دفاع‌پرس بررسی کرد؛

حضور گسترده صهیونیست‌ها در دولت بایدن/ سیاست دموکرات‌ها در قبال فلسطینی‌ها

بسیاری از تحلیلگران، شروع دولت بایدن را با تغییر رویکرد سیاست‌های آمریکا طی چهار سال گذشته مساوی می‌دانند، اما انتخاب‌های بایدن برای دولتش تا اینجای کار، چیز دیگری را ثابت می‌کند.
کد خبر: ۴۲۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۵ - 28November 2020

حضور گسترده صهیونیست‌ها در دولت بایدنگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: اواسط هفته قبل بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که با انتقال قدرت به «جو بایدن» رئیس‌جمهوری منتخب این کشور موافقت کرده است؛ این اعلام انتقال قدرت توسط ترامپ در حالی انجام شد که بایدن یک روز قبل از این اعلام در راستای انتخاب اعضای دولت خود، «آنتونی بلینکن» معاون سابق وزیر خارجه آمریکا را به‌عنوان گزینه پیشنهادی خود برای تصدی سمت وزیر خارجه معرفی کرده بود.

پس اظهارت ترامپ نیز رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که بایدن، یکی از رؤسای سابق بانک مرکزی این کشور یعنی «ژانت یلن» را به‌عنوان گزینه پیشنهادی خود برای ریاست وزارت خزانه‌داری انتخاب کرده است.

کمتر از ۲۴ ساعت از اعلام ترامپ مبنی بر انتقال قدرت به بایدن نگذشته بود که رئیس‌جمهوری منتخب در نشست خبری به‌طور رسمی اعضای دولت خود در حوزه امنیت و سیاست خارجی را معرفی کرد؛ رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا «آنتونی بلینکن» را به‌عنوان وزیر امور خارجه، «آلیهاندرو مایورکاس» را برای تصدی سِمت وزیر امنیت ملی، «آوریل هاینز» را برای تصدی مدیریت آژانس اطلاعات ملی، «لیندا توماس گرینفیلد» را برای نمایندگی دائم آمریکا در سازمان ملل متحد و «جیک سالیوان» را به‌عنوان مشاور امنیت ملی خود معرفی کرد.

بسیاری از تحلیلگران در دنیا، شروع دولت بایدن را با تغییر رویکرد سیاست‌های آمریکا طی چهار سال گذشته مساوی می‌دانند، اما انتخاب‌های بایدن برای دولتش تا اینجای کار، چیز دیگری را ثابت می‌کند؛ رئیس‌جمهور آینده آمریکا همان راه ترامپ یعنی باج دادن به صهیونیست‌ها، اما در قالب دیگری را ادامه می‌دهد.

این باج دادن اینجا معلوم می‌شود که سه عضو مهم دولت بایدن یعنی وزیر امور خارجه، وزیر خزانه‌داری و مدیر آژانس اطلاعات ملی همگی از صهیونیست‌هایی هستند که در راستای منافع رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کنند؛ علاوه بر این اعضای مهم، چندین نفر دیگر از اعضای انتخاب شده یا اعضایی که احتمال داده می‌شود در دولت بایدن فعالیت داشته باشند از صهیونیست‌های دو آتشه باشند؛ احتمال داده می‌شود بیش از ۵۰ درصد از اعضای کابینه دولت آینده ایالات متحده را صهیونیست‌ها تشکیل می‌دهند ولو اینکه در حال حاضر در تمامی مناصب حساس این اتفاق افتاده است.

رویکرد اعضای انتخاب شده دولت بایدن تا اینجا، به‌خوبی می‌تواند ثابت کند که دولت «جو بایدن» بهتر از دولت «دونالد ترامپ» به صهیونیست‌ها باج می‌دهد؛ «آنتونی بلینکن» طرفدار سرسخت تجهیز نظامی رژیم صهیونیستی است؛ «آوریل هاینز» ارتباط گسترده‌ای با لابی‌های صهیونیستی مثل آیپک دارد و جیک سالیوان هم طرفدار عادی‌سازی روابط اعراب با صهیونیست‌هاست.

نکته جالب در انتخاب‌های رئیس‌جمهور آینده آمریکا این است که حضور این صهیونیست‌ها برای فعالیت در دولتش در حالی اتفاق افتاده است که یهودیان فقط دو درصد از جامعه آمریکا را تشکیل می‌دهند.

انتخاب اعضای دولت توسط بایدن، تا اینجای کار ثابت کرده است که نفوذ صهیونیست‌ها در دولت آمریکا، نه‌تنها کمتر از دوره ترامپ نیست، بلکه بیشتر هم هست و باید خیلی زود منتظر اعمال نظر مستقیم لابی‌های صهیونیستی در دولت «جو بایدن» باشیم.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار