دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

اصرار مذاکره‌کنندگان خارجی برای مصاحبه با «محسن فخری‌زاده»/ شهیدی که صندوقچه اسرار برنامه هسته‌ای ایران بود

محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای - دفاعی کشور درحالی بعدازظهر هفتم آذر ماه سال جاری به شهادت رسید که بسیاری از افراد در داخل و خارج، وی را صندوقچه اسرار برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران می‌دانستند.
کد خبر: ۴۲۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲ - 28November 2020

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس- احسان یعقوبی؛ حوالی ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه جمعه (هفتم آذر سال ۱۳۹۹) بود که خبر ترور یکی از دانشمندان ارشد هسته‌ای کشور در صدر اخبار قرار گرفت. خبر از این قرار بود که محسن فخری زاده یکی از دانشمندان صنعت دفاعی - هسته‌ای کشور در منطقه آبسرد دماوند هدف یک عملیات پیچیده تروریستی قرار گرفته است و در این عملیات، عوامل سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های متخاصم ابتدا یک دستگاه خودروی نیسان را در نزدیکی خودروی دانشمند هسته‌ای منفجر می‌کنند و همزمان تعدادی دیگر از تروریست‌ها، خودروی حامل محسن فخری زاده را به رگبار می‌بندند.

بلافاصله بعد از این حادثه ناگوار، پیکر غرق به خون این دانشمند هسته‌ای به همراه محافظانش که جراحات شدیدی را برداشته بودند، به بیمارستان منتقل شد، اما تلاش پزشکان برای احیای این سرمایه گران‌بهای کشور نتیجه نداد و وی به شهادت رسید.

قطعاً راهی که جمهوری اسلامی ایران در صنعت هسته‌ای کشور در پیش گرفته است، با شهادت دانشمندانش نه تنها متوقف نمی‌شود بلکه با سرعت بیشتر ادامه خواهد یافت. همان‌طور که این تجربه را بعد از شهادت شهیدان علی‌محمدی، شهریاری و رضایی‌نژاد نیز شاهد بودیم. ترور دانشمندان هسته‌ای نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی و عاملانش در منطقه تحمل مشاهده پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در صنعت هسته‌ای را ندارند، اما واضح است که علم و دانش و پیشرفت علمی با ترور متوقف نخواهد شد، چراکه امثال شهید فخری‌زاده درحال حاضر در کشور حضوری فعال داشته و در مسیری که انتخاب کرده‌اند، ذره‌ای تردید ندارند.

اصرار مذاکره‌کنندگان خارجی برای مصاحبه با «محسن فخری زاده»/ شهیدی که صندوقچه اسرار برنامه هسته‌ای ایران بود

حال سوال اینجاست که محسن فخری‌زاده که بود و چرا هدف ترور عوامل سازمان اطلاعاتی موساد قرار گرفت؟

محسن فخری زاده در سال ۱۳۳۶ در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود و بعد از گذراندن دوران مدرسه و دانشگاه، خیلی زود به خیل دانشمندان صنعت هسته‌ای - دفاعی کشور پیوست. فعالیت این دانشمند هسته‌ای در کشور به‌گونه‌ای مهم و تأثیرگذار بود که کشور‌های اروپایی که سالیان سال به‌دنبال بازدید و تحقیق درباره برنامه هسته‌ای کشور بودند، بار‌ها اعلام کردند که زمانی می‌توانیم درباره برنامه هسته‌ای ایران نظر دهیم که با محسن فخری‌زاده مصاحبه رو در رو داشته باشیم. همین اظهارنظر دشمنان نشان از نقش بی‌بدلیل این شهید والامقام در صنعت دفاعی و هسته‌ای کشور دارد.

فخری‌زاده علاوه بر اینکه در صنعت هسته‌ای کشور جزو افراد برجسته در حوزه پژوهش و تحقیق محسوب می‌شد، سال‌ها در سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع نیز فعالیت داشت و از طرفی به‌دلیل نوع فعالیتش که در راستای پیشرفت کشور در زمینه‌های حساس و حیاتی بود، جزو پنج شخصیت ایرانی قرار گرفت که نامش در فهرست ۵۰۰ فرد قدرتمند جهان در نشریه آمریکایی فارن پالیسی قرار دارد. تأثیرگذاری این شخصیت در برنامه هسته‌ای کشور نه تنها در داخل برای اهل اطلاع ثابت شده بود، بلکه در کشور‌هایی که چشم دیدن پیشرفت کشور را ندارند نیز به اثبات رسیده بود. به‌طوری که نام وی در قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت که در مارس سال ۲۰۰۷ علیه فعالیت هسته‌ای ایران صادر شد، جزو تحریم‌شدگان قرار داشت.

اصرار مذاکره‌کنندگان خارجی برای مصاحبه با «محسن فخری زاده»/ شهیدی که صندوقچه اسرار برنامه هسته‌ای ایران بود

همچنین برخی از سناتور‌های آمریکایی محسن فخری‌زاده را صندوقچه اسرار برنامه هسته‌ای ایران می‌دانستند و ناگفته نماند که طبق اخبار منتشره در رسانه‌ها، در مذاکرات هسته‌ای نیز از مشاوره‌های این دانشمند برجسته کشور استفاده می‌شد و شاید به همین دلیل هم بود که مذاکره‌کنندگان طرف مقابل اصرار بسیاری بر مصاحبه با این دانشمند در خلال مذاکرات داشتند. این شهید والامقام از نظر علمی به جایگاهی رسیده بود که آمریکایی‌ها وی را با دانشمندی که روی دستیابی آمریکا به بمب اتم کار کرده بود، مقایسه می‌کردند، لذا طبیعی بود که نام این دانشمند جزو لیست ترور کشور‌هایی باشد که خیال می‌کنند همه چیز حتی دانش و علم نیز باید تحت سیطره آن‌ها باشد.

شهید فخری‌زاده طوری جهان را مبهوت علم و دانش خود کرده بود که شخص بنیامین نتانیاهو در یک برنامه زنده تلویزیونی درخصوص این شهید سخن به میان آورد و از وی به‌عنوان مغز متفکر برنامه هسته‌ای ایران نام برد؛ بنابراین طبیعی بود که این دانشمند و استاد دانشگاه امام حسین (ع) در رشته فیزیک هسته‌ای سالیان سال زیر نظر سرویس اطلاعاتی رژیم خونخوار صهیونیستی قرار داشته باشد. عوامل صهیونیست‌ها حتی یک بار هم در سال ۹۷ برای ترور این دانشمند اقدام کردند که البته با شکست مواجه شد. نتانیاهو در همان برنامه از شهید فخری‌زاده به عنوان مدیر پروژه آماد نام برد که دانشمندان هسته‌ای بسیاری را در سازمان پژوهش وزارت دفاع گرد هم آورده بود. همه این موارد بیانگر نوع فعالیت و تأثیرگذاری شهید فخری‌زاده در صنعت دفاعی و هسته‌ای کشور است.

اصرار مذاکره‌کنندگان خارجی برای مصاحبه با «محسن فخری زاده»/ شهیدی که صندوقچه اسرار برنامه هسته‌ای ایران بود

مساله زمانی جالب‌تر می‌شود که شهید فخری زاده علاوه بر فعالیت گسترده در صنعت هسته‌ای و دفاعی ایران، با شیوع ویروس کرونا در کشور روی تولید دارو و واکسن این بیماری نیز کار‌های گسترده و موفقی انجام داده بود و حتی داروی تولیدی تیم شهید فخری‌زاده بعد از پشت سر گذاشتن مراحل اولیه به مرحله تست انسانی نیز رسیده بود، لذا تروریست‌ها با برنامه‌ریزی گسترده‌ای توانستند در بعدازظهر هفتم آذر ماه فردی را از جمهوری اسلامی ایران بگیرند که به معنای واقعی کلمه، دانشمند بود.

براساس گزارش‌ها، این اقدام تروریست‌ها قطعاً اولین و آخرین اقدام آن‌ها نخواهد بود، بلکه اراده دانشمندان را برای دستیابی به اهدافی که از پیش تعیین کرده‌اند قوی‌تر از گذشته خواهد شد، لذا برنامه هسته‌ای کشور با ترور افراد متوقف نمی‌شود، اما از این قبیل اقدامات قطعاً موجب ناراحتی مردم کشور می‌شود به طوری که از دقایقی بعد از وقوع این حادثه تروریستی، گرفتن انتقام از عاملان این جنایت وحشیانه به مطالبه عمومی مردم تبدیل شده است و همان‌طور که فرماندهان نظامی کشور اظهارنظر‌هایی را درخصوص گرفتن انتقام سخت از عاملان این اقدام ددمنشانه کرده‌اند، امیدواریم مسئولان ذی‌صلاح جواب دندان‌شکن و البته در شأن این شهید بزرگوار به دشمنان بدهند تا آن‌ها بدانند که دوران «بزن در رو» خیلی وقت‌ است که تمام شده.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها