید بیضا و عصای موسای رهبران فرزانه انقلاب بوده‎اند.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه خدمت مخلصانه بسیجیان به انقلاب محدود به هیچ حد و مرزی نیست، خاطرنشان کرد: تجلی واژه «تفنگ» در فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره)، تنها منحصر به توانمندی نظامی بسیج نیست بلکه این مفهوم در روح تعبیر به معنای استفاده از ظرفیت‎ها و توانمندی‎های جوانان در همه زمینه‎ها است که به‎فضل پروردگار، امروزه شاهد هستیم که جوانان مؤمن و انقلابی ما در قالب «بسیجی»، در هر عرصه‎ای که کشور به آن نیاز داشته باشد، حضور پیدا می‎کنند. امروز میدان نقش‌آفرینی بسیجیان در راه پاسداری از آرمان‎های انقلاب از حوزه علم و فناوری تا اقتصاد و توسعه، گسترده شده‎است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: امتداد نهضت بسیج حتی به ظهور حضرت مهدی (عج) نیز ختم نمی‎شود چراکه بسیجیان مخلص و متعهدی که در دامان نظام جمهوری اسلامی تربیت شده‎اند، میوه‎های شیرین و پربرکت شجره طیبه‎ای هستند که ان‌شاءالله با ظهور حضرت مهدی (عج) در رکاب آن حضرت خواهند بود.

این مسئول با اشاره به نقش آفرینی‎های بین‌المللی بسیجیان گفت: دشمنان عنود و بدطینت ما که زمانی از نقش‎آفرینی بسیج در فتوحات هشت سال دفاع مقدس درهراس بودند، امروزه با ناباوری و استیصال شاهد این هستند که بسیجیان تا مرزهای آنان پیشروی کرده و دامنه تأثیرگذاری خود را از گستره ملی به جغرافیایی کلان جهان اسلام تسرّی داده‎اند. خنکای فرح‎بخش نهضت امروز مقاومت اسلامی در لبنان، فلسطین، سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان از شاخه گسترده‎شده شجره طیبه بسیج در کشورهای اسلامی است.

وی تصریح کرد: «بسیج» تبدیل به فرمول مبارزه با زیاده‎خواهی مستکبران عالم شده است و ملت‎های آزاده جهان، از این فرمول الگو می‎گیرند زیرا در مقاطع پرشماری از تاریخ، به زانو درآوردن رژیم‎های طاغوتی و مأیوس کردن امیدهای پلید سران امپریالیسم جهانی از نتایج درخشان توسل به ایدئولوژی بسیج ملی بوده‎است.

یوسفعلی‌زاده مهار کرونا را درگرو ورود بسیج به عرصه اقدام و مقابله دانست و تأکید کرد: دردسرهای عظیم ناشی از شیوع این ویروس در کشور، خسارات سنگینی را متوجه ملت کرده‎است و مدیریت شرایط، سازماندهی ظرفیت‎ها با هدف پرهیز از موازی‎کاری و اقدام به‎موقع و تأثیرگذار ازجمله توانمندی‎های بسیج است که باید از آن استفاده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: برخلاف بعضی از کشورها که مدعی کدخدایی بر دنیا هستند، امروز با وجود گرفتاری‎های اقتصادی و مشکلات فراوان معیشتی در بدنه قاطبه ملت ایران، شاهد این هستیم که کشور ما تقریباً بدون هیچ‎گونه ناامنی، اغتشاش و یا بحران‎آفرینی درحال پیشرفت و بهبود شرایط خود است که این امر نشان از وجود درک و حس اعتماد متقابل میان ملت و رهبر معظم انقلاب دارد؛ به‎عبارت دیگر، چشم و دل این مردم همیشه روشن بوده‎است که فرزندان انقلابی‎شان درحال خدمت‎رسانی و تلاش برای بهبود شرایط هستند.

این مسئول ضمن تکریم همه بسیجیان اظهار داشت: در مقطع 41‎ سالگی شجره طیبه بسیج که نشان از بلوغ و تکامل این نهضت در تاریخ انقلاب اسلامی دارد، هر آنچه که از شوکت و عزت نظام و ملت شاهد هستیم، از سنگرهای متنوع و بی‎شمار بسیج در عرصه‎های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برآمده‎است.

وی در پایان بیان داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی که حتی راضی نبودند که انقلاب اسلامی 41‎ روز دوام داشته‎باشد، 41‎ سالگی نهضت مقدس ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی را به نظاره نشسته‎اند. اساساً بسیاری از آن‎هایی که تحمل نقش‎آفرینی بسیج و بسیجیان را نداشتند، برافتادند و امت حزب‌الله بازهم درحال پیشرفت و تعالی است زیرا نظام جمهوری اسلامی با کیاست و هوشمندی بنیانگذار کبیر انقلاب، فی‎نفسه این قابلیت را دارد که نااهلان و کج‎رفتاران را از بدنه خود حذف و پالایش کند لذا تنها فریضه واجبی که بر ذمه ما باقی می‎ماند، حفظ بصیرت و ارتقای روزافزون ولایتمداری است که ان‌شاءالله با عنایات خاصه پروردگار و با مددگیری از ارواح طیبه شهدا این توفیق نصیب و روزی همه ما باشد.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها