الوقت منتشر کرد؛

مأموریت غیرممکن برای جوخه‌های ترور

در واقع اکنون تنها بحث تخاصم خاندان آل سعود با گفتمان مقاومت اسلامی در منطقه مطرح نیست بلکه ریاض در مقام یک طرف صاحب نفوذ در تحولات کشور‌هایی مانند لبنان و فلسطین و اردن و سوریه، با رژیمی که دشمن اصلی و اشغال کننده بخشی از خاک این کشور‌ها است همکاری و زدوبند سیاسی دارد
کد خبر: ۴۳۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ - 30December 2020

مأموریت غیرممکنگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان روز گذشته (یکشنبه) در بخشی از مصاحبه خود با شبکه المیادین به تلاش آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی برای ترور خود خبر داد.

دبیرکل حزب الله گفت براساس اطلاعات به دست آمده از منابع موثق، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، در اولین سفر خود به واشنگتن، تلاش کرده است تا ترامپ را در مورد ترور فرماندهان حزب الله و مقامات ارشد آن متقاعد کند.

به گفته رهبر مقاومت لبنان سعودی‌ها حتی اعلام کرده‌اند که در صورت بروز جنگ پس از ترور وی، آمادگی پرداخت تمام هزینه‌های مالی این جنگ را دارند.

همکاری اطلاعاتی عربستان با صهیونیست‌ها

در طول سال‌های گذشته ویژگی بارز سخنان سید حسن نصرالله، چه در سخنرانی‌ها و چه در مصاحبه‌های تلویزیونی، تسلط شگرف او بر تحولات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین دیدگاه واقعبینانه و استراتژیک نسبت به موضوعات مطرح شده بوده است. از این رو افشای دست داشتن سعودی‌ها و شخص بن سلمان در پشت پرده تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای ترور سید حسن و دیگر رهبران مقاومت اسلامی در منطقه را می‌توان نشان از عمق سرسپردگی و نوکرمنشی خاندان سعودی به دشمنان جهان اسلام بویژه رژیم صهیونیستی دانست.

این امر مستلزم داشتن همکاری میان دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی عربستان با رژیم صهیونیستی است آنهم در شرایطی که سابقه جنگ‌آفرینی و بحران‌سازی رژیم صهیونیستی در کشور‌های مسلمان همسایه یعنی لبنان و سوریه و همچنین دمیدن در آتش فرقه‌گرایی در جغرافیای منطقه و جهان اسلام کاملاً عیان است.

در واقع اکنون تنها بحث تخاصم خاندان آل سعود با گفتمان مقاومت اسلامی در منطقه مطرح نیست بلکه ریاض در مقام یک طرف صاحب نفوذ در تحولات کشور‌هایی مانند لبنان و فلسطین و اردن و سوریه، با رژیمی که دشمن اصلی و اشغال کننده بخشی از خاک این کشور‌ها است همکاری و زدوبند سیاسی دارد. به عبارت دیگر آمریکا و رژیم صهیونیستی از طریق سعودی‌ها به پیشبرد مقاصد سوء و بی‌ثبات‌ساز خود در لبنان می‌پردازند در حالی که بخش اعظمی از هواداران گروه‌های سیاسی لبنانی نزدیک به عربستان در تلقی رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن کشور خود با دیگر لبنانی‌ها هم عقیده و هم نظر هستند.

همچنین در طول دهه‌های گذشته ریاض همواره به گونه‌ای وانمود می‌کرد که گویی نقش حامی ملت فلسطین را در نزاع با اشغالگران صهیونیست ایفا می‌کند در حالی که اکنون ماهیت دستنشاندگی رژیم سعودی بیش از پیش چنین نقش‌آفرینی را رد می‌کند.

ریشه‌های مقاومت در عمق باور ملت‌ها

داستان طرح ترور برای رهبران مقاومت به هیچ نه موضوع جدیدی است و نه هیچگاه در مأموریت‌ها و عملکرد‌های رهبران گروه‌های مقاومت تأثیری بر جای گذاشته است چنانکه حاج قاسم در بسیاری از نبرد‌های ضد گروه‌های تکفیری در سوریه و عراق با علم به تشنه بودن دشمنان سفاک به خون او، اما در خطوط مقدم جنگ حضور می‌یافت.

نهضت‌های مقاومت به دلیل ریشه‌های ملی و اعتقادی عمیق در میان ملت‌ها برخلاف گروه‌های تکفیری دست پرورده غرب و شیخ نشین‌های مرتجع منطقه، قائم به شخص نیستند و این تصور که با ترور رهبران مقاومت می‌توان ریشه این شجره طیبه را خشکاند ناشی از عمق جهالت و نادانی رهبران آمریکا- رژیم صهیونیستی و سعودی است. حزب الله لبنان، گروه‌های فلسطینی، حشدالشعبی در عراق و انصارالله یمن در طول سال‌های گذشته با وجود از دست دادن برخی از مهمترین رهبران دینی و سیاسی و نظامی خود در جنگ با تروریست‌ها و یا در ترور‌های کور دشمن، نه تنها رو به اضمحلال نرفته‌اند بلکه به مراتب قوی‌تر و جسورتر در مقابل دشمنان به ایستاده‌گی پرداخته‌اند.

یک خطای استراتژیک تا پایان رژیم صهیونیستی

اما مسئله مهم دیگری که در تمنای ترور سید حسن نصرالله از سوی سران سعودی با اعلام آمادگی برای تأمین تمامی هزینه‌های جنگ احتمالی پس از ترور مطرح می‌شود آن است که چرا صهیونیست‌ها که بار‌ها مدعی اطلاع دقیق از محل حضور سید حسن شده‌اند (با فرض صحت چنین ادعاهایی) از چنین اقدامی روی گردانی کرده‌اند؟

در اواسط مردادماه امسال بود که عاموس یادلین رئیس اسبق شعبه اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی (امان) در گفتگویی با شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم آغاز این ادعا‌ها را کلید زد، بعد از او نیز گادی آیزنکوت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هم همین ادعا‌ها را تکرار کرد. گفته می‌شود بعد از شکست در جنگ ۳۳ روزه یک گروه عملیاتی ـ اطلاعاتی متشکل از عناصر موساد (سرویس اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی)، شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) و امان (شعبه اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی) مکلف به پیگیری شبانه روزی تحرکات سید حسن نصر الله و جمع آوری ۲۴ ساعته هر نوع اطلاعاتی در مورد او شده‌اند.

جواب این سوال را می‌توان در بخشی دیگر از سخنان سید حسن نصرالله به خوبی پیدا کرد. رهبر حزب الله در همین مصاحبه گفت که تعداد موشک‌های نقطه زن مقاومت در لبنان اکنون نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است و حزب‌الله قادر است هر لحظه هر نقطه از خاک فلسطین اشغالی را هدف‌گیری کند. صهیونیست‌ها هیچگاه تهدیدات سید حسن را نادیده نگرفته‌اند چنانکه با گذشت چندین هفته از وعده حزب‌الله به گرفتن انتقام رزمنده خود که به دست صهیونیست‌ها شهید شد نظامیان این رژیم در مرز‌های لبنان همچنان در وضعیت فوق العاده به سر می‌برند و به سوی درخت و اشباح شلیک می‌کند.

صهیونیست‌ها پس از ۱۴ سال هنوز در کابوس شکست جنگ ۳۳ روزه هستند، در حالی که توان نظامی اکنون حزب‌الله به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست. از این رو نادیده گرفتن پیشنهاد دلار‌های نفتی ریاض نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها که پیشتر با طنابی پوسیده بن سلمان را به قطر چاه جنگ یمن فرستادند قصد ندارند با ترور سید حسن خود نیز به پرتگاه نابودی کامل سقوط کنند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار