بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان؛

عملیات طریق القدس، مقدمه عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان به مناسبت عملیات طریق القدس بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۲۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ - 28November 2020

عملیات طریق القدس، مقدمه عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان به مناسبت عملیات طریق القدس بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

عملیات طریق القدس با رمز مقدس "یا حسین (علیه السلام)" در هشتم آذر سال 1360 با هدف آزادسازی بستان، گشایش مسیر ارتباطی جبهه‌های غرب و جنوب کشور و  تأمین مرز و دسترسی به «هورالهویزه» طراحی و اجرا شد.

این بیانیه می افزاد: عملیات طریق القدس که حضرت امام خمینی (ره) در توصیف عظمت و تاثیرش آن را «فتح الفتوح» نامیدند، یکی از بزرگ ترین عملیات ها و دستاوردهای دفاع مقدس و محصول شکل گیری وحدت و یکپارچگی ارتش، سپاه و سایر نیروهای رزمنده بود و با پیروزی غرورانگیز رزمندگان اسلام، مقدمات طراحی و اجرای عملیاتهای بزرگ فتح المبین، بیت المقدس و سرانجام آزادسازی خرمشهر را فراهم ساخت.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان ضمن گرامیداشت یاد، نام و خاطره رزمندگان اسلام، شهدای گرانقدر بخصوص شهدای استان گلستان در عملیات طریق القدس، سالروز این عملیات بزرگ و ارزشمند را گرامی داشته و سلام و درود میفرستیم به روح متعالی حضرت امام خمینی(ره) و همه شهیدانی که در مسیرحفظ اسلام جان خود را تقدیم نمودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار