پمپئو مدعی شد؛

انصار الله یمن سازمان تروریستی اعلام می‌شود

وزارت خارجه آمریکا مدعی است در اطلاعیه‌ای به کنگره این کشور، جنبش مقاومت انصارالله یمن را «سازمان تروریستی خارجی» اعلام می‌کند.
کد خبر: ۴۳۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱ - 11January 2021

انصار الله یمن سازمان تروریستی اعلام می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده از تصمیم خود برای اطلاع‌رسانی به کنگره این کشور جهت تروریستی اعلام کردن جنبش مقاومت «انصارلله» یمن خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که امروز (دوشنبه به وقت تهران) به نقل از پمپئو منتشر کرد، گفت: «قصد دارم سه رهبر انصارالله، عبدالملک الحوثی، عبدالخالق بدرالدین الحوثی و عبدالله یحیی الحکیم را به عنوان تروریست‌های جهانی اعلام کنم».

در حالی که این ائتلاف سعودی-اماراتی است که نزدیک به شش سال زیرساخت‌های یمن را زیر بمباران و موشک‌باران خود گرفته، با محاصره همه جانبه گرسنگی و کمبود منابع درمانی به مردم یمن تحمیل کرده و به کشتار زنان و کودکان این کشور ادامه می‌دهد، اما پمپئو جنبش انصارالله را که در حال دفاع از مردم یمن و مقاومت در برابر متجاوزان سعودی و اماراتی است، به «اقدامات تروریستی» متهم کرد.

وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به حجم گسترده تسلیحات مرگباری که از کشورش و دیگر دولت‌های متحد واشنگتن (مانند انگلیس و فرانسه) به دست سعودی‌ها و اماراتی‌ها رسیده و بر سر مردم یمن و زیرساخت‌های آن ریخته می‌شود، ایران را به دخالت در این جنگ متهم کرد.

در بیانیه پمپئو به‌صورت مستقیم اذعان شده که تروریستی شناختن جنبش انصارالله، می‌تواند وضعیت بحران انسانی در یمن را وخیم‌تر کند و این در حالی است که مردم یمن نزدیک به ۶ سال است به دلیل محاصره زمینی، دریایی و هوایی رژیم‌های سعودی و اماراتی از کمبود تجهیزات پزشکی و مواد غذایی رنج می‌برند.

خبرگزاری رویترز نیز نوشت، دیپلمات‌ها و گروه‌های کمک‌رسان در یمن نگران هستند که این اقدام واشنگتن روند مذاکرات صلح میان یمن و گروه‌های مخالف را تهدید کند و همچنین باعث تشدید بحران انسانی در این کشور جنگ زده شود.

این اقدام آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که تا کمتر از ۱۰ روز دیگر «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا قدرت را از دونالد ترامپ تحویل خواهد گرفت.

پیش از این، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله از بی‌‍توجهی فرستاده سازمان ملل به رنج و درد مردم یمن و مشغول بودن وی به برخی دیدارهای بی‌فایده انتقاد کرده بود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار