چهل‌سالگی سرو/

نگاهی به زندگی شهید «علی اکبر فرزانه باز قلعه»

«علی اکبر فرزانه باز قلعه» در پنجم خرداد 1336 در روستای «بازقلعه» از توابع شهرستان «رشت» دیده به جهان گشود و در 13 آذر 1360 در «بستان» بر اثر اصابت ترکش به سر به شهادت رسيد.
کد خبر: ۴۲۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵ - 03December 2020

نگاهی به زندگی شهید «علی اکبر فرزانه باز قلعه»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خلاصه‌ای از زندگی شهید «علی اکبر فرزانه بازقلعه» را از نظر می‌گذرانیم.

زندگینامه شهید:

شهید «علی اکبر فرزانه بازقلعه» فرزند «رجب» در پنجم خرداد 1336 در روستای «بازقلعه» از توابع شهرستان «رشت» در خانواده‌ای مذهبی متولد شد.

او در خانواده‌ای پر جمعیت در سایه پدر و مادری متدین دوران کودکی را سپری کرد، سپس راهی مدرسه شد؛ تا سوم متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت.

شهید در کنار تحصیل به پدر و مادر در کشاورزی کمک می نمود و به ماهی گیری می رفت. در روستا به عنوان مداح معروف بود؛ در ایام محرم اولین نفری بود که مداحی می کرد و بچه ها را در مسجد جمع می کرد.

او بعد از ترک تحصیل وارد ارتش شد و به حراست از مرز و بوم ایران پرداخت.

شهید فرزانه در سال 1356 با دختری نجیب ازدواج کرد و دو پسر و یک دختر  از خود به یادگار گذاشت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی به عنوان استوار دوم به جبهه های حق علیه باطل شتافت و در سِمَت راننده تانک خدمت می کرد تا این که در تاریخ 13 آذر 1360 در منطقه بستان، در عملیات طریق القدس بر اثر اصابت ترکش به سر  به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار