یادداشت/ سیروس فتح اله

ایالات متحده آمریکا؛ فروپاشی از درون و برون

دیر یا زود آمریکا از درون و برون از هم می‌پاشد؛ قدرت‌هایی که حیات سیاسی خود را به وجود آمریکایی‌ها گره زده‌اند به زودی متوجه خواهند شد جلوی تقدیر الهی و اراده ملت‌ها را نمی‌توان گرفت.
کد خبر: ۴۳۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۸ - 10January 2021

ایالات متحده آمریکا؛ فروپاشی از درون و برونگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله؛ طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری فعلی آمریکا روز چهارشنبه (۶ ژانویه) در جریان اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور مبنی بر اینکه در این انتخابات تقلب صورت گرفته است به ساختمان کنگره که نمایندگان در حال تایید نتیجه انتخابات بودند، حمله و آشوب به پا کردند؛ تا جایی‌که قانون‌گذاران آمریکایی مجبور شدند از طریق تونل‌های امنیتی، ساختمان کنگره را ترک کنند و یک روز سیاه به کتاب تاریخ سیاه آمریکا اضافه شد. 

تاریخ واقعه این روز ننگین آمریکا را هیچ وقت فراموش نخواهد کرد؛ اتفاقی که بار دیگر نشان داد که ایالات نامتحده آمریکا نه متحده است، نه مهد دمکراسی است و نه حق دخالت در امور داخلی کشور‌های دیگر به بهانه اشاعه دموکراسی پوشالی خود را دارد.

دولتمردان آمریکایی دیگر بعد از این اتفاق، به‌هیچ عنوان نمی‌توانند خط مشی خود را در دموکراسی به کشور‌های دیگر تحمیل کنند، زیرا اتفاقات روز چهارشنبه در کنگره نشان داد که آمریکایی‌ها تمام حقوق خود را در این زمینه از دست داده‌اند و دموکراسی ادعایی آن‌ها، دروغی بیش نیست و هیچ منطقی در پذیرش نتیجه‌ای مخالف نظرشان را ندارند.

البته اقدامات این شکلی از آمریکایی‌ها خیلی بعید نیست؛ چون آن‌ها برای حفظ قدرت و هیمنه پوشالی خود به هیچ یک از دموکراسی‌های جهانی ارزش قائل نیستند و تنها معیار آن‌ها برای پیاده کردن دموکراسی ادعایی خود تامین منافع خودشان است، حتی اگر این منافع به ناحق باشد! و بدبختی را برای ملت‌ها به ارمغان بیاورد.

«اخلاق»، «انسانیت» و «کرامت انسانی» برای تروریست‌های آمریکایی مهم نیست؛ چون زور و رسیدن به قدرت برای آن‌ها از هر چیزی با ارزش‌تر است و با ذهنیت سلطه بر کل جهان می‌خواهند به قدرت برسند و سایر ملت‌ها زیر یوغ آن‌ها باشند.

آمریکایی‌ها خودشان را داعیه‌دار حقوق بشر در دنیا معرفی می‌کنند؛ این در حالی است که پایمال کردن بسیاری از بند‌های حقوق بشر برای آن‌ها مثل آب خوردن است. فروش اسلحه، دخالت در امور داخلی کشورها، نقض حاکمیت کشورها، حمله به کشور‌ها به بهانه‌های واهی، ترور شخصیت‌های سیاسی و نظامی کشورها، حمایت از تروریست‌ها و تکفیری‌ها و تسلیح آن‌ها و ... تنها بخش کوچکی از موارد نقض حقوق بشر از سوی آمریکایی‌هاست.

تاریخ نیز گواه است که اقدامات غیر انسانی آمریکایی‌ها تاکنون جان هزاران انسان بی‌گناه را در معرض خطر قرار داده است؛ به‌عنوان مثال تروریست‌های آمریکایی به‌بهانه مبارزه با تروریسم و نجات زندگی مردم به کشور‌هایی مثل عراق، افغانستان و سوریه حمله می‌کنند و بسیاری از کشور‌ها را نیز تهدید به حمله می‌کنند، تا دموکراسی پوشالی خود را در این کشور‌ها پیاده کنند؛ اما ورق برگشته و فروپاشی از برون آمریکایی‌ها رقم خورده است، سوری‌ها، عراقی‌ها و افغانی‌ها دیگر تاپ تحمل آمریکایی‌ها را ندارند و هر روز خواستار اخراج آن‌ها از سرزمین‌های خود هستند. 

هرچند خواسته ملت‌ها برای آمریکایی‌ها مهم نیست، مهم منافع است که باید تامین شود؛ اما شواهد نشان می‌دهد که دموکراسی در آمریکا همواره دچار بحران بوده است و در حقیقت آمریکا هیچ وقت مهد دموکراسی نبوده و نخواهد بود و آمریکا به سمت فروپاشی از درون با سرعت در حال حرکت است.

به عنوان مثال یکی از مصادیق فروپاشی از درون آمریکا آشوب چند روز پیش طرفداران ترامپ در ساختمان کنگره بود که ترامپ زمینه برگزاری آنرا مقابل کنگره فراهم ساخت؛ پس همین اقدام می‌تواند نقطه آغازی برای ایجاد آشوب در کشوری باشد که خود را مهد دموکراسی می‌داند. همانطوری که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «آمریکا در حال فروپاشی از درون است. آمریکا با بزک کردن، خود را باشکوه نگه داشته است.»

لذا با این تفاسیر دیر یا زود آمریکا از درون و برون از هم می‌پاشد. دولت بایدن با چالش‌هایی سختی که ترامپ و طرفدارانش ایجاد خواهند کرد مواجه خواهد شد، نظامیان آمریکایی به زودی از منطقه ما اخراج خواهند شد و قدرت‌هایی که حیات سیاسی خود را به وجود آمریکایی‌ها گره زده‌اند نیز به زودی متوجه خواهند شد جلوی تقدیر الهی و اراده ملت‌ها را نمی‌توان گرفت.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار