ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق:

«بسیج» تدبیر امام خمینی (ره) برای حل مشکلات غیرقابل حل بود

امیر سرتیپ رضا آذریان گفت: از سال‌های پس از پیروزی انقلاب تاکنون، ما هیچگاه بسیج را از خود و خود را از بسیج جدا ندانستیم و حتی در سال‌های سخت حماسه دفاع مقدس علیرغم بروز مصائب و فشارهای گسترده، هرگاه به تفکر و فرهنگ بسیجی متوسل شدیم، توفیق و فتح و سعادت را بدست آوردیم.
کد خبر: ۴۲۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸ - 26November 2020

به گزارش دفا‎ع‎پرس از مشهد به نقل از روابط عمومی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا، به مناسبت هفته بسیج مراسم تجلیل از بسیجیان  کوی سازمانی یاس با حضور امیر سرتیپ «رضا آذریان» ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق و فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش، فرماندهان یگان‌های نیروی زمینی ارتش مستقر در مشهد، فرمانده ناحیه بسیج عمار و مسئولین عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای ارتش و سپاه امام رضا (ع) در مشهد برگزار شد.

امیر آذریان در این مراسم اظهار داشت: تشکیل بسیج مستضعفین برخواسته از تفکر بلند و آینده‌نگر امام خمینی (ره) بود. ایشان با نگرش روشن خود از آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی، می‌دانستند که کشور در راه تعالی و پیشرفت همواره به ارتش 20 میلیونی متشکل از جوانان مخلص و متعهد احتیاج خواهد داشت.

وی ادامه داد: دشمن تصور می‌کند با تأسیس و تجهیز سپاه پاسداران و سازمان بسیج مستضعفین بصورت متمرکز، به معنای رقیب تراشی برای ارتش است درحالی که ارتش ولایتمدار دست‌دردست برادران پاسدار خود دارد و این ۲ نهاد انقلابی با تفکر بسیجی چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن در سایه وحدت خوش درخشیده‌اند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در شمال‌شرق با بیان اینکه تفکر بسیج تفکر خدمت خالصانه و شهادت‌طلبی است، خاطرنشان کرد: امروز که نسل جوان، هدف دشمن امپریالیستی ماست، نقش بسیجیان در اقامه امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر به صورت یک نهضت فراگیر، یک نقش مهم و اساسی است.

وی در پایان تاکید کرد: از سال‌های پس از پیروزی انقلاب تاکنون، ما هیچگاه بسیج را از خود و خود را از بسیج جدا ندانستیم. در سال‌های سخت حماسه دفاع مقدس نیز علیرغم بروز مصائب و فشارهای گسترده، هرگاه به تفکر و فرهنگ بسیجی متوسل شدیم، توفیق و فتح و سعادت را بدست آوردیم.

تفکر بسیجی در ممالک اسلامی فراگیر شده است

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام «حسین سلیمانی» مسئول هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی قرارگاه ارشد ارتش در استان‌های خراسان، بسیج را شاهکار امام خمینی (ره) برای حل مشکلات کشور خواند و تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب با خرد الهی خود می‌دانستند که باز کردن گره‌های کور و حل کردن مشکلات لاینحل در گرو به میدان آوردن اتحاد متمرکزی از نیروهای مردمی و نخبگان مومن و مخلص است و امروزه هم این امر با درگیرکردن نیروهای خدوم بسیج میسر می‌شود.

وی تأکید کرد: امروز که در سایه توجهات و تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب، تفکر بسیجی در سراسر کشور گسترش یافته واز مرزهای جغرافیایی فراتر رفته است، شاهد به ثمر رسیدن میوه‌های پربرکت این شجره طیبه در سرتاسر ممالک اسلامی از عراق و سوریه گرفته تا یمن و منطقه کشمیر هستیم.

مسئول عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز رحلت کریمه اهل بیت، حضرت معصومه (س) گفت: با مطالعه تاریخ اسلام شاهد این هستیم که تفکر بسیجی در طول دوران‌ها وجود داشته است؛ به گونه‌ای که مثلاً هجرت زینب‌گونه حضرت معصومه از مدینه به مرو که به نیت زیارت برادر بزرگوارشان، امام رضا (ع) انجام می‌شد، ذاتاً یک اقدام بسیجی‌گونه است.

تفکر بسیجی باعث همگرایی سپاه و ارتش است

در انتهای این مراسم، سرهنگ پاسدار «فرضعلی گرایلی» فرمانده ناحیه بسیج سپاه عمار با بیان اینکه تفکر بسیجی همگرایی مضاعفی را میان ارتش و سپاه ایجاد کرده است، ابراز داشت: مشخص است که دشمن عنود و بدطینت ما از اتحاد میان نیروهای مسلح نفرت دارد و بحمدلله تفکر بسیجی از زمان تأسیس تاکنون توانسته است تا بیش از پیش میان ارتش و سپاه همگرایی و هم افزایی ایجاد کند.

وی در ادامه گفت: فرهنگ بسیجی هم تراز با گفتمان ولایتمداری و تبعیت از ولی‌فقیه است و اشاعه این تفکر باعث شده تا نیروهای مسلح ما امروز بیش از هر زمان دیگری فرمان‌پذیر رهبر معظم انقلاب باشند. بسیج ذخیره حقیقی انقلاب و نظام برای مواجهه با تهدیدات و آسیب‌هایی است که متوجه آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلاب می‌شود و طبق این تعریف، ما همه بسیجی هستیم.

فرمانده ناحیه بسیج سپاه عمار به تشریح فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره شجره طیبه بسیج پرداخت و خاطرنشان کرد: «جوان مومن، انقلابی و پای کار» کلیدواژه معظم‌له برای معرفی بسیج به عنوان راهگشای کشور از مشکلات فعلی است و این امر نشان می‌دهد که عشق به ولایت و آرمان‌گرایی به عنوان خصوصیات ذاتی بسیجیان، مایه دلگرمی و امید ایشان برای برون رفت از مشکلات فعلی کشور است.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از جمعی از بسیجیان کوی سازمانی یاس، نمایشگاه دائمی کتاب دفاع مقدس در مقر فرماندهی این قرارگاه افتتاح شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار