عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «دفاع پرس»:

عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی نیازمند همت "دفاع مقدسی" است

میرمحمدی با بیان اینکه عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، مستلزم همت "دفاع مقدسی" است، گفت: باید در سال آینده، هم در بودجه کشور و هم در نحوه عملکرد و هم در تدوین و بررسی طرح‌ها و لوایح براساس اقتصاد مقاومتی عمل کرد.
کد خبر: ۴۳۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶ - 15March 2015

عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی نیازمند همت

محمدحسین میرمحمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، در تشریح چگونگی عملکرد دستگاهها برای تحقق شعار سال 93 و همچنین مسئله اقتصاد مقاومتی طی یکسالی که از ابلاغ آن توسط رهبر معظم انقلاب گذشته است، گفت: در طول یکسال اخیر، دستگاههای قانونگذاری، اجرا و نظارت در کشور اقداماتی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی صورت داده اند که قطعا کافی نبوده و نیاز به جدیت و اقدامات موثر بیش از پیش دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاستهای اقتصاد مقاومتی باید در عمل و در برنامه های اجرایی دستگاهها و قوا نهادینه شود، افزود: در همین راستا اگر خلأ و مشکلی در زمینه قانونگذاری وجود دارد، مجلس باید به عنوان بازوی قانونگذار ورود کرده و اگر در زمینه اجرا و توجه به بخش تولید نیازمند بازنگری هستیم، دولت باید مسئله را حل کند.

میرمحمدی افزود: مجلس این آمادگی را دارد که در صورت لزوم، خلاءهای قانونی را رفع کند تا تولیدکنندگان داخلی نسبت به فعالیت اقتصادی و تولیدی خود امیدوار باشند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار با بیان اینکه برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، باید نگاهها به سمت "اقتصاد درونزا و بروننگر" معطوف شود که این امر مستلزم همت "دفاع مقدسی" بوده و مسئولان و سیاستگذاران همه دستگاهها باید آن را اجرا کنند، تصریح کرد: باید در سال آینده، هم در بودجه کشور و هم در نحوه عملکرد و هم در تدوین و بررسی طرحها و لوایح براساس اقتصاد مقاومتی عمل کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی خانه ملت همچنین با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، زمینه شکوفایی اقتصادی کشور را در زمان تنگناهای اقتصادی ازجمله تحریمها فراهم میکند، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی در تلاش است تا با در نظر گرفتن شرایط و موقعیت اقتصادی کشور به پویایی اقتصاد کشور کمک کند.

میرمحمدی در بخش دیگری از اظهاراتش با تاکید بر ضرورت توجه به مدیریت جهادی مد نظر رهبر فرزانه انقلاب در زمینه اقتصاد کشور گفت: در راستای مدیریت جهادی هم یکی از اقدامات موثر و حائز اهمیت این است که ستادهای وزارتخانه ها باید کوچک شوند و کلیه عوامل ستادی به استانها و شهرستانها منتقل شوند تا کارها در میدان عمل به انجام برسد چرا که در حال حاضر ستادهای وزارتخانه ها بسیار متورم بوده و شرکتهای اقماری و دولتی با کارشناسان و ساختمانهای متعدد ولی با بهره وری کم مشغول کار هستند لذا از نظر مدیریت جهادی لازم است که اقدام جدی در این زمینه صورت بگیرد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم حمایت هرچه بیشتر از تولیدات داخلی برای مقاوم کردن شاکله اقتصاد کشور بیان کرد: تولید، نیاز به سرمایه در گردش و نقدینگی دارد و علاوه بر این، موانع موجود باید برطرف شوند تا تولید داخلی رونق یابد لذا دولت باید همه موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان داخلی را شناسایی و در زمانبندی کوتاهِ سه تا چهار ماهه آنها را رفع کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار