آمریکا پایگاه نظامی خود در اربیل عراق را توسعه می‌دهد

یک منبع محلی گفت که نیروهای آمریکایی پایگاه الحریر در اربیل را توسعه می‌دهند و سامانه موشکی و سکوهای آموزشی جدید ایجاد می‌کنند.
کد خبر: ۴۲۸۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ - 26November 2020

آمریکا پایگاه نظامی خود در اربیل عراق را توسعه می‌دهندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک شرکت آمریکایی، در حال بازسازی و توسعه فرودگاه نظامی «شقلاة» در استان اربیل کردستان عراق است.

یک منبع محلی در این خصوص اظهار داشت: یک قسمت از فرودگاه شقلاه واقع در منطقه «الحریر» اربیل، جدا شده است و نظامیان آمریکا از این منطقه به عنوان پایگاهی برای خود استفاده می‌کنند.

این منبع ادامه داد، نیروهای آمریکایی این پایگاه را توسعه می‌دهند، سامانه موشکی و سکوهای آموزشی جدید ایجاد و سازه‌های تازه‌ای احداث می‌کنند.

وی تصریح کرد، این اقدامات آمریکاییها نشان می‌دهد که قصد دارند برای مدت زمان طولانی‌تری در کردستان عراق حضور داشته باشند.

این منبع خاطر نشان کرد، تلاش آمریکایی‌ها بر این است که پایگاه الحریر را به یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌ها در عراق و خاورمیانه تبدیل کنند و ساخت‌وسازهای صورت گرفته برای توسعه فرودگاه است تا پذیرای همه جنگنده‌های حاضر در سایر پایگاهای این کشور در مناطق مختلف جهان باشد.

این اقدامات آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی، پارلمان عراق مصوبه اخراج نیروهای خارجی به ویژه آمریکایی ها را تصویب کرد، ولی هنوز اجرایی نشده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها