مسئول دفتر فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران:

مجاهدت رمز محبوبیت سردار سلیمانی بود/ شرط اول رسیدن به کمال، تهذیب نفس است

سردار «مهدی ایرانمنش» با بیان اینکه شهید سلیمانی یک انسان کامل بود که به مرحله کمال در عرفان رسید، گفت: شرط اول رسیدن به کمال، تهذیب نفس است و شهید سلیمانی با عمل خود در میدان و جهاد بیش از ۴۰ سال و سختی‌هایی که در دوران انقلاب کشید، به این درجه رسید.
کد خبر: ۴۳۶۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳ - 11January 2021

شرط اول رسیدن به کمال، تهذیب نفس است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سردار «مهدی ایرانمنش» مسئول دفتر فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران امشب دوشنبه (22 دی) در مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در گلزار شهدای رشت با بیان اینکه شهید کسی است که مرگ را خودش انتخاب می‌کند، اظهار داشت: شهید با شهادت خود روحیه معنویت به جامعه می‌دهد و بالاترین مقام شهادت، جهاد در راه خدا است.

مسئول دفتر فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه شهید بالاترین سرمایه خود را در راه خدا می‌دهد، تصریح کرد: خدا به مقام شهید شفاعت می‌دهد و در مقام شهدا نیز درجاتی وجود دارد همانند مقام حضرت عباس که تمام شهدا به آن غبطه می‌خورند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی یک انسان کامل بود که به مرحله کمال در عرفان رسید، خاطرنشان کرد: شرط اول رسیدن به کمال، تهذیب نفس است و شهید سلیمانی با عمل خود در میدان و جهاد بیش از ۴۰ سال و سختی‌هایی که در دوران انقلاب کشید، به این درجه رسید.

سردار ایرانمنش با اشاره به رونمایی کتاب زندگینامه شهید سلیمانی، افزود: سردار سلیمانی در این کتاب به چگونگی آشنایی خود با انقلاب و سختی‌هایی که در این راه کشیده است اشاره می‌کند.

وی با بیان اینکه علت محبوبیت سردار سلیمانی این است که همه عمر خود را در مجاهدت و هجرت گذراند، تاکید کرد: وی پس از دفاع مقدس به مسئله ناامنی شهرها ورود کرد و در تهذیب نفس، شب زنده داری، عبادت و ارادت به ائمه خصوصاً حضرت زهرا بی نظیر بود.

مسئول دفتر فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه یکی از مروجان فاطمیه در کرمان سردار سلیمانی بود، افزود: منزل ایشان اکنون وقف روضه فاطمیه است و ایشان تاکید داشت که سخنران و مداح این مراسم باید پیرو ولایت فقیه و اطاعت محض از مقام معظم رهبری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی از ریا به دور بود، اظهار داشت: سردار سلیمانی هم اکنون کاملاً شناخته نشده و آیندگان ایشان را خواهند شناخت زیرا بسیاری از اقدامات ایشان را نمی‌توان بیان کرد و برای آیندگان روشن می‌شود.

سردار ایرانمنش با بیان اینکه سردار در زمان امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره تاکید بر اطاعت محض از فرمایشات ولی فقیه داشت متذکر شد: ایشان رهبری را فصل الخطاب نظام می‌دانست و این به معنای سرباز ولایت بودن است.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی دائم الذکر بود و شب زنده داری می‌کرد، افزود: شئونات عاقبت بخیری در اطاعت از یک حکیم بزرگ است و سردار سلیمانی در جایی نوشته بود که همواره مطیع و سرباز ولایت باشید.

مسئول دفتر فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به اطلاع این شهید بزرگوار از زمان شهادت خود، تصریح کرد: ایشان دو ساعت قبل از شهادت در نوشته‌ای بیان داشت که خدایا مرا پاکیزه بپذیر.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی بر حفظ نظام تاکید داشت، خاطرنشان کرد: حفظ نظام از نماز نیز واجب‌تر است و دشمن در کمین است لذا باید مراقب بود.

ایرانمنش با اشاره به اینکه سردار سلیمانی به هیچ خط و جناحی وابسته نبود و از این سیاسی بازی‌ها رنج می‌کشید، تاکید کرد: اگر همۀ هم و غم سیاسی ما در یک سو باشد هیچ مشکل اقتصادی در کشور نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بسیاری از افکار سیاسی افراد در جهت تخریب و نابودی طرف مقابل است افزود: سردار سلیمانی دوست داشت که همه افکار سیاسی متحدی داشته باشند.

مسئول دفتر فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ضمن تأیید روایت سردار جعفری مبنی بر نوشتن نامه به «سید محمد خاتمی» رئیس جمهور اسبق کشور توسط سردار سلیمانی، متذکر شد: سردار محافظه کار نبود و هیچ گونه تهمت سیاسی به ایشان نمی‌چسبد و وی در جواب نامه رئیس جمهور شدن خود گفت که یک سرباز ساده است.

وی با اشاره به نظر سردار سلیمانی در موضوعات هسته‌ای، تصریح کرد: ایشان معتقد بود اگر تمام پیچ‌های هسته‌ای را باز کنیم باز هم دشمن دست از ما نمی‌کشد لذا باید هوشیار بود زیرا موضوع هسته‌ای بهانه است.

سردار ایرانمنش با اشاره به نقش اثرگذار و مخلصانه شهید «ابومهدی المهندس» تاکید کرد: این شهید خدمات گسترده‌ای در دوران دفاع مقدس و نقش بسزایی در اخراج داعش توسط حشد الشعبی از کشور عراق داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار