دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

از اعتراف تلویحی نتانیاهو تا تاکید بر حق ایران در پاسخ به ترور شهید فخری‌زاده

پس از گذشت ۴۸ ساعت از ترور شهید «محسن فخری‌زاده»، واکنش‌های بین‌المللی به این جنایت هنوز ادامه دارد.
کد خبر: ۴۲۸۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷ - 29November 2020

واکنش‌های بین‌المللی به یک جنایت/ از اعتراف تلویحی نتانیاهو تا تاکید بر حق ایران در پاسخ به ترور شهید فخری‌زادهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: با انتشار خبر ترور شهید «محسن فخری‌زاده» رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، واکنش‌های بین‌المللی به این جنایت آغاز شد؛ واکنش‌هایی که هنوز نیز ادامه دارد.

واکنش ترامپ با بازنشر توئیت خبرنگار صهیونیست

نخستین واکنش‌ها به این ترور را ابتدا آمران و عاملان اصلی این جنایت داشتند؛ در نخستین واکنش ترامپ ساعتی پس از انتشار خبر ترور شهید فخری‌زاده از طریق رسانه‌های ایران، توئیت «یوسی ملمان» خبرنگار رژیم صهیونیستی در مورد شهادت وی را بازنشر کرد.

اعتراف تلویحی نتانیاهو به ترور شهید فخری‌زاده

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز واکنش بعدی را نشان داد؛ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عصر جمعه با انتشار ویدیوئی از کار‌های هفتگی خود برای رسانه‌ها در کانال تلگرامی خود گفت: «می‌خواهم لیست کار‌هایی را که این هفته انجام داده‌ام، با شما به اشتراک بگذارم، البته لیست کوچکی است و من نمی‌خواهم شما را از همه این کار‌ها مطلع کنم. ولی می‌خواهم به شما بگویم که یک چیزی در خاورمیانه به راه افتاده و دوره پر تنشی در پیش خواهیم داشت؛ شنبه خوبی داشته باشید»؛ روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشت که این اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌تواند اعتراف تلویحی باشد به دست داشتن این رژیم در ترور دکتر «محسن فخری زاده»، دانشمند هسته‌ای ایران که در نزدیکی تهران ترور شد.

تاکید انصارالله یمن بر حق ایران در پاسخ به ترور شهید فخری‌زاده

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت دانشمند ایرانی بر حق ایران در پاسخ به عاملان طراحی و اجرای این جنایت تاکید کرد.

واکنش سناتور آمریکایی به ترور دانشمند ایرانی

«کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی در واکنش به ترور دانشمند ایرانی در یک پیام توییتری نوشت: «هنوز اطلاعاتی درباره این حادثه به من ارائه نشده است، اما هر بار که آمریکا یا یک متحد اقدام به ترور یک رهبر خارجی خارج از یک جنگ اعلام شده کند، ترور این افراد به‌عنوان ابزاری برای زمامداری را عادی‌سازی می‌کنیم؛ خطرش اینجاست که مزایای امنیتی ناشی از این اقدامات (ترور مقام‌ها) ممکن است بسیار کوتاه‌مدت باشند».

جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین ترور دانشمند ایرانی را محکوم کردند

جنبش مقاوم اسلامی فلسطین «حماس» در بیانیه‌ای اعلام کرد: عملیات ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران همزمان با تهدیدات مستمر آمریکایی و صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی با هدف محروم کردن امت اسلامی از ابزار‌های پیشرفت و قدرت صورت گرفته است تا این ابزار تنها در انحصار رژیم اشغالگر از طریق باقی نگهداشتن منطقه در گرداب قتل و کشتار و به تبع آن ایجاد آشوب در راستای منافع این رژیم باشد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد: تجاوز تروریستی و ترور جنایتکارانه و بزدلانه دانشمند ایرانی که رد پای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در آن به وضوح نمایان است را به‌شدت محکوم می‌کنیم.

کتائب حزب‌الله عراق: عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی در ترور شهید فخری‌زاده دست داشته‌اند
کتائب حزب‌الله عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید جنایت ترور شهید «محسن فخری‌زاده»، تأکید کرد: عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی در این جنایت دست داشته‌اند.

رئیس علمای اهل سنت عراق: عاملان ترور شهید فخری‌زاده از نقش مهم ایران در منطقه هراس دارند

رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق با اشاره به ترور شهید محسن فخری‌زاده، تصریح کرد که عاملان این ترور، از نقش مهم ایران در منطقه هراس دارند.

حزب‌الله لبنان: ایران قادر به شناسایی عاملان ترور دانشمندانش است

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای ضمن تأکید بر ایستادگی در کنار ایران برای مقابله با توطئه‌های خارجی، تاکید کرد: ایران قادر است عاملان ترور دانشمندانش را شناسایی و دست آن‌ها را قطع کند.

رهبر حزب وطن ترکیه: «فخری‌زاده» شهید همه ما هستند

«دوغو پرینچک» رهبر حزب وطن ترکیه با ارسال پیامی خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضمن تسلیت شهادت دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی ایران، اعلام کرد: «محسن فخری‌زاده»، شهید همه ما هستند.

وزیر خارجه سوریه: رژیم صهیونیستی و حامیانش پشت ترور شهید فخری‌زاده هستند

«فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه در دیدار سفیر ایران در دمشق، ضمن محکوم کردن ترور دانشمند هسته‌ای ایران، از جامعه جهانی خواست در برابر اقدامات تروریستی این چنینی به وظایف خود عمل کند؛ او همچنین گفت که اطمینان دارد که ایران این توانایی را دارد که با اینگونه اقدامات تروریستی که رژیم صهیونیستی و حامیان آن پشت سر آن قرار دارند، مقابله کند.

اسماعیل هنیه ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کرد

اسماعیل هنیه در تماس تلفنی رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس با وزیر خارجه کشورمان، با ابراز همدردی و تسلیت ترور شهید فخری زاده، این اقدام تروریستی را محکوم کرد.

سندرز: ترور شهید «فخری‌زاده» اقدامی تحریک‌آمیز و غیرقانونی بود

«برنی سندرز» سناتور دموکرات کنگره آمریکا ترور شهید «فخری‌زاده» را اقدامی تحریک‌آمیز و غیرقانونی با هدف تضعیف روند دیپلماسی میان ایالات متحده و ایران خواند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار