فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

برخورداری نیروی پدافند هوایی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های موشکی و جنگال/ هیچ هواگردی برای‌ ما غیرقابل رؤیت نیست

امیر سرتیپ صباحی‌فرد با اشاره به برخورداری نیروی پدافند هوایی ارتش از پیشرفته‌ترین سامانه‌های راداری، موشکی و جنگال گفت: امروز بر لبه تکنولوژی و دانش حرکت می‌کنیم و قادریم دشمنان‌مان را فراتر از مرز‌ها رصد کنیم.
کد خبر: ۴۲۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۶ - 06December 2020

دشمنان را فراتر از مرز‌ها رصد می‌کنیم/ هیچ هواگردی برایمان غیرقابل رؤیت نیستامیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به اهمیت و نقش پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: تمامی عملیات‌های دوران دفاع مقدس زیر چتر حمایتی نیروهای پدافند هوایی قرار داشت و اقدامات مؤثر این نیرو در آن دوران و پس از آن همواره قابل توجه، قابل اتکا و بازدارنده بوده است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، نیروی پدافند هوایی در سراسر کشور در بیش از ۲۵۰ نقطه مستقر شد و تأمین امنیت مراکز حساس کشور را بر عهده داشت؛ این نیرو امنیت هوایی را برای مردم عزیز کشورمان در هشت سال دفاع مقدس برقرار کرد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به نقش پدافند هوایی در تأمین امنیت نفت‌کش‌ها و کشتی‌های تجاری در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در آن دوران، فروش نفت به‌عنوان شریان حیات اقتصادی کشور محسوب می‌شد و دشمنان تلاش زیادی کردند تا این شریان قطع شود؛ اما پدافند هوایی کشور اجازه این اقدام را به آنان نداد و در جزیره خارگ در اقدامی هوشمندانه توانست موشک‌های اگزوسه دشمن را در هوا متلاشی کند.

وی در خصوص وضعیت و سطح آمادگی نیروی پدافند هوایی در مقابله با تهدیدات گفت: امروز توان پدافندی کشور با دوران دفاع مقدس قابل قیاس نیست و این نیرو دائماً در حال پیشرفت و به‌روزرسانی شدن است و در واقع دارای بهترین تکنولوژی‌ها در حوزه‌های مختلف راداری، موشکی و جنگال (جنگ الکترونیک) هستیم که می‌توان گفت در لبه فناوری و بالاترین سطوح علمی دنیا حرکت می‌کنیم.

امیر صباحی‌فرد با اشاره به آمادگی این نیرو در مقابله با تهدیدات، عنوان کرد: نیروی پدافند هوایی ضمن رصد و حراست دائمی آسمان کشور، حرکات و اقدامات دشمنان را فراتر از مرزهایمان رصد و بررسی می‌کند. الحمدلله این نیرو امروز به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است و دیگر در آسمان کشور هیچ هواگردی وجود ندارد که برای ما قابل رؤیت نباشد؛ لذا هر پرنده‌ای با هر سطح مقطع پروازی را می‌توانیم کشف و منهدم کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها