اوج وحشی‌گری منافقین در حمله به مجلس ختم

منافقین خلق که با داعیه مسلمان بودن در دهه شصت بسیاری از مردم بی‌گناه را به خاک و خون کشیده بودند در ششم آذر سال 1360 با حمله به خانواده‌های عزادار در یک مجلس ختم وحشی‌گری خود را به اوج رساندند.
کد خبر: ۴۲۸۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۲ - 26November 2020

اوج وحشیگری منافقین در حمله به مجلس ختمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «آزادسازی سرزمین‌های ایران گام دوم: بستان» با عنوان فرعی «اوج‌گیری ترورهای کور؛ تشکیل دولت پس از بحران» شانزدهمین جلد از مجموعه روزشمار جنگ ایران و عراق است که وقایع روزهای 15 مهر تا 30 آذر 1360 را دربرمی‌گیرد.

این کتاب به قلم «علیرضا لطف‌الله زادگان» در 1208 صفحه مصور تدوین شده و توسط «مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس» منتشر شده است.

مطالعه روزهای جنگ تحمیلی به خصوص برای پژوهشگران و هنرمندانی که قصد ورود به این حوزه را دارند بسیار ضروری است و می‌تواند در خلق آثاری عاری از تحریف به آنها کمک کند.

شهادت سوگواران

«عناصر وابسته به گروه های برانداز امروز (6 آذر 1360) در تهران، یکی از روستاهای شمال کشور و حوالی اهواز اقدام به بمب گذاری و ترور افراد کردند. نیروهای سپاه و دادستانی نیز موفق به شناسایی و تصرف یک خانه تیمی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) شدند.

در انفجار بخشی از یک بمب مرکب در ساعت 16:45 در خیابان ولی عصر(عج) بالاتر از میدان ولی عصر، که افراد وابسته به گروه های ضدانقلاب آن را در پمپ بنزین کار گذاشته بودند، 4 تن شهید و 25 نفر زخمی شدند. براثر انفجار این بمب ساعتی که با مواد تی.ان.تی. ساخته شده و در یک خودرو بلیزر جاسازی شده بود، 2 خودرو پیکان و بی.ام.و. منهدم و سرنشینان آن که در صف سوخت گیری برای بنزین بودند، در دم به شهادت رسیدند.

همچنین یک دختربچه و یک زن به علت موج انفجار و اصابت تکه های پرتاب شده ناشی از انفجار به شهادت رسیدند و 25  تن نیز زخمی شدند که به بیمارستان های فیروزگر، امام سجاد (ع)، امام خمینی و ساسان منتقل شدند. شدت انفجار به حدی بود که علاوه بر خسارت های ذکرشده چندین خودرو ازجمله یک خودرو دوطبقه شرکت واحد آسیب دید و به پمپ بنزین آسیب های فراوانی وارد آمد. ساختمان فروشگاه قدس نیز آسیب دید و شیشه ساختمان های اطراف تا شعاع 500 متری شکست.

رئیس پلیس تهران با توضیح اینکه بمب کارگذاشته شده به طور کامل عمل نکرده است، گفت: با این بمب چند تله خمپاره نیز کار گذاشته شده بود، ولی خوشبختانه آنها عمل نکردند. باک خودرو حامل بمب نیز پر از بنزین شده بود تا پس از انفجار، آتش گرفته، در پمپ بنزین ایجاد آتش سوزی کند که چنین نشد. رادیو امریکا نیز این خبر را بازتاب داد، ولی شهدای آن را به 2 نفر و زخمی شدگان را به 9 نفر تقلیل داد.

در تهران همچنین یک گروه از افراد سازمان مجاهدین خلق (منافقین) که سوار بر یک خودرو هیلمن بودند، به قصد ترور یکی از نیروهای بخش فرهنگی کمیته مرکزی به سوی وی تیراندازی کردند که به جراحت وی انجامید.

همچنین در آخرین ساعات امروز پس از پایان یک مجلس سوگواری در روستای مهدی خان ماسال، درحالی که عده ای از اهالی برای شرکت در یک مراسم ختم به این روستا آمده بودند، هنگام بازگشت در 6 کیلومتری این شهر هدف تیراندازی گروه های مسلح برانداز قرار گرفتند. در این حادثه حجت الاسلام حسن اصغری، معلم و روحانی مسجد میرمحله، نادر خیرخواه، معلم و بخشدار سابق ماسال، بیت الله شیرزاد، مدیر مدرسه 17 شهریور روستای لوحه سرا و یک کشاورز به نام شجاع اسدی به شهادت رسیدند و 2 تن از افراد دیگر نیز زخمی شدند.

در همین روز، افراد وابسته به نیروهای مسلح غیرقانونی روی ریل قطار اهواز - تهران در بین ایستگاه آهودشت و بامبژ در حوالی اهواز بمبی کار گذاشتند. این بمب قبل از عبور قطار از محل بمب گذاری شده منفجر شد و به 20 متر از خط آهن خسارت وارد کرد که بلافاصله مرمت شد.

نیروهای سپاه و دادستانی هم امروز یک خانه تیمی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) را در منطقه نارمک در شرق تهران شناسایی کردند و طی یک درگیری، این خانه را به تصرف خود درآوردند. در درگیری ایجادشده برای تصرف خانه، 4 تن از فعالان ساکن در آنجا کشته شدند و یک تن نیز با خوردن قرص سیانور اقدام به خودکشی کرد که با انتقال به یکی از مراکز درمانی از مرگ نجات یافت. از این خانه تعداد زیادی اسلحه و اسناد و مدارک سازمانی و مقادیر فراوانی مهمات جنگی به دست آمد.»

انتهای پیام/ 161

 

نظر شما
پربیننده ها