شب شعر مقاومت با حضور شاعران ایرانی و سوری+ عکس

اولین برنامه از سلسه برنامه‌های همایش بین المللی «نهج الشهیدین» شب گذشته در خانه تاریخی شاعر مقاومت «نزار قبانی» با حضور شاعران ایرانی و سوری برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۹۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴ - 29November 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اولین برنامه از سلسه برنامه‌های همایش بین‌المللی «نهج‌الشهیدین» در خانه تاریخی شاعر مقاومت «نزار قبانی» برگزار شد.

این برنامه شب گذشته به همت انجمن ادبی نهج‌المقاومة در سوریه و هسته عربی اتحادیه شعرای مقاومت، در محل منزل تاریخی شاعر بزرگ و سرشناس عرب جناب نزار قبانی با حضور شعرای ایرانی و سوری برگزار شد.

این شب شعر از جمله برنامه‌های همایش بین المللی نهج الشهیدین است که اختتامیه آن در نیمه دوم دی ماه ۱۳۹۹ در دمشق پایتخت سوریه برگزار خواهد شد.

شب شعر مقاومت با حضور شاعران ایرانی و سوری+ عکس

محور این برنامه شعر مقاومت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام سوریه و ایران علی‌الخصوص شهیدین «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» بود. همچنین در پی ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای کشورمان «شهید فخری زاده» بخشی از این برنامه به این شهید بزرگوار اختصاص یافت.

مدیر اجرایی هسته عربی اتحادیه شاعران مقاومت در این باره افزود: شب شعری که شب گذشته در سوریه برگزار شد، پس از پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجمن ادبی نهج المقاومة در سوریه محقق شد و از ویژگی‌های بسیار مهم این برنامه برگزاری شب شعر مقاومتی برای اولین بار پس از درگذشت نزار قبانی در منزل ایشان با حضور شعرای ایران، فلسطین و سوریه بود.

شب شعر مقاومت با حضور شاعران ایرانی و سوری+ عکس

این شب شعر، هشتم دی ماه ۱۳۹۹ با حضور شاعرانی از ایران، فلسطین و سوریه در منزل تاریخی نزار قبانی در دمشق پایتخت سوریه با حضور فرهنگ‌دوستان و شاعران سوری، فلسطینی و ایرانی برگزار شد که این امر می‌تواند نقطه تحول و عطف بسیار بزرگی در جهت ارتباط تاثیرگذار و مهم شعرا و ادبای دو ملت با یکدیگر باشد.

ایراندوست مدیر اجرایی اتحادیه شعرای مقاومت درباره این برنامه‌ها گفت: در تلاش هستیم تا انجمن‌ها، موسسات و تشکل‌های ادبی مقاومت محور در سوریه، ایران و دیگر مناطق بیش از پیش به ادبیات مقاومت و استکبار ستیزی اهتمام ورزند که ان شاءالله به برکت خون شهدا و عنایات صاحب عصر این امر با پشتکار و اخلاص محقق خواهد شد و در آینده نزدیک ما ادبیاتی استکبار ستیزانه و ضد صهیونیستی قوی خواهیم داشت. شاعران حاضر به ترتیب از راست، محمدجواد شرافت،احمد بابایی،

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار