مروری بر زندگی‌نامه شهید «علی احمدی»

شهید «علی احمدی» پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی برای دفاع از خاک ایران اسلامی در قامت لباس مقدس سربازی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد وی پس از مدتی، در پادگان باختران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۲۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ - 24November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «علی احمدی» شهید «علی احمدی» در سال 1344 در شهرستان اهر به دنیا آمد. وی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی برای دفاع از خاک ایران اسلامی در قامت لباس مقدس سربازی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد وی پس از مدتی، در پادگان باختران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «علی احمدی» در سال 1344 در روستای قلندر شهرستان اهر دیده به جهان گشود. تا پایه پنجم ابتدایی را در زادگاهش به پایان رساند و دوره راهنمایی را در شهرستان اهر ادامه داد و بعد از آن در تبریز ادامه تحصیل داد.

وی به تنهایی برای گذراندن زندگی خواندواده‌اش کار می‌کرد و احساس مسئولیت می‌نمود و همین مسئله باعث شد که وی از تحصیل باز بماند. دارای اخلاقی شایسته و منحصر به فرد بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تمام وقت در مساجد و سپاه مشغول بوده و هر کاری را که به وی محول می‌شد به نحو احسن انجام می‌داد.

او در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی به خصوص در روستا فعالیت شایانی داشت. زمانی که جنگ تحمیلی عراق علیه ایران آغاز شد و در پی آن فرمان تشکیل بسیج صادر شد و بلافاصله در پایگاه مقاومت ثبت‌نام نمود و از جان و دل به فعالیت مشغول شد.

چون خدمت سربازی‌اش نزدیک بود راهی جبهه شد و خدمت 30 ماهه خود را در جبهه‌های حق علیه باطل گذرانید. این شهید والامقام در آخرین دیدار خود با خانواده‌اش بیان کرده که مملکت به نیرو احتیاج دارد، چه در جبهه و چه در پشت جبهه. من نیز با حضور خودم در جبهه می‌خواهم دین خود را نسبت به اسلام و قرآن ادا کرده باشم که سرانجام بعد از دوماه در پادگان نظامی باختران به خیل شهدا پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها