استاندار گیلان:

دشمنان نظام اسلامی دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند

ارسلان زارع گفت: دشمنان نظام اسلامی دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند و به‌یقین، راه شهید ادامه خواهد داشت و بدون تردید با شناسایی عاملان این جنایت، پاسخی قاطع به آن‌ها داده می‌شود.
کد خبر: ۴۲۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹ - 28November 2020

دشمنان نظام اسلامی دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «ارسلان زارع» استاندار گیلان  امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا با اشاره به شهادت شهید دکتر محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری با بیان اینکه این شهید از شخصیت‌های برجسته و کم‌نظیر علمی و از دانشمندان صدیق و متعهد کشورمان بود، اظهار داشت: این شهید سال‌های متمادی از عمر پربار خود را در راستای ارتقاء توانمندی‌های صنعت دفاعی کشور صرف کرد و در ماه‌های اخیر نیز، مجاهدت‌های زیادی در مبارزه با کرونا و پژوهش‌ها و ساخت کیت‌های تشخیصی در این زمینه انجام داده بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه این اتفاق، ضایعه‌ای دردناکی است که موجب تأثر و اندوه همگان شد و این شهادت اگرچه پاداشی عظیم برای آن شهید والامقام است، تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند و به‌یقین، راه شهید ادامه خواهد داشت و بدون تردید با شناسایی عاملان این جنایت، پاسخی قاطع به آن‌ها داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران، این اقدامات ضد انسانی را فراموش نمی‌کنند و عزمشان در راستای اعتلای آرمان‌های انقلاب اسلامی، ایستادگی و مقاومت جدی‌تر شده، تاکید کرد: اطمینان دارم میراث گران‌بهای به یادگار مانده این شهید والامقام، روشنی افزای مسیر تعالی، عزت و افتخار ملی در ارتقاء توان دفاعی و استقلال ایران اسلامی است.

زارع با تبریک هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دریادل که در حفظ و حراست از کیان میهن، جان‌فشانی‌های بسیاری انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: اجرای شایسته برنامه‌های هفته بسیج و روز نیروی دریایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگیری از شکل‌گیری اجتماعات، می‌تواند الگویی برای برنامه‌های پیش رو باشد.

وی با اشاره به سپری شدن یک هفته از اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در کشور و استان گیلان متناسب با روند و وضعیت بیماری کووید ۱۹، افزود: طبق بررسی‌های انجام‌شده؛ مردم، صاحبان مشاغل و اصناف و همچنین نیروی انتظامی، بسیج، دانشگاه علوم پزشکی، صداوسیما، اهالی رسانه و اتاق اصناف در اجرای این طرح همکاری مطلوبی داشته‌اند که شایسته قدردانی است.

استادار گیلان متذکر شد: بر اساس یافته‌های علمی و پژوهش‌های انجام‌شده و گزارش وزارت بهداشت در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، اثربخشی اجرای این طرح در کاهش مبتلایان، محسوس بوده و نتایج مؤثر آن در کاهش تعداد فوتی‌های کرونا نیز طی هفته‌های آتی، نمایان می‌شود.

وی حضور مبتلایان بیماری کووید ۱۹ در جمع خانوادگی، همکاران و محیط‌های اجتماعی و کاری را از مهم‌ترین دلایل انتقال و انتشار ویروس عنوان کرد و اظهار داشت: انجام اقداماتی همچون طرح غربالگری با همکاری خوب بسیج در ماه‌های نخستین شیوع ویروس کرونا و ارتباط با مردم از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ نتایج مثبتی به دنبال داشت اما باگذشت حدود ۹ ماه از همه‌گیری این بیماری؛ بعضاً شاهد عادی انگاری، کم‌توجهی یا بی‌توجهی برخی هستیم.

زارع  به‌ ضرورت شناسایی افراد مبتلا به کرونا و لزوم پایش و غربالگری حداکثری مردم و در دستور قرارگرفتن اجرای طرح محله محور با عنوان شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح، گام مؤثری در شناسایی مبتلایان و بیماران و هدایت آنان به مراکز درمانی و جلوگیری از همه‌گیری بیماری است که در بازدید از یکی از محلات رشت، عزم جدی عوامل سپاه و دانشگاه علوم پزشکی را از نزدیک شاهد بودم.

وی تصریح کرد: این طرح همه خانوارها را تحت پوشش قرار می‌دهد که ضمن تهیه بانک اطلاعاتی جامعی از شهروندان، در صورت بروز علائم و شناسایی، مبتلایان در کمترین زمان، به مراکز درمانی و بیمارستانی ارجاع می‌شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در کنار استفاده از ظرفیت‌های حداکثری موجود و به‌منظور تجهیز امکانات و طرح‌های تشویقی علاوه بر تأمین مالی توسط دولت نیازمند مشارکت و کمک خیران نیک‌اندیش هستیم، خاطرنشان کرد: در این راستا و به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های خیران، شماره‌حساب مشترکی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و سپاه استان افتتاح شد که در سطح شهرستان‌ها نیز به‌صورت متناظر، انجام و به اطلاع مردم می‌رسد.

وی با بیان اینکه اجرای موفقیت‌آمیز طرح جامع مقابله و کنترل شیوع کرونا به‌عنوان یکی از جلوه‌های مهم مسئولیت پذیری اجتماعی، نیازمند تداوم همکاری مردم است، تاکید کرد: اطلاع‌رسانی‌های شفاف و روشن از سوی رسانه‌ها باهدف اقناع افکار عمومی و هرگونه ابهام‌زدایی از طرح مذکور، همچنان در دستور کار باشد چرا که نتیجه همکاری‌ها، حفظ و تأمین سلامت همه شهروندان است.

زارع با تأکید بر اینکه استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، کاهش ترددها و نیز شکل نگرفتن تجمعات انسانی، از مؤلفه‌هایی هستند که به تغییر شرایط کرونایی کمک می‌کند، افزود: بر اساس آمارهای ارائه‌شده بیشترین فوتی‌ها در سنین بالای ۷۰ سال بوده که باید با آگاهی بخشی مستمر، مراقبت خانواده‌ها از افراد مسن بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

وی با قدردانی از همراهی و همکاری مردم با کادر درمان و مسئولین مبنی بر پرهیز از تردد در ساعات ۲۱ تا ۴ صبح متذکر شد کرد: در شهرهای قرمز و با تشخیص بالاترین مقام دستگاه اجرایی، امکان حضور کمتر از یک‌سوم تا حداقل ۱۰ درصد کارکنان به‌نحوی‌که ارائه خدمات ضروری به مردم با خلل مواجه نشود، بلامانع است.

استاندار گیلان با بیان اینکه هیچ اداره‌ای تعطیلی مطلق ندارد، اظهار داشت: دستگاه‌های خدمات رسان همچون آب، برق، گاز، مخابرات، نهادهای حاکمیتی، نظامی و امنیتی با حداکثر توان باید به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با اشاره به اتصال ۷۸ مجموعه ازجمله شرکت‌های هواپیمایی، راه‌آهن، اتوبوس‌رانی، سامانه‌های فروش بلیت، حمل‌ونقل درون‌شهری و تاکسی‌های اینترنتی به سامانه وزارت بهداشت برای تشخیص مبتلایان به کرونا بر اساس کد ملی تصریح کرد: از امروز ارائه هرگونه خدمتی در دستگاه‌های اجرایی، نهادهای انقلابی و قضایی منوط به ارائه کارت ملی و یا کارت معتبر با درج کد ملی است و از ورود افراد مبتلا جلوگیری می‌شود.

زارع بر ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجرای طرح ارائه کارت ملی و نیز لزوم تشکیل جلسات اداری با تعداد حداقلی و موکول کردن جلسات غیر ضرور به هفته‌های آتی، تأکید کرد.

در این جلسه سردار «محمد عبدالله پور» فرمانده سپاه قدس گیلان و «ارسلان سالاری» رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از روند اجرای طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی، گزارشی ارائه داده و هریک از فرمانداران و اعضای ستاد نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در اجرای هرچه شایسته این طرح پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها