فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت خبر داد؛

برگزاری ۳۲ برنامه مرکز آموزش تخصص‌های نیروی دریایی در گیلان

«مهدی شعبان زاده» با گرامیداشت ۷ آذر روز نیروی دریایی گفت: در تلاشیم با اجرای ۳۲ برنامه‌ی فرهنگی، تبلیغی و آموزشی، روند فعالیت‌های این مرکز را با مشارکت رسانه‌ها به جامعه انعکاس دهیم.
کد خبر: ۴۲۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ - 24November 2020

برگزاری 32 برنامه مرکز آموزش تخصص‌های نیروی دریایی در گیلان

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، امیر دریادار دوم «مهدی شعبان زاده» فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت پیش از ظهر امروز سه شنبه (4 آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم با تبریک روز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اقتدار نظام جمهوری اسلامی مرهون مؤلفه‌های بسیار زیاد بوده که مهم‌ترین آن‌ها جان‌فشانی‌های نیروی‌های مسلح به‌ویژه در دوران دفاع مقدس بوده است که باید برای جوانان بازگو شود.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت با اشاره به نقش نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: بعد از حمله رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی نیروی دریایی راهبردی ارتش به دستور امام راحل (ره) مأموریت‌های خود را انجام و تاکنون با پیشرفت در همه حوزه‌ها فعالیت های خود را ادامه می دهد.

وی عملیات مروارید را یکی از عملیات های درخشان جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس دانست و افزود: در این عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به یک سری اهداف ازجمله نابودی دو سوم نیروی دریایی رژیم بعث، جلوگیری از صدور نفت و اختلال در نظام اقتصادی رژیم بعث، نابودی دو سکو نفتی مهم عراق در آن دوران رسیده و با موفقیت ایران در عملیات مروارید رژیم بعث در حوزه دریایی تا پایان دوران دفاع مقدس حرفی برای گفتن نداشت.

شعبان زاده با اذعان به اینکه موفقیت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس باعث حرکت روبه‌جلو ارتش شده است، خاطرنشان کرد: عملیات مروارید به جرات یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های ارتش در طول تاریخ جمهوری اسلامی بوده و با موفقیت ایران در این عملیات راهبردی روحیه رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به‌شدت افزایش یافت.

وی با تأکید بر اسکورت کشتی‌های باری و نفتی توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس، تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس استکبار با تحریم‌های اقتصادی وارد عمل شده و لازم بود واردات صادرات کالا به نحو احسنت انجام شود لذا در دوران دفاع مقدس ۱۰ هزار کشتی  باری و نفت‌کش توسط نیروی دریایی ارتش اسکورت شده و این روند کماکان ادامه دارد.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی را تربیت نیروهای متخصص دانست و متذکر شد: در حوزه نیروی دریایی چند مؤلفه تأثیرگذار وجود داشته و یکی از مهم‌ترین آنان تربیت نیروی انسانی متعهد بوده و برای تحقق این امر مرکز آموزش‌های تخصصی نیروی دریایی تشکیل و اکثریت نیروی دریایی ارتش در این مراکز آموزش‌های لازم را می‌بینند.‌

وی با اشاره به شناسایی تهدیدهای استکبار توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزود: تهدیدهای دشمن توسط نیروی دریایی شناسایی و بر همان اساس آموزش‌های لازم به سربازان و کارکنان داده می‌شود زیرا باید برای دفع هر حمله‌ای آماده بود.

شعبان زاده با ابراز خرسندی از خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در حوزه شناورهای دریایی تصریح کرد: در حوزه دریا و شناور در دوران رژیم پهلوی بسیار وابسته به کشورهای غربی بوده و با تلاش‌های انجام‌شده اکنون هیچ وابستگی در حوزه زیردریایی، پهباد، شناور، ناو و موشک نداشته و با آموزش‌های لازم به خودکفایی لازم رسیده و توانمندی‌های موشکی، شناور و زیردریایی و ناو تاکنون ادامه دارد.

وی با اذعان به اینکه تمام دستاوردهای ارتش در حوزه دریا به دست توانمند متخصصان ایرانی ساخته‌شده است، اظهار داشت: یکی از اهداف نیروی دریایی استفاده از ظرفیت‌های داخلی در نیروی دریایی بوده و تمامی دستاوردهای ارتش در عرصه دریا به دست نیروهای داخلی ساخته‌شده و با همکاری نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمامی کشتی‌های تجاری و نفتی ایران تأمین امنیت شده و تاکنون هیچ کشتی ایرانی دزدیده نشدند.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت با تأکید بر لزوم توجه به استفاده از علم پژوهی و بهره‌مندی از جوانان در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب استفاده از ظرفیت علمی جوانان در تمامی عرصه‌ها بوده و نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با تبعیت از مقام معظم رهبری از تمامی ظرفیت جوانان استفاده می‌شود.

وی از حضور فعال و مؤثر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در ساحل مکران (سواحل چابهار) خبر داد و افزود: نیروی دریایی با فرمان مقام معظم رهبری در این سواحل حضور پیدا کرد زیرا این ساحل به لحاظ ایجاد امنیت دریایی، رشد اقتصادی کشور بسیار مهم و ارزشمند است.

شعبان زاده این ارگان نظامی را یاور مردم در همه بحران‌ها دانست و تاکید کرد: تمامی نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی در همه حوادث طبیعی در کنار مردم بوده که نمونه بارز آن را در سیل سال گذشته، بارش برف و کرونا شاهد بودیم.

وی  با اشاره به اقدامات مرکز آموزش تخصص‌های دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دوران کرونا اظهار داشت: در ایام کرونا ارتش سومین بیمارستان معین را یعنی بیمارستان ولی‌عصر (عج) را در اختیار کادر درمانی استان قرار داده و هشتمین مرحله رزمایش مواسات را به‌زودی برگزار می‌کنیم.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت از برگزاری ۳۲ برنامه مرکز آموزش تخصص‌های نیروی دریایی به مناسبت هفت آذر خبر داد و افزود: در تلاشیم با اجرای 32 برنامه ی فرهنگی، تبلیغی و آموزشی ، روند فعالیتهای این مرکز را با مشارکت رسانه ها به جامعه انعکاس دهیم.

وی با بیان اینکه مجموعه برنامه های پیش بینی شده در هفته ی نیروی دریایی با رعایت دقیق دستورالعملهای بهداشتی برگزار می‌شود افزود: تجدید میثاق با آرمان‌های والای انقلاب، امام و شهداء، دیدار با خانوادههای معزز شاهد، نیروهای ایثارگر و بازنشسته، انتشار تولیدات محتواهای فرهنگی - آموزشی در خصوص نقش و عملکرد نیروی دریایی در دفاع از حریم آبی کشور، ارایه محتواهای مرتبط با رسالت های نیروی دریایی در روند برنامه‌های آموزشی مدارس، اهداء خون، طراحی پوستر، برپایی نمایشگاه کتاب، مسابقه ی کتابخوانی و طراحی پوسترهای آگاهی بخش از عمده ترین برنامه هایی است که در این هفته اجرا می‌شود. 

نظر شما
پربیننده ها