مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌جنوبی تأکید کرد؛

لزوم پیاده‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در برنامه‌ها و تولیدات فرهنگی و هنری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت تولیدات فرهنگی و هنری در حوزه دفاع مقدس، گفت: عملکرد ما در حوزه فرهنگ و هنر وقتی ماندگار خواهد شد که بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در برنامه‌ها و تولیدات خود پیاده و محصولات فرهنگی و هنری اثرگذار به جامعه ارائه دهیم.
کد خبر: ۴۲۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷ - 26November 2020

لزوم پیاده‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در برنامه‌ها و تولیدات فرهنگی و هنریبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «ناصر نبی‌زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی امروز در مراسم رونمایی از موزیک ویدئو «مردهای مرد» با موضوع شهدای بسیجی و دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی، ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: سابقه بسیج در حوزه دفاع مقدس و گسترش تفکر و اندیشه انقلاب اسلامی مشهود است.

وی با بیان اینکه پایه اصلی جریان دفاع مقدس نظام جمهوری اسلامی، جوانان بسیجی بودند، بیان داشت: در آن دوران بسیج جریانی مستمر داشت و تمام اقشار جامعه خصوصا جوان‌ها نقش پررنگی در حوزه‌های بسیج و فعال‌سازی پایگاه‌ها با حداقل امکانات، ایفا کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت تولیدات فرهنگی و هنری در حوزه دفاع مقدس، اظهار داشت: عملکرد ما در حوزه فرهنگ و هنر وقتی ماندگار خواهد شد که بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در برنامه‌ها و تولیدات خود پیاده و محصولات فرهنگی و هنری اثرگذار به جامعه ارائه دهیم.

نبی‌زاده اعلام کرد: از ابتدای امسال به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با همکاری و مشارکت سایر نهادها وسازمان‌ها، تولیدات هنری و فرهنگی متعدد و متنوعی در حوزه دفاع مقدس تولید شده تا بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به جامعه و به خصوص نسل جوان معرفی کنیم.

وی تبیین کرد: امسال چندین کار در حوزه‌های فرهنگی و هنری تعریف شده که اولین برنامه برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی استان با موضوع دفاع مقدس بود که تا مرحله پذیرش آثار پیش رفت اما به دلیل شرایط متأثر از ویروس کرونا، اجرای عمومی انجام نگرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اولین موزیک ویدئو با عنوان «میراث عشق» در هفته دفاع مقدس رونمایی و پخش شد، مطرح کرد:  امیدواریم تا پایان سال رونمایی از سومین موزیک ویدئو را نیز با موضوع سردار شهید «قاسم سلیمانی» داشته باشیم.

نبی‌زاده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «کارهایی ماندگار می‌شوند که در قالب‌های هنری و فرهنگی اجرا شوند»، تبیین کرد: ایشان با نوشتن یادداشت‌ها در برخی کتب و نگاه ویژه‌ای که به برخی تولیدات فرهنگی و هنری دارند، اهمیت این جریان را یادآوری می‌کنند.

وی از تهیه کتابی حاوی مجموعه‌ای از نمایشنامه‌ها در حوزه دفاع مقدس خبر داد و با بیان اینکه این مجموعه در ایام‌الله دهه فجر رونمایی می‌وشد، خاطرنشان کرد: همچنین فیلمبرداری فیلم کوتاه «فصل انارها» با موضوع سردار دل‌ها آغاز شده امیدواریم به زودی آماده و از صدا و سیمای استان پخش شود.

انتهای پیام/          

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار