گام دوم/ مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت‌‎‎وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

بخش دفاع مقدس جایزه جلال آل احمد جنبی و حاشیه‌ای نیست/ تشکیل کارگروه ویژه گام دوم انقلاب اسلامی

ایوب دهقانکار با تاکید براینکه بخش دفاع مقدس جایزه جلال آل احمد حاشیه و جنبی نیست، گفت: اتفاقاً با تدابیری که امسال با حضور «ابراهیم حسن‌ بیگی» در بخش دفاع مقدس جایزه جلال آل احمد صورت گرفته، این بخش جدی است.
کد خبر: ۴۲۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰ - 25November 2020

«ایوب دهقانکار» مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت‌‎‎وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، درخصوص اهمیت مسئله فرهنگ و پرداختن به موضوع کتاب اظهار داشت: در اهمیت جایگاه فرهنگ همین قدر کافیست به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه کنیم که فرمودند «فرهنگ از اقتصاد نیز مهم‌تر است و همانند هوایی است که در آن نفس می‎کشیم» لذا ما با همین نگاه و رویکرد تمام تلاشمان را می‎کنیم که منویات و تذکرات درستی که ایشان می‎‌فرمایند را محقق کنیم.

 

بخش دفاع مقدس جایزه جلال آل احمد جنبی و حاشیه‌ای نیست

وی از تشکیل کارگروه ویژه گام دوم انقلاب اسلامی در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران خبر داد و تصریح کرد: در این کارگروه تلاش می‌کنیم بخش‌هایی از بیانات رهبری را که مربوط به فرهنگ است را تحقق دهیم. ما در این زمینه اقداماتی را شروع کرده‌ایم و مثلا در بحث گام دوم و اهمیت اقتدار فرهنگی، نمایشگاهی را برگزار کردیم و مصدایق اقتدار را در حوزه فرهنگ با در معرض قرار دادن آثار مکتوب و ادبی معرفی کردیم تا نویسندگان و ناشران برای تحقق دادن منویات ایشان ترغیب شوند.

دهقانکار خرید کتاب، معرفی و ارسال آثار به مدیران فرهنگی را از دیگر اقدامات صورت گرفته مجموعه موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در راستای تحقق بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: مطالبات رهبری درخصوص ادبیات و کتاب را باید به صورت شفاف و با کمیت و ارائه گزارشات صحیح تشریح کرد لذا امسال ما برای جایزه ادبی جلال آل احمد که بزرگ‎ترین جایزه ادبی کشور است، بخش ویژه ادبیات دفاع مقدس قرار دادیم. داور ویژه آن نیز آقای حسن بیگی است و همین اهتمام ما نشان می‌دهد این بخش جایزه جلال آل احمد حاشیه و جنبی نیست بلکه اتفاقاً بخش دفاع مقدس جایزه جلال امسال جدی است.

بخش دفاع مقدس جایزه جلال آل احمد جنبی و حاشیه‌ای نیست

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران تصریح کرد: در این بخش آثار دفاع مقدس معرفی خواهند شد و بخش دیگری از آن برگزیده خواهند شد که این فرآیند کارکرد جوایز ادبی است. کتاب‌ها همواره قبل و بعد از انتخاب شدن در جوایز ادبی، میزان استقبال متفاوتی دارند. تقریظ نوشتن رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب‎های دفاع مقدس نیز چنین کارکردی دارد؛ یعنی اینکه علاوه بر ارج نهادن بر زحمت نویسنده و ناشر، به‌گونه معرفی کتاب به جامعه است و لذا این آثار مورد توجه و معرض دید مردم و مخاطبین قرار می‌گیرد.

رویکرد دفاع مقدس در برنامه‌های موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران

وی تاکید کرد: ایجاد بخش دفاع مقدس و برگزیده شدن آثار چهار دهه گذشته در این بخش جایزه جلال آل احمد حتماً اثرات مثبت فرهنگی خواهد داشت و انشالله مردم عزیزمان بیشتر از گذشته با این نوع ادبیات آشنا شوند. خوشبختانه امسال در اکثر رویدادهای فرهنگی مجموعه موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران رویکرد دفاع مقدس وجود داشته است و البته ما معتقدیم این رویکرد باید در طی سال همواره وجود داشته باشد و تقویت شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار