آنچه که استاد علی‌محمدی را لایق شهادت کرد

شهید علیمحمدی نخستین شهید هسته‌ای کشور بود، کسی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده وی در وصف شهادت فرمودند: «پاداش شهادت را فقط به کسانی می‌دهند که مستحق باشند.»
کد خبر: ۴۳۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴ - 11January 2021

رهبر انقلاب شهادت شهید علیمحمدی را چگونه دیدند؟به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ایران اسلامی در مدت نزدیک به ۱۲ سالT پنج شهید هسته‌ای را تقدیم انقلاب کرده است، دانشمندانی که از برجسته‌ترین نخبگان کشور در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای بودند و در طی سال‌ها کار و تحصیلT تحقیقات مهمی در این خصوص به جامعه علمی ارائه کردند.

شهادت این افراد نشان از آگاهی کامل دشمن نسبت به نخبگان و دانشمندان هسته‌ای و پیشرفت علمی کشور دارد. اتفاقی که حدود دو ماه پیش تکرار شد و محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشورمان را به شهادت رساند تا در ادامه دشمنی دشمنان برای ضربه زدن به دانش هسته‌ای نام یکی از دیگر از دانشمندان بزرگ این حوزه را به لیست شهدای هسته‌‎ای اضافه کند. 

«مسعود علیمحمدی» اما اولین شهید هسته‌ای کشور بود که در تاریخ ۲۲ دی سال ۱۳۸۸ هنگام بیرون آمدن از منزلش بر اثر انفجار یک بمب کنترل از راه دور، ترور شد.

او دکترای فیزیک با گرایش ذرات بنیادی را از دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۷۱ کسب کرد و نخستین شخصی بود که در ایران دکترای خود را در این رشته دریافت کرد. تخصص اصلی او ذرات بنیادی، انرژی‌های بالا و کیهان‌شناسی بود و با پژوهشگاه دانش‌های بنیادی (مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات) نیز طی سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ همکاری داشت. او توانست در بخش پژوهش‌های بنیادی جشنواره بین‌المللی خوارزمی در سال ۸۶ رتبه دوم را کسب کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها خانواده شهدا به ویژه خانواده شهید علیمحمدی را مورد توجه و تفقد خود قرار دادند. چنانچه در بسیاری از دیدار‌های خصوصی و عمومی خانواده شهدای هسته‌ای از جمله مهمانان ثابت دیدار‌های رهبری هستند و همین موضوع جایگاه ویژه این شهدا و خانواده‌‎هایشان را نشان می‌دهد. پیامی که به اهمیت راه شهدای هسته‌ای و دشمنی دشمنان برای مقابله با پیشرفت کشور اشاره دارد.

حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) پس از شهادت «مسعود علیمحمدی» در تاریخ ۲۲ دی، سه روز بعد پیامی را صادر کردند. در بخشی از این پیام آمده بود: «دست جنایتکاری که ضایعه شهادت استاد دانشمند مرحوم آقای دکتر مسعود علی‌محمدی رضوان‌الله علیه را آفرید، انگیزه‌ دشمنان جمهوری اسلامی را که ضربه زدن به حرکت و جهاد علمی کشور است، افشاء و برملا کرد. بی‌گمان همت دانشمندان و استادان و دانش پژوهان کشور، به رغم دشمن، این انگیزه‌ی خباثت آلود را ناکام خواهد گذاشت».

معظم له جای دیگری در دیدار حضوری در منزل شهید نیز فرموده بودند: «شهادت یعنی کشته‌شدن در راه آرمان بلند و الهی، به وسیله دشمنان این آرمان. این را به هرکسی نمی‌دهند. این پاداش را فقط به کسانی می‌دهند که مستحق باشند. به مجرد این که شهید روی زمین افتاد، قبل از آن‌که به آن دنیا برود، ملائکه به استقبالش می‌آیند و به او مژده می‌دهند. او همه این‌ها را با همین چشم مادی می‌بیند. خدا هم همه گناهانش را می‌بخشد.»

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار