فرمانده عملیات قرارگاه شهید سلیمانی عنوان کرد

فعالیت ۲۵۰۰ نیروی جهادی با عنوان طرح شهید سلیمانی در قم

«امیر جعفری» گفت: ۹۲ محله در شهر قم و ۲۰ محله در پردیسان تا به امروز طرح شهید سلیمانی در آن اجرا و بیش از ۲۵۰۰ نفر نیروی جهادی شروع به فعالیت کرده اند.
کد خبر: ۴۲۹۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵ - 05December 2020

فعالیت ۲۵۰۰ نیروی جهادی با عنوان طرح شهید سلیمانی در قمبه گزارش دفاع‌پرس از قم، امیر جعفری فرمانده عملیات قرارگاه شهید سلیمانی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان قم همزمان با سراسر کشور از اول آذر گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته مصوب شد در هر محله با استفاده از ظرفیت‌های مختلف یک کمیته عملیاتی تشکیل شود.

جعفری با بیان اینکه در کمیته عملیاتی سه تیم مراقبتی، نظارتی و حمایتی با وظایف مخصوص به خود تشکیل شده است، افزود: تیم حمایتی تحت امر بسیج وظیفه حمایت از خانواده‌های کرونایی را بر عهده دارد که نیازمندی‌های مالی، غذایی و کار‌هایی همچون خرید را پوشش می‌دهند.

فرمانده ناحیه ویژه بسیج قم ادامه داد: تیم‌های مراقبتی مسئولیتشان با مرکز بهداشت است و بایستی خدمات پزشکی و مراقبتی برای خانواده‌ها وبیماران کرونایی را پوشش دهند.

وی همچنین افزود: تیم نظارتی نیز بررسی محل‌های پر تردد همچون مغازه‌ها و بازار‌ها برای رعایت بهتر دستورالعمل‌های بهداشتی را برعهده دارند؛ تیم‌های مراقبتی و نظارتی به صورت مستقیم زیر نظر پایگاه سلامت می‌باشد و بسیج هم در این زمینه با نیرو‌های خود مشارکت می‌کند، اما تیم حمایتی باظرفیت خیرین با محوریت بسیج عمل می‌کند؛ تیم حمایتی نیز با کمک خیرین و مردم هدیه‌های نقدی و غیرنقدی را جمع آوری کرده و به خانواده‌های نیازمند کرونایی اهدا می‌کند.

جعفری خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌های طرح شهید سلیمانی برای خانواده‌های کرونایی می‌باشد که شناسایی بیماران توسط مرکز بهداشت انجام می‌شود و لیست بیماران کرونایی به کمیته‌های عملیاتی داده می‌شود و تیم‌های مراقبتی نظارتی و حمایتی در حوزه کاری خود وارد عمل می‌شوند.

وی افزود: تا به امروز در ۹۲ محله در شهر قم و ۲۰ محله در پردیسان تشکیل و بیش از ۲۵۰۰ نفر نیروی جهادی شروع به فعالیت کرده اند و بخش‌های سلفچگان، خلجستان جعفرآباد، کهک و قنوات نیز هرکدام قرارگاه بخشی تشکیل داده اند.

فرمانده ناحیه ویژه بسیج قم با تاکید بر اهمیت تیم‌های مراقبتی تحت امر مرکز بهداشت بیان کرد: این طرح زمانی به بازدهی مناسب می‌رسد که تیم‌های مراقبتی به صورت مستمر و منظم در این طرح فعالیت کنند که به دلیل برخی مشکلات هنوز تیم‌های مراقبتی به صورت موثر آغاز به کار نکرده اند.

وی افزود: با فعالیت این تیم بیمار کرونایی برای دریافت خدمات پزشکی به بیرون از منزل مراجعه نمی‌کند که این امر باعث کم شدن انتقال ویروس منحوس کرونا میشود که با توجه به کمبود پزشک و پرستار ظرفیت حضور در منزل را ندارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار