قاضی‌زاده هاشمی:

«شهید سلیمانی» بخاطر اخلاصش قلوب عالمیان را تکان داد

نایب اول رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح «سپهبدهای اخلاص» از سوی ارتش که به شهید قرنی، شهید صیاد شیرازی و شهید سلیمانی مربوط می‌شود، گفت: این طرح نام زیبایی دارد چراکه سه شهید عنوان شده در آن، حقیقتاً سپهبدهای با اخلاصی بودند؛ این آدم‌ها بزرگ شدند و نامشان پر برکت ماند و قلوب عالمی را تکان داد چون در محضر حق اخلاص داشتند.
کد خبر: ۴۲۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ - 01December 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» نایب اول رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست ستادهای عملیاتی مردمی «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» ویژه تسهیل‌گری برای گروه‌‌های جهادی در دوران کرونا به نقل قولی از شهید سلیمانی اشاره کرد و اظهار داشت: در جایی شهید سلیمانی می‌فرمایند «اگر از من بپرسند که مهم‎ترین مسئله کشور چیست، من نمی‌گویم مسئله کشورمان اقتصاد و فرهنگ است؛ بلکه پاسخ خواهم داد مسئله‌ای که باعث سایر مشکلات شده است، عدم حضور مردم در عرصه‎های مختلف است» و در ادامه فرموده بودند «هرجا مردم حاضر شدند و میدان‌دار شدند، انقلاب اسلامی دارای پیروزی شد و هرجا مردم در عرصه نبودند، ما عقب‌نشینی کردیم».

وی عنوان کرد: نکته اصلی این نیست که گروه‌های جهادی به‌وجود آیند و فعالیت در عرصه‌های مختلف داشته باشند و نهادهای اجرایی و سیاست‌گذار پشتیبانی کنند بلکه جهادی‌ها باید در وسط معرکه باشند و ما کارها را به آن‌ها واگذار کنیم. اینکه فکر شود نهادهای رسمی وجود دارند که این نهادها نمی‌توانند وظایفشان را انجام دهند و گروه‌هایی از مردم داوطلب از باب احساس مسوولیت بخواهند خلا دستگاه‌های اجرایی را پر کنند، غلط است؛ چراکه پر کردن این خلا نمی‌تواند همیشه مداومت داشته باشد.

نایب اول رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نظام دیوان‌سالاری باعث شده مشکلات حل نشود، گفت: ما باید ذره ذره نهادهای انقلابی را که امام (ره) در ابتدای انقلاب تاسیس کردند تا جریان‌سازی مکمل در اداره کشور با یک فرهنگ جدید باشند را تقویت کنیم چراکه این نهادهای انقلابی باید پایه‌ی اداره کشور باشند. یعنی اگر سازمان تبلیغات اسلامی توسط امام (ره) با منظوری تشکیل شد، قرار بود اداره فرهنگ در این مجموعه قرار داده شود و اگر نهاد اجرایی دیگری مثل کمیته‌ها تشکیل شد، قرار بود شهربانی در آن قرار گیرد درصورتی که چنین اتفاقی رخ نداد.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: نهادهای مردمی رسمی دوران انقلاب اداری شدند و از خاصیت مردمی بودن بیرون آمدند و کم‎ کم فضای کارمندی برآن‌ها حاکم شد و همگی مستخدم و حقوق بگیر دولت شدند. نتیجه این کار بزرگ شدن بیش از اندازه دولت است که امروز به‌قدری ادامه پیدا کرده که تمام منابع کشور که توسط مردم و برای مردم باید هزینه شود، برای اداره دولت هزینه می‌شود و همین دولت بزرگ‌ترین مسئله و بحران و مانع شده است.

وی به فعالیت‌های جهادی توسط مردم در دوران کرونا اشاره کرد و ادامه داد: امیدوارم فعالیت‌های خودجوش در دوران کرونا و همراهی دستگاه‌ها منجر به تقویت فرهنگ نهادی‌سازی مردمی انقلابی شود و این فرهنگ با حفظ خاصیت مردمی، سازماندهی و تخصصی شود تا بتواند در درون خود زایش و توسعه کمی و کیفی داشته باشند و سپس اقتصاد خاصی برایشان ایجاد شود که نمونه این اقتصاد، طراحی اقتصادی مساجد در دوران گذشته بوده است.

نایب اول رئیس مجلس شورای اسلامی به اجرای طرح «سپهبدهای اخلاص» از سوی ارتش درباره شهید قرنی، شهید صیاد شیرازی و شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: این طرح نام زیبایی دارد چراکه سه شهید عنوان شده در این طرح، سپهبدهای اخلاص بودند؛ این آدم‌ها بزرگ شدند و نامشان پر برکت ماند و قلوب عالمی را تکان دادند چون در محضر حق اخلاص داشتند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها