وال‌استریت در نگاه سردار سلیمانی

«حاج قاسم معتقد بود که مسئله وال‌استریت به آمریکا ضربه نخواهد زد، چون معتقد بود که قدرت آمریکا روی افکار عمومی بنا نشده است.»
کد خبر: ۴۳۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۵ - 31December 2020

وال‌استریت در نگاه سردار سلیمانیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس «سعداله زارعی» کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگویی اظهار داشت: شهید سلیمانی نه ساده‌لوح بود که قدرت آمریکا را دست‌کم بگیرد و نه مرعوب آمریکا بود که بگوید کاری نمی‌توان کرد.

او معتقد بود که آمریکا دارای سازه‌ای سخت است که به آسانی تکان نمی‌خورد و مخصوصاً سردار درباره داخل آمریکا دارای تحلیل بود و عناصر قدرت آمریکا را می‌شناخت و درباره تحولات داخلی آمریکا شناخت زیادی داشت. مثلاً درباره اعتراضات موسوم به وال‌استریت برخلاف خیلی از تحلیل‌ها که می‌گفتند این موضوع به آمریکا آسیب می‌زند، وی معتقد بود که مسئله وال‌استریت به آمریکا ضربه نخواهد زد، چون معتقد بود که قدرت آمریکا روی افکار عمومی بنا نشده است.

وی معتقد بود که افکار عمومی در آمریکا اصلا تعیین کننده و رکن قدرت در این کشور نیست، بلکه قدرت در آمریکا را جریاناتی می‌سازند که با افکار عمومی بازی می‌کنند و لذا تندی و کندی افکار عمومی آسیبی به آمریکا نمی‌زند.

سردار معتقد بود که آمریکا دارای ارکان قدرت دیگری است و این سازه سخت را ساده نمی‌گرفت و در عین حال مرعوب این کشور نبود و معتقد بود که همین آمریکا با سازه سخت را می‌توان زمین زد و بر آن غلبه کرد و این کار را البته در مواردی انجام داد و حداقل در منطقه این کار را کرد و بارها آمریکا را در منطقه شکست داد.

همچنین نقطه ضعف‌های آمریکا را می‌شناخت و از آن نقطه ضعف‌ها وارد می‌شد و به آمریکا ضربه می‌زد و پس از ضربه هم تحولات و نتایج را مدیریت می‌کرد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار