یادداشت/ سید حسین نقوی حسینی

سنگر محور مقاومت خالی نمی‌ماند

رهبر معظم انقلاب اسلامی با سخنان و بیانات خود تاکید کردند که ما در وسط میدان ایستاده‌ایم و از جبهه مقاومت حمایت می‌کنیم تا شیطنت‌های دشمنان خنثی شود و آنها تصور نکنند بعد از قاسم سلیمانی، ایران میدان را خالی کرده یا محور مقاومت را تنها می‌گذارد.
کد خبر: ۴۳۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۲ - 11January 2021

دشمنان تصور نکنند بعد از قاسم سلیمانی ایران میدان را خالی کرده یا محور مقاومت را تنها می‌گذاردگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس ـ «سیدحسین نقوی‌حسینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم شورای اسلامی؛ تمام کشورها به خوبی می‌دانند که ایران اسلامی یکی از مهم‌ترین و پرقدرت‌ترین کشورهای منطقه است و در بسیاری از عرصه‌های اقتصادی، علمی، فناوری، نظامی، تکنولوژیکی و سایبری جزو حلقه‌های اول دنیا است. پس جایگاه ویژه‌ای در منطقه دارد و از نظر جایگاه استراتژیکی هم در موقعیت برجسته‌ای است.

شمال منطقه خلیج فارس و دریای عمان متعلق به جمهوری اسلامی ایران است؛ جایی که بیش از ۵۰ درصد انرژی دنیا در آنجا مبادله می‌شود و ایران کاملاً بر آن اشراف دارد. همچنین از نظر استفاده از انرژی هسته‌ای هم ایران حرف اول استفاده از این انرژی صلح‌آمیز را می‌زند و در قدرت نظامی هم همه کشورهای منطقه اعتراف می‌کنند که برد استراتژیک دارد.

پس با این شرایط طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران در منطقه نقش‌آفرین باشد؛ نقش‌آفرینی در جهت تقویت استقلال‌طلبی و مقابله با حضور بیگانگان در منطقه. اگرچه طی سال‌های گذشته مثلث آمریکا، اسرائیل و عربستان بسیار کوشیدند تا نقش ایران را در منطقه تضعیف کنند و بگویند اگر هر کشوری به جمهوری اسلامی ایران تمایل داشته باشد، تحریم می‌شود و کوشیدند پشتوانه انقلاب ما را تضعیف کنند، ولی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای جلوگیری از این توطئه و خنثی کردن آن فرمودند ایران باید با همه قوا موجب دلگرمی دوستان خود در منطقه شود و نقش حمایتی و قوی را ایفا کند و بر این امر تاکید کردند.

نکته دیگر تهدید و حضور نظامی از سوی آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای او است. آنها در این روزهای پایان کار ترامپ سعی دارند از این فرصت باقی مانده نهایت استفاده را ببرند و در منطقه مانورهای نظامی اجرا کنند؛ هرچند که این تهدیدات و مانورها همیشه در برنامه تاکتیکی آنها بوده و چیز تازه‌ای نیست، ولی از آنجایی که توانمندی نظامی ایران را می‌دانند و مطلع هستند که جمهوری اسلامی ایران یکی از توانمندی‌هایش بهره‌وری از آخرین تکنولوژی‌های نظامی دنیاست و در حوزه نظامی و دفاعی بسیار قوی است، سعی دارند با این مانورهای نظامی مثل به پرواز درآوردن جنگنده‌های ۵۲B در منطقه یا فرستادن ناو هواپیمابر به آب‌های خلیج‌فارس، دوستان خودشان را دلگرم کنند یا نشان دهند نگران قدرت نظامی ایران نیستند و می‌توانند در هر شرایطی در منطقه حضور داشته باشند.

بنابراین رژیم صهیونیستی هم در این روزهای پایانی قدرت و حضور ترامپ می‌کوشد تنشی نظامی در منطقه ایجاد کند و ایران را به نحوی درگیر این تنش نظامی کند تا بهره‌برداری خودش را داشته باشد. ولی جمهوری اسلامی هیچ نیازی به درگیری نظامی ندارد و همه کشورها از توانمندی نظامی ما مطلع هستند. قطعاً این توطئه و برنامه‌ریزی‌های آمریکا و اسراییل هم در این باره به نتیجه نخواهد رسید.

موضوع دوم تظاهر به لشکرکشی ترامپ به منطقه و ایجاد این شایعات بود که حتما درگیری نظامی در منطقه ایجاد می‌کند و جمهوری اسلامی ایران هم تحت حمله نظامی قرار می‌گیرد. نکته سوم هم تلاشی است که رژیم صهیونیستی در منطقه برای حل‌وفصل مشکلاتش با کشورهای امارات، بحرین و عربستان انجام داد؛ کشورهایی که باید در صف اول مقابله با رژیم اشغالگر قدس باشند، ولی نیستند. پیمان‌های رژیم صهیونیستی در منطقه هم موضوع دیگری بود که آمریکایی‌ها از آن به شدت استفاده کردند تا دل هم‌پیمانان جمهوری اسلامی و محور مقاومت را خالی کنند اما باید بدانند سنگر محور مقاومت خالی نمی‌ماند.

ولی رهبر معظم انقلاب اسلامی با سخنان و بیانات خود تاکید کردند که ما در وسط میدان ایستاده‌ایم و قاطع هستیم و از حامیان و هم‌پیمانان‌مان حمایت می‌کنیم. از جبهه مقاومت حمایت می‌کنیم تا این برنامه‌ریزی‌ها و شیطنت‌ها خنثی شوند و دشمنان تصور نکنند بعد از قاسم سلیمانی ایران میدان را خالی کرده یا محور مقاومت را تنها می‌گذارد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها