ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق:

سازمان‌های فرهنگ‌ساز، فرماندهان قرارگاه مقابله با جنگ نرم هستند

امیر سرتیپ «رضا آذریان» گفت: اگر نیروهای مسلح وظیفه مقابله با تهدیدات سخت را بر عهده‌دارند، سازمان‌های فرهنگ‌ساز نظیر آموزش‌ و پرورش هم فرماندهان قرارگاه مقابله با هجمه دشمن در جنگ نرم هستند.
کد خبر: ۴۳۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ - 11January 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، امیر سرتیپ «رضا آذریان» ارشد نظامی ارتش در شمال‌شرق و فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا در دیدار با «قاسمعلی خدابنده» مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان خراسان رضوی که در محل قرارگاه منطقه‌ای نزاجا برگزارشده بود، نقش آموزش‌ و پرورش را در تربیت نسل آینده بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: در حال حاضر مسئولیت دستگاه تعلیم و تربیت بسیار خطیر است و ما شاهد انجام اقدامات ارزنده‌ای از سوی آموزش‌ و پرورش به‌ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا هستیم.

وی افزود: تعاملات مثبت و سازنده‌ای میان نیروهای مسلح و آموزش‌ و پرورش وجود دارد و خدمات متقابل این دو نهاد برکات بسیاری برای کشور به ارمغان آورده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا خاطرنشان کرد: تهدیدها همواره وجود دارند اما نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باقدرت و با بهره‌گیری از تدابیر رهبر معظم انقلاب این تهدیدها را به‌مثابه یک فرصت تلقی می‌کند و روزبه‌روز بر آمادگی دفاعی می‌افزاید و اساساً به لطف همین آمادگی‌های روزافزون است که جمهوری اسلامی بحمدالله در منطقه بحران‌زده جنوب غربی آسیا، در امنیت و سلامت بسر می‌برد.

این فرمانده ارشد ارتش جهوری اسلامی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس فرصتی را برای ما ایجاد نمود که در حال حاضر هیچ‌کس توان هجوم و جنگ سخت در برابر جمهوری اسلامی را ندارد؛ زیرا در عمل نشان داده‌ایم که اگر جنگی به راه بیفتد، تعیین سرنوشت پایان آن از اختیار کشور مهاجم خارج خواهد بود و هزینه‌های تهاجم نظامی به این سرزمین به‌اندازه‌ای بالا رفته که هیچ کشوری توان تأمین آن را ندارد.

امیر آذریان بابیان اینکه دشمن ناکام از هجمه نظامی، دست‌یابی به اهداف خود را در جبهه‌های جنگ نرم دنبال می‌کند، تصریح کرد: نیروهای مسلح وظیفه مقابله با تهدیدات سخت را بر عهده ‌دارند و سازمان‌های فرهنگ‌ساز نظیر آموزش‌ و پرورش، فرماندهان قرارگاه مقابله با هجمه دشمن در جنگ نرم هستند که به لطف خدا اقدامات بسیار خوبی در این راستا در آموزش‌ و پرورش انجام‌شده و جامعه فرهنگیان کشور حتی در همین شرایط خاص نیز به‌خوبی امور آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان را پیگیری و مدیریت می‌کنند.

وی تأکید کرد: مسئولیت تأمین امنیت بیش از 700 کیلومتر از مرزهای شرقی کشور بر عهده نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران است و سربازان ولایت در ارتش در امتداد راه شهید سلیمانی و مدافعان حرم، اجازه هیچ تحرکی را به بدخواهان و خرابکاران در حوزه استحفاظی خود نمی‌دهند. ارتش امروز یک ارتش انقلابی و ولایتمدار است و هیچ‌گاه از خون برادران شهید خود از دفاع مقدس گرفته تا دفاع از حرم، عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

در ادامه این دیدار، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان نیز ابراز داشت: ارتش همواره برای کشور منشأ خیر بوده است و امنیت و آرامش این سرزمین مرهون زحمات و فداکاری‌های مرزبانان و نیروهای مسلح است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها