جانشین رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان:

بسیج سازمان حل مشکلات کشور به روش انقلابی است

افروز گفت: بسیج سازمان حل مشکلات به روش انقلابی در کشور است و آن‌هایی که فکر می‌کنند بسیج فقط نیروی نظامی است، ذهنشان محدود است.
کد خبر: ۴۲۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ - 24November 2020

بسیج سازمان حل مشکلات کشور به روش انقلابی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، رضا افروز جانشین رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت در گفت‌وگویی اظهار داشت: ما بازنشستگان بسیجی، بازِ نشسته هستیم و آماده پروازیم. اکنون هم در سازمان بسیج پیشکسوتان مشغول به فعالیت هستم، اما با شرایط شیوع کرونا، فضای چندانی برای فعالیت مهیا نیست. در حال حاضر در رزمایش کمک‌های مؤمنانه فعال هستیم.

وی درباره کارکرد بسیج در زمانه کنونی توضیح داد: این موضوع به اندازه میزان دید و فهم افراد از مسأله باز می‌گردد؛ امام (ره) بسیج را در نظام اسلامی برای کمک به سپاه پاسداران و حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی تعریف کردند. سازمان بسیج که آن زمان نامش معاونت بسیج بود، سازمانی بود که مردم را برای دفاع از انقلاب ـ اعم از کمک‌های مسلحانه و حل مشکلات اجتماعی ـ سازماندهی کند.

ایجاد روحیه مجاهده و مبارزه در همه ابعاد زندگی و نه فقط دفاع مسلحانه دیگر کارکرد بسیج است که افروز به آن اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه برخی به دلیل اینکه زاویه دید محدودی دارند، در فهم این مطلب مشکل دارند. در حالی که در فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، بسیج چتر انقلاب اسلامی است و کل ملت ایران بسیجی هستند، چه کارت بسیج داشته باشند چه نداشتنه باشند.

وی توضیح داد: نیروی مقامت، بخش نظامی بسیج است، اما اقشار بسیج کار اجتماعی و سیاسی می‌کند و ابعاد مختلف مورد نیاز انقلاب را تأمین می‌کنند، مثلاً مردم را در راستای توسعه فرهنگی و اجتماعی و اقتصاد مقاومتی سوق می‌دهند؛ نه اقتصادی که غرب و شرق و مزدورانشان تعریف می‌کنند یا هنری که آن‌ها به آن معتقدند، بلکه در چارچوب انقلاب اسلامی که همان اسلام ناب و ولایت مطلقه فقیه است، فعالیت دارند.

به گفته جانشین سازمان بسیج پیشکسوتان، بسیج سازمان حل مشکلات به روش انقلابی در کشور است و آن‌هایی که فکر می‌کنند بسیج فقط نیروی نظامی است، ذهنشان محدود است.

وی در بخش دیگری به شیوع ویروس کرونا در جهان اشاره کرد و گفت: امروز در جهان بحران‌های مختلف طبیعی و غیرطبیعی رخ می‌دهد، وقتی در اروپا و آمریکا سیل و زلزله می‌آید چه اتفاقی رخ می‌دهد و وقتی در ایران رخ می‌دهد، چه می‌شود؟ آن‌ها چطور مدیریت می‌کنند و اینجا چطور مدیریت می‌شود؟ یا وقتی بحران کرونا به وجود آمد، ملت ما با هدایت ولایت فقیه با همه مشکلات داخلی که وجود دارد و توسط دوتابعیتی‌ها ایجاد شده است، همدلی کردند و با همه مشکلات می‌سازند.

افروز یادآور شد: هدف اصلی نظام سرمایه‌داری سرکیسه‌کردن ملت‌هاست؛ به آخرت مردم کاری ندارد، به دنیای مردم هم کاری ندارد، فقط دنبال آبادی دنیای خودش است. ساخت ویروس کرونا هم در این راستاست، اما آتشش به دامن خودشان هم افتاده است. بسیج می‌تواند با بکارگیری طب اسلامی و سنتی، همراه با کارد ردرمان جامعه را در مقابل ویروس کرونا بهتر حفاظت کند و تلفات کاهش یابد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار