وزیر دفاع در بزرگداشت چهلمین روز شهادت دکتر فخری‌زاده:

شهید فخری‌زاده پرچم‌دار پدافند هسته‌ای بود/ خللی در فعالیت‌های «سپند» رخ نداده است

امیر سرتیپ حاتمی گفت: شهید فخری‌زاده به‌عنوان یک دانشمند برجسته در حوزه فیزیک هسته‌ای، پرچم‌دار ایستادگی در برابر تهدیدات هسته‌ای بود.
کد خبر: ۴۳۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱ - 05January 2021

نام‌گذاری رآکتور هسته‌ای تهران به نام شهید فخری‌زاده/ شهید فخری‌زاده پرچمدار ایستادگی در برابر تهدیدات هسته‌ای بودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، به مناسبت چهلمین روز شهادت دکتر «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان، مراسم بزرگداشتی در مسجد سازمان انرژی اتمی با حضور امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع، «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی، «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل، جمعی از مقامات لشکری و کشوری و خانواده شهید فخری‌زاده برگزار شد.

امیر حاتمی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: بخشی از کار‌های شهید دانشمند دکتر فخری‌زاده در حوزه پدافند هسته‌ای بود و ایشان اقدامات ارزنده‌ای در این حوزه از خود به یادگار گذاشت.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین تهدیدات در سطح دنیا تهدیداتی از نوع هسته‌ای است، گفت: آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی هزاران و صد‌ها بمب هسته‌ای را در اختیار دارند و تهدیدی برای امنیت مردم جهان محسوب می‌شوند.

وزیر دفاع تصریح کرد: شهید فخری‌زاده به‌عنوان یک دانشمند برجسته در حوزه فیزیک هسته‌ای، پرچم‌دار ایستادگی در برابر تهدیدات هسته‌ای بود.

امیر حاتمی با بیان اینکه نه‌تنها با ترور دکتر فخری‌زاده روند علمی و تحقیقاتی سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی (سپند) متوقف نشد، بلکه اعتبار این مجموعه افزایش یافت و احساس مسئولیت کارکنان آن مجموعه نیز مضاعف شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: به برکت خون این شهید دولت تصمیم مهمی اتخاذ کرد و بودجه تحقیقاتی وزارت دفاع ۲۵۰ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه کارکنان مجموعه سپند دریافته‌اند، این سازمان خار چشم دشمنان است، گفت: دشمنان نسبت به اقتصاد ما، حضور ایران در منطقه برای ایجاد امنیت، قدرت موشکی و استفاده‌ی صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و به‌ویژه پدافند هسته‌ای و موشکی حساسیت دارند.

امیر حاتمی تأکید کرد: بخشی از تلاش شهید فخری‌زاده برای محافظت از جان مردم در راستای خنثی‌سازی تهدیدات هسته‌ای آمریکا و رژیم صهیونیستی بود و امروز کارکنان مجموعه سپند با انگیزه مضاعف راه این شهید والامقام را ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار